- 3398 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EN ZENGİN İNSAN MUTLULUĞU BAŞARABİLEN İNSANDIR !!!
Gerçek zenginlik, içimizde dereler gibi çağlayan Mutluluktur !!!
Gerçek zenginlik, sevdiğin yar ile birlikte rahat, huzur, güven, sevgi ve mutluluk içinde yaşlanmaktır..
Zenginlik Seni MUTLU EDEN ŞEYİN hayatında varlıgıdır....EVET
Bende soruyu mutluluk nedir diye cevaplandırdım
Mutluluk kavramı muhtis görece bir kavramdır.
soyle ki uyusturucu kotudur yani genel kabul goren fikir budur,evet kötüdür.
fakat hayatındaki mutlu anları salt uyusturucu kullandıgında yasayan bir insan icin ondan daha hoş bisey olamaz onlara göre..
Mutluluk ve mutsuzluk kavramları hayatındaki milyonlarca parametreye gore heran
değişebilir..
Önemli olan seni mutlu eden seyin ne olduğunu bulmak ve onu yaşamaktır!...EVET
Huzurdur kısaca. En mutlu adamlar en az şeye sahip olanlardır. Onların hayatta kalmak için sahip olmaya ve biriktirmeye ihtiyaçları yoktur. Sadece kendileri olarak, özgüvenleriyle yaşamayı sürdürürler. Şimdi senin tercihin, sahip olduğun herşeyi satıp bir dağa çıkmak mı olcak kardeşim. Elbette hayır. Eğer birşey olup üretebilir ve bu ürünü hemen elinden çıkartabilirsen zenginleşirsin.
Aptal zenginler gibi biriktirmek biriktirmek sadece sorun biriktirmektir.
Hayata bir de bu açıdan bakmak istersen...Mutlu adamların hiç bir şeyi olmayanlar olduğunu anlarsın. Kendin olarak yaşamak, yaşayabilmek, dürüstçe işte budur gerçek zenginlik...
Mutluluğun kıymetini bilmeyip maddi şeyler için başkalarını üzenlere...
Zamanında çin imparatoru kızını iyileştirmek için bir tedavi aramış. O zamanın bilge bir alimi. Bu insana mutlu bir insanın gömleğinden giydiriceksin. Düzelir demiş..
Adamlar mutlu bir adam aramışlar tüm ülkede. Sonunda imparatorun uşaklarından birisi gelmiş imparatoru. Adamı bulduk. Çok mutlu bir adammış ama. Gömleği yoktu. Gömlek alcak parası olmayan fakir bir adammış..
Bu öykü, önemli bir gerçeği vurguluyor. Bazı insanlar almaktan başka bir şey bilmiyorlar. Oysa vermek çok mutluluk verici bir şeydir. Hele hiç karşılık beklemeden vermeyi öğrenebilsek daha çok mutluluk vericidir. Neden? Çünkü bu Tanrı’nın bir özelliğidir. Tanrı öyle cömert ki, hiç karşılık beklemeden verir. Bizi de kendi benzeyişinde yarattığı için, karşılığı beklemeden bir şey verdiğimiz zaman mutlu oluyoruz.
Oysa insan genellikle bunun tersini yapıyor. Karşılık beklemeden para verenler ve yardım edenlere az rastlanır! İnsanlar hep kendi çıkarlarını düşünüyor. Buna öyle alışmışız ki karşılık beklemeden yardım edenden şüphelenerek, "acaba bu işte onun çıkarı ne" diye düşünüyoruz. Hatta Tanrı’nın bile karşılıksız bir şey vermeyeceğine inanıyoruz!
Bu yüzden Tanrı’nın bize sonsuz yaşamı armağan edeceğine inanmıyoruz. Sonsuz yaşamın ancak kendi uğraşmamızla elde edilebileceğini sanırız. Oysa sonsuz yaşam Tanrı’nın bize sunduğu en büyük armağandır! Bu armağanı kabul etmekten başka bir şey gerekmiyor. Ama insan kuşkulu olduğu için bu işin içinde bir kurt var diye düşünüp başka yollardan Tanrı’yı ve sonsuz yaşamı elde etmeyi tasarlar. Şeriat kurallarını tutmakla sonsuz yaşamı elde edeceğini sanır. Ne var ki Tanrı, sözünde açıkça diyor ki "İman yoluyla, lütufla kurtuldunuz. Bu sizin başarınız değil, Tanrı’nın armağanıdır. Kimse övünmesin diye iyi işlerin sonucu değildir... Günah’ın ücreti ölüm, oysa Tanrı’nın karşılıksız armağanı Rab’bimiz’in sunduğu sonsuz yaşamdır..günahsız masum bir yaşam...
