- 1172 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Sana bu yazıyı yazdıran,. Rabbime selam olsun. Nurlu yüreğini kutlarım. Gerçetten harika bir yazı sunmuşsun bitanem.
İnsanın içinde bir melek bir de şeytan var.............. MELEK herdaim doğruları gösteriyor, fakat doğrular insan oğluna hem meşekâtli geliyor, hemde cazip gelmiyor. Onun içindirki insan şeytanın askeri oluyor, herbir çirkinliği süsleyip insan oğluna mübah gibi sunuyor. İnsanında kolayına vede hoşuna gittiği içindirki , çoğu kez kendini cehenneme götürecek sapanların yoluna gidiyor. Oysaki içeriden gelen sese kulak verse, Allâh'a "tam bir teslimiyet içerisinde olsa bu hakikat yolu onu cennete götürecek yoldur, ama çok meşekatli yoldur. Kendine çeki düzen vereceksin, karda kışta abdest alacaksın, beş vakit Rab'bin hızuruna duracaksın, haramdan her daim uzak duracaksın, eline diline beline sahip olacaksın.
İnsanın iki tane büyük düşmanı var biri şeytan bidi nefsi bunları yenen zaten melekleşmiş bir ruhtur.
ALLÂH tin suresinde derki --->(4) Le kad haleknel insâne fi akseni takvim.(4) Biz gerçekten insanı en güzel şekilde yarattık.... Ve beşinci ayettede derki--->( 5)Sümme radarnâhü esfela sâfilîn (5)---> Sonra onu, (küfre sapınca ) aşağıların en aşağısı kıldık(5) All'AH bizleri sapmaktan her türlü sapkınlıklardan korusun.AMİN. İnsanoğlunun 2 tane büyük düşmanı varken işi baya zor ALLÂH yar ve yardımcımız olsun. Herdaim koruyucumuz olsun!!!.
Dilin korunmasına hafaza meleklerini tayin etti”(İnsan) hiçbir söz söylemez ki yanında (onu) gözetleyen dediklerini zapteden (bir melek) hazır bulunmasın (Kaf Suresi 18 ayet)
*Hz İsa (as) şöyle demiştir:”İbadet on parçadır Bu on parçanın dokuzu susmak, bir parçası da insanlardan kaçmaktadır”
İnsan hemen sinirlenen yaratıktır derlerki öfke baldan tatlı olur. İnsan kızınca beynine kan sıçrar, Kızmış olduğunuz bir anda yatıyorsanız oturun. Oturuyorsanız, ayağa kalkın eğer daha gitmemişse öfkeniz gidip abdest alın, ateşi su söndürür. Öfkesini yutan insan cehennem ateşini söndürür derler. bizlerde bunlara riayet edersek ne mutlu bize. İyi insan olmaya adayızdır. Kızma anında insan her türden tehlikeye maruz kalır. ALLÂH korusun cümlemizi İnşallah. Yüreğini kutlarım .Meleğimmmmm. Yavrukokuluma selamlar...
*Hz İsa (as) şöyle demiştir:”İbadet on parçadır Bu on parçanın dokuzu susmak, bir parçası da insanlardan kaçmaktadır”
Her cümlesi hazine kıymetinde.
Ben payımı aldım.
Allah senden Razı Olsun.
Saygılar.
hüzün şairi
Araf suresi 33. ayet; De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri günahı ve haksız yere sınırı aşmayı hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi Allah'a ortak koşmanızı ve Allah (c.c) hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.
(Şura suresi 10. ayet: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben.)
Tebrik ederim emeğinize sağlık. Yine çok güzeldi. Teşekkürler paylaşımınız için.Sevgilerimle..
hüzün şairi
Araf suresi 33. ayet; De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri günahı ve haksız yere sınırı aşmayı hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi Allah'a ortak koşmanızı ve Allah (c.c) hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.
(Şura suresi 10. ayet: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben.)
Nefis, muhasebe, ahlak ve insan...
