- 595 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM YOKSA HİÇKİMSENİN DE OLMASIN!
Var mı böyle bir mantık? Hele de bunu hayata yaydığınızda gülmezler mi adama?
Son günlerdeki yoğun DİN VE AHLAK DERSİ KALDIRILMALI – KALDIRILMAMALI tartışmalarının her iki görüşünün de yanlışlığını düşünüyor oluşum çağrıştırdı başlıktaki özeti…
Aklıma da Ortaokuldaki o hiç sevmediğim kızı getirdi. Kendisinde olmayana sahip herkese elinden gelen kötülüğü ardına koymazdı. Onların da elindekini almaya, yok etmeye, başaramıyorsa da dedikodularını bol iftirayla bezeyip en acımasızlarını bile gözünü kırpmasız uygulamadaydı. Pek çok kişi yanı sıra ben de epey nasip almıştım onun bu çirkin saldırılarından. Hele de biraz güzelseniz yandınız. Yazık, Allah öyle takdir etmiş, epeyce de çirkindi, bu gerçeğini kabullenemeyişinin isyanı da olsa gerek. Hepsini değil, sadece konuyla ilintilendirdiğimi anlatacağım, çağrıştırdı çünkü.
Bir gün annesi anneme gelmiş, “Kızınıza çok fazla harçlık veriyorsunuz, ben o kadar veremiyorum, kızım mutsuz oluyor ve evde huzursuzluk yaratıyor, iyice de agresifleşti, başa çıkamıyorum, bıktım isteklerinden. O nedenle bırakın fazlayı, hiç harçlık vermeyin kızınıza ki kızım mutlu olabilsin.” Demişti.
Annem çok şaşırmış bu ziyaret amacına lakin yine de harçlığımı tümden olmasa da kısmıştı. Acımışmış kıza ve annesine… Niyeyse; çünkü maddi durumları bizden farklı değildi, sadece annenin kişisel tercihiydi miktarı belirlemek; niyeydi o halde acımak, anlamamıştım ama iyice nefret etmiştim kendisinden. Tümden kesilmeyişiyle de harçlığımın, iyice kudurup nereden nasıl saldıracağının şaşkınlığıyla durmadan farklı iftiralarla saldırıp zindan etmişti o yıllarımı…
Aynen bu durum din dersindeki talepler de…
Farklı din ya da mezheplerden olanlara da çoğunluğun dininin bilgilerini vermek pek tabii ki doğru değil. Bir Müslüman olarak, benim çocuğuma din dersinde Hıristiyanlık öğretilse, gerekleri uygulatılsa ve sınansa bu konuda, ben de tepki veririm…
Lakin bu çıkıp da benim, “Din Dersi tümden kalkmalı.” Gibi bir savunuda bulunmamı haklı kılamaz, hakkım da yok. BENİM DİNİM DEĞİLSE, KİMSENİNKİ DE OLMASIN!
Olmaz böyle şey.
Kimileri de “Ben evde öğretirim.” Diyor. Belki birileri öğretebilir lakin öyle kişiler biliyorum ki daha kelimei şahadet getirmeyi bilmiyor, onu bırakın besmele çekemiyor doğru dürüst, abdest almayı, namaz kılmayı bilmeyen yaşıtım dolu etrafta. Evlendiğinin ertesi sabahı, “Gusül abdesti almayacak mısın?” diyen eşine, “O da ne, niye ki?” diye soranı bilirim. Kendi bilmiyor ki ne ve nasıl öğretecek bu ebeveyn çocuğuna dinini?
Bir de, evde alamadığı bu eğitimi ki yalan yanlış bilenlerin öğrettiği gençlerin de bu bilgileri nerelerden, nasıl almaya çalıştığı ve sonuçları da malumunuz!
O nedenle KALDIRILSIN diyenleri de KALDIRILMASIN diyenleri de tasvip edemiyorum. Bir orta yol bulunur mutlaka ve bulunmalıydı da yıllar öncesinden ve bunca çekişme de yaşanmazdı.
Hâlâ var mı bilmem, seçmeli dersler vardı bizim zamanımızda, o derste herkes tercihi olanın dersine girerdi. Yabancı dilde, hangi dili tercih etmişsek onun dersine girerdik. Müzik, resim ya da el sanatları, tercihimiz hangisiyse yine onların derslerine.
Demem o ki Din Dersinde de aynısı uygulanıp her öğrenci tercih ettiğinin dersine girebilir. Bu sürtüşmeler, tatsızlıklar da ortadan kalkmış olur. Bu kadar kolay ve uygulanabilir yani.
Tabi ki amaç iyice çözümsüzleştirmek ya da başka amaçlar değil de çözümlemekse ve birbirimize ve birbirimizin tercihine saygımız varsa…
Bir diğer yanı da var bu dersin, sadece Din Dersi değil verilmekte olan, Ahlak Bilgisi de var işin içinde. Hele bu yanıyla kaldırılmasını hiç aklım almıyor. Ahlak her dinde aynıdır, her din güzel ahlakı tesis için gönderilmiştir. Üstelik toplumca geldiğimiz boyutu da düşünürsek, bazı ailelerin yetersizliğini de bulundurursak göz önünde, hele de Ahlak Bilgisi dersinin kaldırılmasına kesinlikle karşıyım. Hatta kaldırılması şöyle dursun, sıradan, laf ola ve kredi yükseltme amacından çıkartılıp, doğru dürüst, layıkıyla ve ehil olan, donanımlı kişilerce çok önemsenerek uygulanmalı ve de, Din Dersinde seçkinin yanı sıra, Ahlak Bilgisini de ayrı bir ders olarak ele alıp tüm öğrencileri katılıma zorunlu kılmalıyız…
Ahlak, her şeyden önce insan olmanın gereğidir de çünkü!
p.r.alkan
YORUMLAR
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi benim bakış açıma göre stratejik bir noktadır ve kasıtlı olarak kaldırılmak istenmektedir. Zaten bu dersin içini o kadar bopşalttılar ki, hiç bir amaca hizmet ettiğini sanmıyorum ama, yine de dediğim gibi stratejiktir kaldırılması doğru değildir. Aksine daha da güçlendirilerek yeniden yapılandırılmalıdır.
Ahlaktan ne kadar uzaklaştığımızı hepimiz görmekteyiz. Çok merak ediyorum yarınlar ne gösterecek. Umarım hayırlı bir şeyler olur.
Sistem de o kadar gereksiz dersler varki, neden onlarla değil de Din dersiyle uğraşıyorlar dersiniz...
Her cümlenize katılıyorum. Güzel bir makaleydi...Tebrikler.
aynur engindeniz tarafından 10/18/2010 8:20:23 PM zamanında düzenlenmiştir.