- 1342 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Cani hala niye kıydın!!!
Dört gün önce Elazığ’da, babasının işyerinin önünde oynarken kaybolan, uzun aramalar sonunda, oturdukları apartmanın havalandırma boşluğunda, çuval içinde ağzı bantlı bir halde ölüsü bulunan Yunus adlı çocuğumuzun haberi içimizi yaktı.
Evlenmesini engellediğinden, ağabeyinden intikam almak için, bu cinayeti işlediğini itiraf etmiş, o iki ayak üzerinde yürüyen, cani kelimesi onu tanımlamaya yeterli olmayan, vicdansız hala…
Geçen sene babalarının dayızadesi tarafından fidye için kaçırılıp, kendilerini ele verir korkusuyla, bir arkadaşıyla ikisini birden öldüren cani hatırlardan çıkmamıştı.
Erzurum’da internet kurdu olarak bilinen, yine ilköğretim çağındaki Musa isimli çocuğumuz, yine yakın akrabası tarafından vahşice öldürülmüştü!
Allah’ım neler oluyor bu insanlara!
Toplum toptan delirmiş mi?
Bir insan bir karıncayı bile isteyerek öldüremez.
Öldürmemesi lazım.
Allah(C.C.) sevgisi, insan sevgisi hiç uğramamış bu vicdanlara.
İnanamıyorum. Vahşi hayvan denen yırtıcıların, büyük bir şefkatle yavrularını sarıp sarmalayışlarını görünce, insanlığımdan utanıyorum.
Bu ne vicdansızlık, ne gaddarlık tarif edecek kelime bulamıyorum.
Bir baba kız kardeşinden korkarsa, çocuğuma bir şey yapar diye, kuzenler kocaman çocuklarını birbirinden korumaya çalışırsa, nasıl aile bağları güçlenir, nasıl mutlu olunur, her gördüğümüz yüze, cani korkusuyla bakarsak nasıl güçlü bir toplum oluruz.
Bir sürü niçin ve nasıllar gözlerimin önünden geçiyor.
Çok üzgünüm, çok kızgınım, bu tarif edilemez dehşeti işleyenler yeterli ceza almadan, bir kaç seneyle kurtulup aramıza karışacaklar diye öfkeliyim.
Cezalar mı ağırlaştırılır, yoksa çocuklara bu vahşeti uygulayanlara idam cezası mı konur tekrar yasalara, bilmiyorum.
Bunun önüne geçmek için bir şeyler yapılmalı. İçim dayanmıyor artık bu haberlere.
Rabbime şükür ki bu kötüler azınlıkta, iyiler ve merhametliler her zaman olduğu gibi fazla.
Yaza yaza sizleri de bıktırdım biliyorum, ama yazmaktan kendimi alamıyorum.
Ne olur anne babalar yalvarıyorum, çocuklarınızı savunmasız, başında siz olmadan, bilhassa çok küçükleri, sokaklara bırakmayın!
Artık acı haberler almayalım!
Yeter artık, yeter!!!
Ne olur bir gün de, en azından gülümseten, iyi bir haber duyalım, ne olur!!!!
YORUMLAR
Sabah yazıyı okumuş ama yorum yapamamıştım. Geç geldim sayfana özür :(
Bence biz insan oluğumuzu unutuyoruz en çok. Araştırmayan, okumayan ve kendi kimliğini kazanmamış kişilikleri oturmamış insanlardan daha fazlasını ve iyi ile doğruyu beklemek ne kadar doğru. Bunlar bence hastalıklı beyinler. Tedavileri çok basit aslında ama bu gibi kişilerde işe yararmı orası meçhul.
Yine toplumsal bir yaramıza parmak basmışsın.
Sevgilerimle...
handan akbaş
Haber dinlerken, içimiz yaralanıyor.
Böyle canilerden, Rabbim cümlemizi ve minikleri korusun.
Yürek yakan bir olay.
Selam ve sevgiler...
Akşam haberleri seyrettiğim o haladan bir insan olduğu için utandım, iğrendim. Maalesef ki bu şekilde oldu şu son yıllrda İNSANLAR. vAHŞİLEŞTİ, DUYGULARINI KAYBETTİ. GÜZEL BİR YAZIYDI SEVGİLİ HJANDAN HANIM. SEVGİ VE SAYGILARIMLA. TEBRİK EDİYORUM DUYARLI YÜREĞİNİZİ.
Nermin Kaçar tarafından 10/26/2010 9:38:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Böyle insanlar beni hep korkutur, müebbet verseler, yüreğim rahatlayacak.
Allahım merhametimizi kaybettirme!