Yaratan, Hz.Peygamber, Halife, sahabe...
Ayet ve " Güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderilenin" mübarek hadisleriyle öylesine güzel anlatılmış ki, bunu ifade edebilmenin zorluğu içindeyim.
Bu yazınız da çok okunur okunmasına da; yorum yazan dostların sayısı iki elin parmağını geçer mi bilmem.
Nedeni de bilinenin tekrarı olur.
"Ameller niyetlere göredir."
Paylaşımınız için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.
can.er tarafından 10/16/2010 7:59:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
hüzün şairi
(Şura suresi 10. ayet: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben.)
çok tşk ediyorum SAYIN CAN.ER.Allah razı olsun.selam ve dua ile
hüzün şairi
(Şura suresi 10. ayet: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben.)
çok tşk ediyorum kadim dost.selam ve dua ile
BİZ DE ELHAMDÜLİLLAH Kİ;
YAPABİLECEKLERİMİZİ SÖYLEMİŞ, SÖYLEDİKLERİMİZİ DE YAPMIŞIZDIR...
İNSANI İNSAN YAPAN DA BU UNSUR DEĞİL MİDİR...
YALANLAR DOLANLAR,ŞEYTANLA YAPILAN ANLAŞMALAR DOĞRU YOLDA YÜRÜYENLERE DOKUNAMAZ BİLE...
HAAA,ÇAMUR AT İZİ KALSIN MİSALİ SADECE ÇAMUR ATARLAR AMA BİLMEZLER Kİ ATILAN O HAKSIZ ÇAMUR GÜN GELİR ATANA BALÇIK BATAKLIK OLUP İÇİNDE BOĞULUR..
UNUTMAMAK GEREK Kİ,HER KİM KUYU KAZARSA YA DA KAZIP DÜŞMESİNİ BEKLERSE İNSANLAR HAKKINDA EMİN OLSUN Kİ ÖNCE KENDİSİ DÜŞER..
YÜCE RABBİMİZ DOĞRU KULLARINI HER ZAMAN HER YERDE MUTLAKA KORURRRR...ŞEYTANA TAPMIŞ İNSANLARA DA BİR SÜRÜ DEĞİŞME FIRSATLARI VERİR BAKTI DEĞİŞMİYOR VERİR İLAHİ ADALETİNİ ,KULU ŞAŞIRTIR...
DEMEM O Kİİİİİİİİ ANNEMMMMMM,NE YAPARSAK YAPALIM MUTLAKA BİZE GERİ DÖNECEKTİR TIPKI BUMERANG GİBİİİİ...
HER KELİMENİN ALTINA YÜREĞİMİ KOYDUM...
ALLAH KİMSEYİ DOĞRU YOLDAN AYIRMASIN..
VE DOĞRU YOLDAN AYRILANLARIDA MASUM İNSANLAR İLE KARŞILAŞTIRMASIN...
BİR İNSANIN KENDİNE ETTİĞİNİ YEDİ KÖY BİRİKSE EDEMEZMİŞ...
YANİ NE EDERSEN ET KENDİNE EDERSİN...
ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKKK GÜZEL BİR YAZI..
KALEMİNE YÜREĞİNE SAĞLIK...
GELİP GELİP TEKRAR TEKRAR OKUNACAK KADAR DEĞERLİ VE MANADA KIYMETLİ BİR YAZI..
RABBİM O GÜZEL YÜREĞİNİ VE USTA KALEMİNİ DAİMMMMMMMMM ETSİNNNNNNNNNNN....
SELAM SEVGİ SAYGI VE SONSUZ DUALARIMLA ANNEMMMMM...
CANIMDA YÜREĞİMDE ÖZÜMDE GÖZÜMDESİN HER DAİMMM...
ALLAHA EMANET OLLLL...
GUZUNNNN...
hüzün şairi
(Şura suresi 10. ayet: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben.)
çok tşk ediyorum asenam sağ ol var ol...