- 469 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DiL´DE BA$A BELA OLUYOR
insana verilen deger heryerde ayni degil.Bagzen hayvanlara verilen deger insanlara verilenden daha üstün oluyor.ister istemez dü$ünüyorsunuz hayatimiz bu kadar ucuzmu? diye.Avrupanin göbeginde ya$iyoruz.Burda insana verilen deger ba$ka tabiki.Arada degeri bilmeyenlerde var emme istisnalar kaideyi bozmuyor herzamanki gibi.Belki insan olarak degilde yabanci olarakdan bagzen ikinci sinifa bile konulmuyorsunuz.Helede diliniz yokda derdinizi oturaklica anlatamiyorsaniz, i$te ozaman insana verilen deger ba$ka yöne cevriliyor.Yollarda alkolin etkisiyle yere serilmi$ Alman vatanda$larina acayip kiyak geciyorlar.Bizim millet olsa,sokakdaki yere yatmi$ alkollü vatanda$a,, pis AYYA$ deyip, ya kizarlar yada iter kakarlar.Onlarla öyle itinali ilgileniyorlar sorman gitsin.Biz yabanci oldugumuz icin mi yoksa ,doktorlarin karekterlerimi bilinmez bagzen ciddiye alinmiyorsunuz.
Doktora gidince eger Almanca konu$amiyorsaniz sizi bir e$ya gibi evirip cevirip kontrol ediyorlar.ister istemez kendini kötü hissediyorsunuz.Catpat konu$uncada ;kac yildir burdasiniz ?Almanca niye ögrenmiyorsunuz?.Cocuklariniz icin ögrenmeniz lagzim deyi veriyorlar.Ve aninda ANADiL EVDE ALMANCA KONU$UN diyorlar.$u lafa bak,benim cocuk ilkönce Almanca konu$acak ,ondan sonra TÜRKCEYi ögrenecek.Nerde kalacak ozaman Türklügümüzün,kültürümüzün degeri.Öylede böylede herhalikarda cocuklar Almanca ögreniyorlar.Kücük olduklari icin kamera gibi her duyduklarini hafizaya kaydediyorlar.Zamani gelince $AKIR $AKIR döktürü veriyorlar Almancayi.Anaokuluna gidincede, devamli Almanca konu$duklari icin sanki anadil Almanca gibi oluyor aninda.
Almanyada ya$iyoruz ve oranin dilini ögrenmemiz gerekiyor amenna.Almanca kurslarina gidiyoruz.Gerci ben uzun zamandir gitmiyorum emme.Eskiyi anarak deyim ve cevremdeki gidenleri gözlemlediklerimin kaniti olarak $una cok eminim.Biz kursa gidiyoz ve eve hapsoluyoz.Yemek bula$ik,coluk cocuk,ali$ veri$..vs.yani bunlarla ilgilenmekden Almanca konu$maya firsatimiz olmuyor.Evde kalinca tabak tas ,catal bicak ALMANCA KONU$MUYOR.Elin avradlari gibi kapi pece gezip ,Alman arkada$ edinekde konu$ak oda yok.Yada Alman arkada$ edinincede dedi kodulara maruz kaliyorsunuz.Almanlarla dü$üp kalkmaya ba$ladi ,bak ayni onlar gibi davraniyo oluyor.iki arada bi derede kaliyorsunuz ister istemez.Hadi sen gelde bu durum icindeyken Almanca konu$ ve ögren.En büyük cikar yol bir markette cali$mak ve orda mü$terilerle bire bir konu$arak pratik yapmak.Bu durumda cabucak Almanca ögrenebiliyorsunuz.Ben bunun uygulamali konu mankeniyim.2000 yilinda hediyelik e$ya üzerine dükkan acmi$tik.Almanca sifirdi.E$imin yardimiyla bayagi ilerlettim Almancayi.ilkba$larda her konuda Fransiz kaliyordum.Zaman gecdikce kelimeleri hafizada tutmaya ba$ladim ve kendimi idare edecek ve hatta Almanca $aka yapacak duruma geldim.inanin arkada$lar eger diliniz varsa yeriniz bamba$ka oluyor.Okullarda buna cok önem veriyorlar.Gidip cougunuzla ilgileniyorsaniz ,dakaksinda sizin cocugun degeri artiyor.Bizim Türk Aileler cocuklariyla pek ilgilenmiyorlar.Bunun üzerine Ögretmenlere o cocuklari dikkate almiyorlar,yada az ilgileniyorlar.Dilin varsa iTiBARINDA VAR!!!..
Gözünüze baka baka sizi a$aliyorlar ve mal gibi bakiyorlar.EEE serde delikanlilik var tabiki.Almanca cevabini alincada mosmor oluyorlar.Dü$ünüyorlar, bunlar yabanci ve dil sorunlari var.A$ala bakalim nekadar a$a cekecen.Catpatda olsa yedirmek farz oluyor onlara söyledikleri lafi.Gecen kizimi okula götürürken iri kiyimca ya$li bir adam torununu anaokulun a pisikletle götürüyordu.Bende hangi tarafa cekilecegimi bilemedim afalladim.Adam birkac$ey söyledi anlamadim ilkba$da, sabahin korü norüyüm.Radarim acik degildi yani.Sonra yanimda duran helganin biri ,bi adama bakdi,bide bana.O an duyduklarimi iyi anladigimi anladim.Acayip moralim bozuldu.Nemi dedi adam? DEDiKi; ba$inin üstünde catisi olmayan anlamina gelen bir deyim kullandi .Türkce cevirmesi anlamsiz kaciyor emme.Düpedüz sokakda ya$ayan,yada fakir hicbir$eyi olmayan vede anlamayan yerine koydu beni.Ba$ka $eylerde dedi emme kendi üstüme alinmadigim icin ,torununa söylüyor sandim.iyiki duymadim yada iyi anlamadim, varya herifi mahvederdim kesin.Bu almanlar cok korkak oluyor yada bana hep öylesi denk geliyor heralde.Laflarini yiyince dev gibileri bilene TIRSIYORLAR.Yani kavgadan korkan bir milletler.Türklerin malum rutubetden nem kapmasi an meselesi.. anlayin gayri gurbetelde ne sorunlarla ya$ama sava$i veriyoruz..saygilar..
YORUMLAR
T$K ederim karde$im sagolasiniz.Cok sevindim benimde yazialrimi okuyan birilerin olmasina..Bu icdenliginizden dolayi gercekden cok tsk ederim karde$im..Bende sizleri cok sevdim valla..Burada insan kendinin gayle alindigini anliyor.Emege verilen saygiyi görmek insani $ahlandiriyor..güzel dilekriniz icin tekrar tsk ederim..DEMEKKi BENiMDE BiR AYRANIM pardon!! HAYRANIM VARMI$!! vay beeeeeeeee:))i$te bizim diger yabanci insanlardan farkimiz.SAMiMiYET!! karde$ kani akar damarimizda..bacim garda$im kelimeleri dilden dökülüp kalbe akar..NE MUTLU TÜRKÜM DiYENE..saygilar güllerin mis kokan diyarinaaa..
yaban gülü(gurbetbaci) tarafından 10/30/2010 3:02:22 AM zamanında düzenlenmiştir.