Selam ve sevgilerimle.
handan akbaş
Rabbim sizleri hep merhametli insanlarla karşılaştırsın, hayırlı akşamlar.
Artik söz bulamiyor insan her gün duyuyoruz bunlari siradan habermis gibi.
Ne cehalet ne de baska bir sey herkes kendi davasini kendince hallediyor.
Intikam duygusu her duygudan agir basiyor bencil insanlarda.
Öz cocugunu bile öldürüyorlar.Seytanlasmis artik insanlar.
Daha neler duyacagiz kimbilir..
Yüreginize saglik sevgili Handan
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 10/26/2010 8:16:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Değerli yorumunuzu bıraktığınız için teşekkür ederim, selamlarımla.
sevgili Handan, bugün bu haberi gazetede okudum ve tüylerim diken diken oldu. Bize neler oluyor demenden edemedim. Ne olursa olsun bir insan katil olabilir mi? Hele ki öldürdüğü küçük bir çocuksa...
Bu kişiye cani demek bile hafif kalır.
sevgimle...
handan akbaş
Allahım kalbi merhametli, iyi ahlaklı, şerefli ve her canlıya merhamet eden evlatlar getirsin soyumuzdan.
Vatanına hayırlı, kimseyi incitmeyen bir nesil versin Rabbim.
O canavarları da ona havale ediyorum.
Hayırlı akşamlar arkadaşım.
Ne gelirse en sevdiğinden en güvendiğinden en yakınından geliyor..Bu çocukların suçu günahı ne...Biz toplum olarak oturup hiç bir konuyu konuşamıyoruz.Birileri diyorki benim dediğim dedik çaldığım düdük...bitti...Bitmiyor işte..Diyoloğlar zayıf karakterler yerine oturmuyor....................Çok zor...olmayan zorlaştırılıyor....:((((................Minicik bedenlere inen en ufak fiskeye bile tahammül edemezken..Butür vahşetler bizi derinden sarsıyor......İnsanlık adına kınıyorum...
sevgilerimle gülüm yüreğine sağlık..
handan akbaş
Çok üzgünüm, dile getirecek kelime bulmakta zorlanıyorum.
Rabbim kalblerimize sevgi, şefkat ve merhameti yerleştirsin, ulus olarak, ne diyeyim.
Selam ve sevgilerimle, hayırlı akşamlar arkadaşım.
Canileşiyoruz...İnsanlık olarak gittikçe vahşileşiyor ve acımasızlaşıyoruz. Bilim, bu duruma sebep olarak pek çok somut açıklama getiriyor. Ama böylesi bir vahşet hiçbir somut veri ile açıklanamaz. Ne akıl, ne de vicdan böyle bir şeyi kabullenemez. Allah hepimizi, bütün insanlığı, ıslah etsin. Anne ve babasına sabir versin.
Duyarlılığınız için teşekkür ediyorum Handan Hanım. Sevgiler yüreğinize.
handan akbaş
Söylecek söz bulamıyorum. Bir insanın yeğeni canıdır, ciğeridir, insan sevmeye kıyamaz.
Hafsalam almıyor, böyle vahşetleri...
Selam ve sevgiler, hayırlı akşamlar ...
ben bazan yazılarımda aşırı sert uslüp kullanınca derin bir tepki alıyorum ve hatta yalnızlaşıyorum yalnızlığa terkediliyorum bu ifadelerimden dolayı...
insanı öldüren ve insan haklarını bir hiçe kurban veren bütün insanlar ve insanlık zalimdir. nasıl zalimler yok diyebiliriz...
ki Ashab-ı Kehf "zalimler için yaşasın cehennem" diye haykırmaktayken roma imparatorluğunun yaşattığı zülme karşı, bizler bu gün nedense susmayı yeğeliyoruz daha çok bu insan güruhu zalimler karşısında niyeyse.....zalim o günde de aynı zalimdi ve zulüm ediciydi,zalim bu günde de aynı zalim ve zulmedici değilmi...
arada hiç bir fark yok...
şimdi cehenneme nasıl yakma diyebilir insan..Allahın hesabı kati ve hükmü tez olandır....bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmektir der kuranı Kerim ve keza, bu insan hak ve hukukunu çiğneyenler içinde geçerlidir aynı zaanda...