Bir bilgeye sordum; Sordum; "Umut." diye cevap verdi.
Acikcasi bu tek kelimelik cevap beni biraz sasirtmisti. "Neden ve
nasil?" diye sordum. "Zenginlik" dedi, "bizi aslinda baska seylere
ulastiran bir kaynaktir. Paran varsa bir arabaya ulasabilirsin; sevgin
varsa insanlara ulasabilirsin, bilgin varsa sonuclara ulasabilirsin.
Tanidiklarin varsa islere ulasabilirsin; Sagligin varsa vucudunu
istediklerine dogru harekete gecirip onlara ulastirabilirsin.
Ingilizce reach (ulasmak) kelimesi ile rich (zengin) kelimesi de ayni
kökten geliyor olabilir. Ne kadar cok seye ulasabiliyorsan, o kadar
zenginsin.Bunlarla birlikte bilgi, saglik, sevgi, para ve yetkiye hic
sahip olmasa da insan zengin olabilir ya da bunlara sahip olduktan
sonra hepsini kaybetse de zengin olabilir."
Hayattan Zevk Almak için Umut etmelisin inanmalısın umut bizim gücümüzdür;
Daha bir merakla sordum: "Oyleyse nedir zenginligin kaynagi?" Bilge
adam, ilk cevabina geri dondu: "Umut." Umide sahip olan, bilgiye de,
sevgiye de, paraya da ulasmak icin harekete gecebilir. Umidi olmayan
ise kilini bile kipirdatmaz, yasama enerjisi kalmamistir. Hicbir sey
yapmaz. Yarin icin bir beklentisi olmayan dunyanin ekonomik acidan en
zengin adami olmus sayilabilir. Bununla birlikte bir milyar dolar borcu
olan, ama yarin icin umudu olan insan, hâlâ buyuk bir enerjiyle
yasiyordur ve bu enerji onu yarina ulastiracaktir. Hicbir seyi
olmayan, fakat obur dunyada cennete gitmeye umudu olan bir insan
dunyanin en zengin insani sayilabilir. Cunku bu umut onu dogru yoldaki
nimetlere ulastiracaktir. Iki kolunu, iki bacagini bir kazada
kaybetmis bir insan dusun. Kimse boyle bir duruma dusmek istemez. Bu
kisinin yarin icin umudu varsa, yeni dostlar edinmek, sohbet etmek,
konusarak yazi yazabilen bir cihaz almak, kitap sayfalarini gozle
cevirmek gibi bir umudu varsa o kisi hâlâ zengindir."
Ümit, en bedbaht insanlardan bile ışığını esirgemez !! Her şeyin yok olduğu anda bile ümit vardır..Ümidini kaybetmiş olanın, başka kaybedecek şeyi yoktur..
"Umudunu kaybedenler ya da umudu zayiflamis insanlar icin bir tavsiyen
var mi?" diye sordum. Dedi ki: "Umudun uc kardesi vardir: Çaba,
denemek ve israr etmek. Hicbir caba gostermeden sadece olmasini
beklemek, umut etmek, istisnai birkac durumun disinda hicbir ise
yaramaz. Hic calismadan universite sinavini kazanmayi umanlar, hayal
kirikligina ugrayacaktir. Hicbir kadina evlenme teklifi yapmayi
denemeyenler, evlenemeyecektir. Israr etmek ya da kararli olmak,
taleplerimize karsilik aldigimiz ret cevaplarina ragmen devam etmeyi
icerir. Baskalarini inceledigimiz zaman, israrli ve kararli insanlarin
umut ettiklerine ulastiklarini goruyoruz. Bu insanlar, karsilastiklari
ret cevaplarina ragmen, umutlarini kaybetmeden yollarina devam
ediyorlar. Umutlari zayiflayanlar, umut ettiklerine ulasanlara
baksinlar. Bu onlara umut edilene ulasilabildigini gosterecek ve
zayiflayan umutlarini pekistirecektir. Ev alma umudu olan ve bir ev
alabilen bir kisiyi goren baska bir ailenin kendilerinin de bir gun
bunu basarabileceklerine olan inanclari artabilir. Ornek almak..
