- 2754 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SANALİKA TEHLİKESİ
İnternete bağlanabilen 3. Nesil cep telefonlarına gönderilen (yemleme) “Sanalika den 35 TL karşılığı ürün/hizmet almak için EVET veya ONAY yazarak üç dakika içinde cevaplayınız” şeklinde bir mesajla başlayan kum ar oyunu.
Cevap yazmayanlara ise söyle bir mesaj geliyor “Ödeme işleminiz iptal edilmiştir.”
Burada bilinçsizce, düşünmeden (..ki düşünülmesin diye 3 dakika yazıyor) alel acele, oltaya yem takıp balığı tutmak. Biliyorsunuz oltaya gelen balığa yem verilmez. Balık afiyetle yenir, o da biz oluyoruz.
Uzmanlar; İnternet bağımlılığını ve zararlarını anlatırken “internetin tüm bağımlılıklara acılan bir kapı” olduğun vurgulayıp dikkatli ve tedbirli olunmasını, küçüklerin denetlenmesi uyarısını yapıyorlar.
Karşımıza şimdi tüm denetimden uzak, okulda, serviste, derste iken öğrencinin cep telefonuna gelen “SANALIKA” mesajından yani kumardan korumasız kalacaktır.
Kumar; çalışmadan para kazanmayı öğreten ikiyüzlülüktür.
Kumarda kazanan hiç bir zaman olmaz, kazanan kişi kaybettiklerini değil daima ne kazandıklarını anlatır. Kumarbaz bencildir, sen oynama, kumar zararlı diyemez.
Kumarcıda heyecan ön plandadır, kumarcı; kaybettiğini değil kazandığını anlatır. Patolojik bozukluk olabilir, umudunun bittiği zaman bile son kez oynar, zevk ve heyecanını daha da artırmak için büyük oynar, ilk kaybettiklerini kazanmak için oynar, tolerans gelişir. Kısır döngü kendine ve etrafına büyük zararlarla son bulabilir.
İnternet; her türlü bağımlılığa özellikle kumara açılan penceredir.
İnternet iyi kullanılırsa yolları gül bahçesine, kötü kullanılırsa kötü kasisli, çukur bir yola çevirir.
Hep hatırlayın; “Köleler özgürlüğü bilmezler. Köleler hiç bir zaman köleliğe karşı çıkmamışlardır. Asıl karşı çıkanlar özgür insanlardır.” Bağımlılarda özgür olmadıklarına göre...
• “...Önceden öğrenenler indirimli tarifeden öğrenirler..” a. miller
Gençlerimizi ve geleceğimizi koruyalım.