şirin Yunus cennete kanatsız uçtu gitti acıda olsa sonu. lakin o cani insan hem dünyasını ve hem ahiretini yıktı bir hiç oldu işte zalim nefsi ve çirkin arzuları uğruna...yürek nasıl dayansın şimdi buna....
hadi gelin yazmayalım şimdi ve gündeme getirmeleyim tüm bu dehşet veren olayları...ister fiziki olsun ister ruhi hiç farketmiyor, ölüm ölümdür. başka adı yok bunun...
kutluyorum duyarlı yüreğini güzel ablam....saygı ve duamla...dualarınızda unutmayın inş...
handan akbaş
Teşekkür ederim geniş yorumuna, sevgimde ve dualarımdasın her zaman.
handan akbaş
İnanın bu tip haberlere artık bakamıyorum, okuduğumda bazen günlerce aklımdan çıkmadığı oluyor.
Düşünüyorum; bu canavarlığı yapan insanları yetiştiren yine bu toplum değil mi? Demek ki gerek ailedeki eğitim gerek okulda verilen eğitim yeterli değil. Aile olsun, eğiticiler olsun yani eğitimi verenlerin de doğru şekilde eğiltimesi gerekiyor diye düşünüyorum.
handan akbaş
Yalnız bir gerçek var ki bu yaratılış, mayası iyi olmakla ilgii.
Merhamet, vicdanlı olmak, sevip koruyup kollamak eğitimle verilemez.
Ahlakı gaddar olanı hangi eğitim düzeltir?
Yorumunuza çok teşekkürler, selam ve saygılar.
Mustafa Sakarya
YÜREĞİNİZE SAĞLIK
Çok manidar ve içten gelen yanan bir yüreğin feryadı gibiydi yazınız lakin bana göre suçu kesinleşmeden insanı suçlu ilan etmek çokta güzel bir şey değil belki de suçludur ama şuana kadar şüphelidir
Kaldı ki bunu dışında bir gelişme olmadan farklı düşünemeyiz
İnsana ne olursa olsun kıyılamaz Hele körpe bir bebeğe asla hiç bir din kabul edemez İnsanlığı yaşatmak için okumanın dışında saygı gösterek ve karşılıklı hoşgörüyle anca kazanabiliriz
Sevgi ve saygılarımla...
handan akbaş
Sabah haberlerinde, suçunu itiraf ettiği bildirildiği için öyle yazdım.
Ağabeyi sevdiğine vermemiş,' içlerine büyük bir acı vermek için yaptım' demiş.
İşlemediği bir cinayeti niye itiraf etsin?
Yoksa haklısınız, suçu ispat edilene kadar, herkes zanlı sayılır.
Geniş yorumunuz için sağolun, saygılar.
ahh Handan hanım ne manidar dizeleriniz .sabahları ne var ne yok programlarda diye bakarken her köşeden kayıp cinayet haberlerini dinlemektense acmamayı tercih ediyorum ama çözümmü bu degil tabiki hani hep egitim şart diyoruz ya inanın bu eğitimlede olmuyor Allahım akıl fikir , merhamet vicdan versin insanlara.canım kutluyorum seni sevgiler...
handan akbaş
Sonuna kadar haklısınız,İnsan yüreği bir parça taş olmuş,Bakmayız siz bu ve bunun gibi insanlar bi kaç senede yeni cinayetler işlemek için salıverilecekler...Ogün samast yani o kazık gibi adam ,çocuklar için çıkarılan yasa kapsamına alınmadı mı bir an önce tahliye edilmek için...
handan akbaş
Handan Hanımcığım çok haklısınız. Ben de inanın ki hiç anlayamıyorum. Duyguları sağır, merhametleri kör, vicdanları felç sanırım bunların. Aklı başında bir insan böyle şeyler yapmaz. İyi ki de bu tip insanlar azınlıkta diyorum ben de.. O zaman evden dışarı çıkamazdık herhalde.. Ama çocuklar konusundaki uyarılarınıza tamamen katılıyorum. Anneler ve babalar özellikle küçük çocuklarını yalnız başına sokağa göndermemeliler. Ya da kendileri çok iyi kontrol etmeliler. Bu acılara yüreğimiz dayanmıyor.
Çok teşekkür ederim yine çok anlamlı ve duyarlı bir yazıydı. Kutluyorum sizi arkadaşım. Sevgilerimi sunuyorum.
handan akbaş
Sonbaharın baskın, puslu havası üzerine bir de bunları duymak insanı çok üzüyor.
Güzel haberler duyma dileklerimle, teşekkür ederim arkadaşım, güzel yüreğine sağlık, sevgilerimle.
Handan hanım,duyarlı yüreğinizi kutlarım.Siz yazın ki bizler de okuyalım.
Tabiki gönül,böyle menfi olayların olmasını istemiyor ama oluyor ne yazık ki.
Selam ve saygılar efendim...