Umudu ve Kanaati olmayan insan zengin sayılmaz..
Umut hayattaki hırsımıza bağlıdır. Biz ne kadar azimli olursak, o kadar çok hırslı ve umutlu oluruz. Bu durum biraz da beklentilerimize bağlıdır. Biz ki çıkışı olmayan bir yolu umutlarımızla aşarsak, o zaman hayata iyi bir adım atmış oluruz!
Umut, hasta bir insanı yatağından kaldıran, gözleri kör birine görmeyi sağlayan, hatta fakir bir insanı bile zengin yapan en önemli faktördür. İnanın ki bu hayatta çok bencil insanlar var. İşini hep şansa bırakanları düşünemiyoruz bile…
Umudun zıttı olan karamsarlık da çok kötü bir şeydir. Kimi insanlar çabalamak yerine karamsarlığa düşüp;”Yok olmadı, yapamayacağım, ben bittim” gibi sözler söyleyip, o durumdan kurtulmayı akıllarına bile getiremezler. Bu şartlar altında bile böyle davranıyorsalar, savaştaki insanlar nasıl yaptı? Onları ne kurtardı? Sevdiklerinin umutlarıyla, kendi umutlarıyla bu güne gelmediler mi? Kendileriyle birlikte bizi de getirmediler mi? Şunu anlayın ki ölümden bile ancak umutla kurtulabiliriz…
Hayattaki adımlarımızı umutla atarız. Bu adımlarda bir kere bile karamsarlığa kapılırsak, o an yere düşeriz. Tekrar çabalarsak kurtulabiliriz. Aynen çağdaş insanların yaptığı gibi. Unutmayın karanlık bir dünyayı bir ışık, bin umut kurtarır!
Umut,Sevgi,Gerçek Aşk,Sağlık ve Huzur !!! Nice insanlar vardır ki, servet içinde yüzüyorlar,ama Mutsuzlar! Çünkü bunlara sahip değiller.........
En zengin insan, tüm bunlardan birine sahip olabilen insandır.EVET
En zengin insan, MUTLULUĞU başarabilen insandır !!!
öykü gülen
YORUMLAR
Mutlaka unutmamamız ve olması gereken, düşüncemizin kaynağının sevgi olmasıdır. Düşüncenin temelindeki sevgi bizi; doğruya, güzelliğe, dolayısı ile özgürlüğümüze götürür.
: sevgi ruhun güzelliğidir.
: Kadınları yalnız güzellikleriyle görenler onlara Güzellik Kaynağı derler;doğru düşünenler ise aylarca sıkıntıya,tehlikeye katlanarak neslin çoğalmasına hizmet ettiklerinden Hayat Kaynağı adını verirler;dünyaya getirdikleri çocukları sevgi ile büyütüp adam ettiklerinden Terbiye Kaynağı kendilerine ve onlara en önce Tanrıyı kulluğu tanıttıklarından Din Kaynağı her türlü sıkıntıya dayandıklarından Sabır Kaynağı dertlilerle hastalara yardıma koştuklarından Acıma ve Umut Kaynağı demişlerdir.......
: Merhamet sevgiye yakınsa, minnet onun aksine yakındır.
: Bir sisteme karşı beslenen büyük sevgi ve sistem yapıcılarının bu sevgiye eklenen kibri,felsefe talebelerinin sakınmaya mecbur oldukları tuzaklardır.
:Arkadaşlık, kanatsız sevgi’dir.
: Yalnız seni sevenleri sevmek sevgi değil, değiş tokuştur
: sevgi bizi zamanın yıkımından koruyan yıkılmaz bir kaledir
: Bir kadın bir erkekle ancak şu silsile içinde dost olabilir: Önce ahbap, sonra sevgili, sonra dost.
: sevgiye karşılık sevgi isteyen, bu alışverişte acıdan başka bir şey elde edemez.
: Hiçbir süs ve makyaj bir kadını, analık sevgisi kadar güzelleştiremez.
: sevgi her zaman yaratıcı,korku ise daima yıkıcıdır
:Sevgi inançtan doğar. İnancı az olanın sevgisi de kıttır.
: İsteğin olmadığı yerde sevgi bulunmaz.
: Kıskançlığımızı ancak sevgi ile yenebiliriz.
:Birine gönül kaptırmanın ne kolay, gerçekten sevmenin ise ne çetin ve güzel şey olduğunu herkes bilir ve yaşar bunu. Bütün gerçek değerler gibi sevgi de alınıp satılamaz. Alınıp satılabilen, zevk veren nesneler olabilir ama sevgi hayır.
.dünyayı ve hayatı sevmek, kahır ve çileler içinde yaşarken bile bu sevgiden el çekmemek, her güneş ışınına şükran duygusuyla kapıları açmak, acılarda bile gülümsemeyi tümüyle unutmamak; gerçek her edebi yapıtın temelinde yatan bu öğreti asla eskimez ve bugün her zamankinden daha gerekli, her zamankinden daha çok el üstünde tutulmaya değerdir.
:Sarhoşluğu bilmeden mantık neye yarar, ayıklık neye yarar! Hemen arkasında ölüm dikilmese şehvet neye yarar, karşıt cinsiyettekilerin birbirlerine karşı ölümcül düşmanlığı olmasa sevgi neye yarar!
:Yaşama anlamını kazandıran tek şey sevgidir. Bir başka deyişle ne kadar çok sevebilir ve kendimizi sevgi uğruna ne kadar çok gözden çıkarma gücünü gösterebilirsek, yaşamımız o kadar çok anlam kazanır.
: Sıradan bir kadın nazarında,her erkek daima erkektir;ama kalbinde sevgi olan bir kadın için,aşığından başka erkek yoktur.
: Yaşamak için hayallere, gösterişe, baskıya yer yok, sadece özgürlüğe ve sevgiye ihtiyaç var.
: Para arttıkça, para sevgisi de artar.
:Aşıklar, sevgililerinin kusurlarını ancak tesiri altında bulundukları sihir çözüldüğünde fark eder.
: Sevdiği göğsünde olanla kapıya göz dikip bekleyen kimse arasında fark vardır.
:Gerçekten değerlendirdiğim üç hazinem var:Birincisi sevgi ve nezaket, ikincisi tasarruf, üçüncüsü ise alçakgönüllülüktür.
:Yaratma sevinci içinde, Ruhun ruha gövdenin gövdeye koşmasıdır sevgi.
: Kimde sevgi varsa, Allah'ın varlığı ondadır.
: sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.
:Gece, sevgilinin endamını olduğundan daha güzel,düşmanını daha güçlü, derdini daha büyük, sevincini daha küçük gösterir.
: Doğanın gerçekten bir yasası varsa, daha doğrusu hayvanlarla bizim her yerde ve her zaman ortak bir içgüdümüz olabilirse (ki tartışma konusudur) ben kendi hesabıma diyebilirim ki, her canlının kendini koruma ve zararlardan kaçma çabasından sonra dölleyenin dölüne beslediği sevgi bu alanda ikinci yeri tutar.Ve
doğa, kurduğu makinenin yedek parçalarını çoğaltıp sürdürmeye, hep daha ilerisini sağlamaya bakıp bizden öyle istediği için, sevginin geriye doğru, çocuklardan babalara karşı pek o kadar büyük olmamasına şaşmalı.Buna Aristoteles'in düşüncesini de eklersek,birisine iyilik eden onu, onun kendisini seveceğinden daha çok sever; borçlunun borçlu olduğu kimseyi daha az sevmesi gibi. Her işçi de işini daha çok sever. Kaldı ki biz var olmaya düşkünüz, var olmaksa devinmek, iş görmektir. Onun için herkes işinde var oluyor gibidir.
: Kedi, sevgilisinde muhakkak tırnak izi bırakır.
: sevgin yoksa, dost arama.
: Gözyaşları biçmek istemeyen kimse sevgi ekmelidir.
: sevgi birliğe, bencillik yalnızlığa götürür.
: Güzel olan sevgili değil, sevgili olan güzeldir.
: mutlu olduğunuz zaman, size bu mutluluğu veren faziletleri sonradan kaybetmeyiniz!
: Muhabbet gönül humması demektir.
: gönül yapmak, ibadethane yapmaktan sevaptır
: mutluluğu kendimizde bulmak zor, başka bir yerde ise
olanaksızdır.
: umut etmek, mutlu olmak demektir.
: mutluluk, bizi zorlayan kadere karşı kazanılan zaferlerin en
büyüğüdür.
: Kişi zengin olsun, yoksul olsun, hastalığı iyileştirende,
mutsuzluğu mutlu kılan da zihindir.
: Hırs ile mutluluk, birbirlerini hiç görmezler
: Diş ağrısı çekenler, dişleri sağlam olanları;yoksulluk çekenler parası bol olanları mutlu sanırlar.
: En mutlu rüyadan daha mutludur uyanm
: Parayı kazanmadan harcamaya nasıl hakkımız yoksa, mutluluğu da üretmeden tüketmeye hakkımız yoktur.
: mutluluk, sorunsuz bir yaşam değil, sorunlarla başa çıkabilme yeteneği
: mutluluğu tatmanın tek çaresi, onu paylaşmaktır.
: mutluluk, sağlamlığı yaratır
: Kolay değildir mutluluk,kendimizde bulmak çok zor,başka yerde bulmak imkânsızdır.
: Ne kadar çok çalışırsan o kadar çok mutlu olursun.
: Hastalar için hayat oldukça, umut da vardır.
: mutluluk, paylaşılmak için yaratılmıştır.
:Bir saatliğine mutlu olacaksanız, şekerleme yapın;Bir günlüğüne mutlu olacaksanız, balık avlamaya gidin ,Bir aylığına mutlu olacaksanız, evlenin ;Bir yıllığına mutlu olacaksanız, bir servete konun; Tüm yaşam boyunca mutlu olacaksanız, işinizi sevin...
:Adaletsizlik eden, adaletsizliğe uğrayandan daha mutsuzdur.
: Eğitim, mutlular için bir süs, mutsuzlar için bir sığınaktır.
: umutsuzluk, sersemlerin elde ettiği bir sonuçtur.
: Şarkı söyleyen bir demirci, hırçın ve sinirli bir milyonerden daha mutludur.
: Dikkatinizin nerede olmasını istiyorsanız orada toplayıncaya kadar, kendi kendinizin yöneticisi olmayı başarmış sayılmazsınız. Gelecek saatte neyi düşüneceğinizi belirlemeyi becerinceye dek asla mutlu olamazsınız.
:Cennet'e en uzak nokta olan Paris, yine de ümitsizlik çekmenin hoş olduğu tek yer olarak kalır.
: Yaşamında olup biten şeylerin dilediğin şekilde olmasını isteme,nasıl oluyorsa öyle iste;böylece her zaman mutlu olursun.
: Haz, mutlu bir yaşamın başı ve sonudur.
: Başkasının kölesi olmayan ve başkasını kendine köle etmek hırsına kapılmayan bir kimseye ne mutlu.
:Gözler yaşarmadıkça, gönülde gökkuşağı oluşmaz.
:Aşk, sürekli bir mutluluktur.
: Yerine getirilmiş bir vazifenin mutluluğu, diğer bir vazifeyi yapabilme
gücünü meydana getirir.
: mutluluk, maddi sevinçlerden oluşsaydı, çayıra kavuşan öküzleri mutlu saymamız gerekirdi.
:Birisi mutluluğuyla ya da erdemiyle övünüyor,böbürleniyorsa, onda bunun ikisi de yok demektir.
: Her şeyden önce iyi olalım, ondan sonra mutlu oluruz.
: Düş kurmaktan korkmayın.Hayat düşlerden yaratılır;ancak düşlerinizin gerçekleşeceğine gönülden inanın ve onları gözünüzde çoktan gerçekleşmiş gibi canlandırın.
: Gerçek mutluluğun çekingen bir tabiatı vardır,debdebeyle, gürültüye düşmandır.
: Düz bir yolda yürüyor olsaydın, tüm ilerleme isteğine rağmen hala gerisin geriye gitseydin, o zaman bu çaresiz bir durum olurdu; ama sen dik, senin de aşağıdan gördüğün gibi dik bir yamacı tırmandığına göre, adımlarının geriye doğru kayması, bulunduğun yerin durumundan ileri gelebilir, o zaman da umutsuzluğa kapılmana gerek yoktur.
: Hayatın çeşitli güçlüklerine karşı üç şey hediye edilmiştir; ümit, uyku ve gülmek
:Söz verirken umutlarımız vardır, yaparken ise korkularımız.
: gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül ahbab ister kahve bahane.
: Ne kadar mutlu olmaya karar vermişseniz o kadar mutlu olursunuz.
:Az korkun, çok ümit edin; Az yiyin, çok çiğneyin; Az konuşun, çok şey ifade edin; Az kızın, çok sevin;İyi şeyler sizindir...
: Zulüm, bir şeyi yerinde kullanmamaktır.
:Gören ruhtur, göz değil.
:Tutkunun bittiği yerde mutluluk başlar.
:Mutlu ya da mutsuz olmanız küçük bir şeye bağlıdır. Düşünce biçiminize.
:Bana bir mutluluk söyleyin ki, acı karşılığında elde edilmiş olmasın.
: mutluluk varacağınız bir istasyon değil,bir yolculuk biçimidir.
: Acınızı sizinle gönülden paylaşmaya hazırız, ama olumsuzluğunuzu paylaşamayız.
: Hayatınıza anlam katacak bir hedef bulmak, yaşamak için heyecan ve istek bulmaktır. Hiçbir hedefsiz kimse, ormanları temizlemeyi kendine hedef edinen karınca kadar mutlu ve heyecanlı çalışamaz.
: Kanatlarınızı iyi bildiğiniz belli bir yönde çırpmıyorsanız, içine vücudunuzu terk ettiğiniz hayat rüzgarı sizi gerçekten mutlu olacağınız bir vadiye taşımayacaktır.
:Sen daima mutluluğu yakalamaya çalış, hüzün nasıl olsa gelip seni bulur.
: Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz.
: Küçücük bağışlarla büyük mutluluklar kazanmak büyüklüğün bir
ayrıcalığıdır
: Yüksek dağda buz içinde gönüllü yaşamaktır felsefe.
: Bir gönüle bin yol bulunur.
: Aynaya değil, aynadan görünene bak.
: dünyayı cennet yapamayız ama cehenneme çevirebiliriz.
: Acı, mutluluğa göre daha çok şarkı bestelemiştir.
: Sakin kafalar şaşırtılamaz veya korkutulamaz,kendi özel
adımlarıyla mutlu veya mutsuz yollarına devam ederler;gök gürlerken çalışmayı
sürdüren bir saat gibi.
: Şüphe, mutluluğun olduğu kadar erdemin de düşmanıdır.
: mutluluk başarıya, başarı ise zamanı değerlendirmeye bağlıdır
: Zayıf ve güçsüz insanların krallarla müşterek bir noktası vardır, onlar hiçbir
zaman mutlu değildirler.
: Gençler! Muhakkak evlenin. Eşiniz iyi çıkarsa mutlu, kötü çıkarsa benim gibi filozof olursunuz.
: Bugünümüz mutlulukla geçmedikçe yarın diye bir şey yoktur
: Son gününü görmeden, hiç kimse mutluluğa ermiş demeyin.
: mutluluk bir tercihtir.
: Dört tarafı umutla çevrilmiş yürek parçasına "Ada" denir
: Bütün mutlu aileler birbirlerine benzerler, her mutsuz ailenin ise kendine özgü bir mutsuzluğu vardır.
: Bütün mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan ileri gelir
: Uyumsuz, çileli bir ömrü göze almıştır, ama ender mutluluk anlarını da doruğa kadar yaşamakta üstüne yoktur.
: mutlu olduğumuz için şarkı söylemeyiz,şarkı söylediğimiz için mutlu oluruz !!!!!!!!!
öykü gülen güven tarafından 10/19/2010 8:13:39 PM zamanında düzenlenmiştir.