- 908 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMI? BABi$KO´MU?
Bizim kücüklügümüzde Baba denince önce bi icimiz ciz derdi.Sonrasinda kacacak yer arardik.Fakat simdiki genclige bakiyomda, valla kimse kimseyi takmiyo artik.Ne cekinme kalmis, nede utanma.iste bu noktada eskinin babalari vede günümüzün babalari geldi aklima.Analiz edem dedim nacizane..
Baba deyince eskiden sert bir adam ,kas kaldirsa ne istiyor anlasilirdi.Babanin eve gelisi adeta teftise gelen müfettis gibi olurdu.Babaniz gelir yavrum evi barki toplan aman ha gelirde kizar size,der anne.Mübarek erdimi ne aninda kapi calar, KIRDILI hicaz makaminda.Evdeki ahali birbirine karisir, tv aciksa kapanir.internet,tel,cep teli..ya elde ne varsa dünyayla iletisimi kuran hersey, aninda tedavülden kaldirilir.Ama bu arada kapi sizlere kömür.Kapi acilir acilmaz, zavalli konu mankeni acilarin kadini anne lafi yer.Nerde kaldiniz beeeeee,iki saat kapidami bekliyecem haaa.Töbe dizi bakiyodunuz?.Yoksa internetemi girdiniz haaa.Durun simdi anlasirlir der ,ve iceri girerrr.Aninda coluk cocuk arazi olmusdur.Odasi olan odasina ,olmayan zavalli madurlarda direk mutfaga kacar.Ha bu arada varlik kontrolide yapilir.Kim evde kim yok.Ya mümkünmü evde yok olabilebilmek.iste ozaman kiyamet kopardi kesin.
Terlikler gelir aninda önüne konur giysin diye.Giyer ve bir müfettis edasiyla oturma odasina gider.Koltugun en gozel yerine, köse yastigi gibi kurulur ve elinde kumandayla haraket artik sudur.HEAMANNNNNNNNNNNN güc bende artik.Zapink kolik oluverir aninda.Ya haber,yada spor..maksat sadece budur.Digerlerinin haklari dolmusdur.Biri bisey desin bakalim ne sekil laflar isitilir.Aksama kadar dizi bakiyonuz ,oturuyonuz su evin hallerine bakin.iyiden iyiye rolini muhtesem oynar.Zapink yaparken aninda bir müzük sesi duyulur.Ne hikmetse o ses collugun cocugun hosuna giden bir müzükdür.Adeta fareli köyün kavalcisinin caldigi düdüge gelen fareler gibi herkes saklandigi yerden hizla oturma odasina dökülür.Baba müfettis edasiyla bi bakar onlara,ama onlar sadece müzigin sesiyle büyülenmislerdir.Televizyona dogru bir kesik atarlar veeee, aninda tv kanali zapinklenir spor kanalina gecilir.Milletin yüzündeki ifade sudur,afedersiniz eccekden düsen karpuz misali ,gerisin geri saklandiklari mekanlara geri dönerlerrrrr.Bilinmez bunu yapmakdan ne zevk alir sayin müfettis kopyasi ,o müzük kanalini geri acar ve tekrar aynisi olur.Hak 2 dir 3.de KURAN OKUNSA gelmezsiniz demi der.O an hersey bitmisdir, joker hakkini bile kullanmadan herkes kovuguna cekilir.Ha bu arada yemek nerde kaldiiiiiiii,sebzeleri tarlaya yni dikdinizde yetmesinimi bekliyonuz diye bir ses yükselir oturma odasindan.
Alel acele sofra bezi gelir intizamla vede merasimle yere serilir.Birde müfettisin bir illeti vardir.Eger sofra bezine bir ayak darbesiyle basin,aninda azari yersiniz.Lan o sofra bezi basilirmi,agzimizi siliyoz,sizin ayaginizin degdigi seye nasil silecemmm der.iste bu gerginliklerle sofra hazirlanir.Yemege baslamak icin, müfettisin tam tekmil sofraya istirak etmesi beklenir.Gelir kendine ayrilmis özel tv karsisi yerine kurulur babamiz.Yiyenin agzina vede eline hakimdir.Kim elini tabagin icine daldiriyo,kim cok yiyo yani hep kontrol hep kontrol..
Cay fasli gelmisdir.Cay büyük bir merasimle usulune göre demlenir.Hatta demlenme süresi müfettis baba tarafindan ayarlanmistir.Cay icerken tv bakiliyordur.Yada bakilmis gibi oturuluyordur.Evin nüfusunun nerdeyse tamami ögrencidir.Spor vede haber hecde acmaz onlari.Arada eglence programlarina zapinklenir.Ecicik fazla gülünce azar istmemek elde degildir.Hak 1-2 dir.fazlasi zarar yani.
Saat 9 oldumu artik onun degimiyle afedersiniz kara eccek karpuza getmisdir.Geri gelmeyede hec niyeti yokdur.Yani yat borusu öter herkes yataga arazi olur ve bir günlük hayat bu sekilde maraton gibi gelir gecerrr..
Sira günümüzün entel baba modeline geldi aheste aheste.Baba gelmeden aney bagirir,cocuklarrr babaniz gelecek.Ortaligi toplayin ,adam yorgun argin geliyo,birde buralari böyle görüp morali bozulmasin der.Sanki cocuklarda cok korkdular, hec birsey yapmazlar ve kapi kolbasti makaminda calar.Coluk cocuk hurraaaaa kapiya kosar.Baba hosgeldin,bana ne aldin,baba internetde ne gördüm gelele,baba bana para ver yarin defter alacam..v.s...Adam soluklanmadan coluk cocugun derdiyle ilgilenmeye baslar.Arada firsati bulursa koltuga banu bakan usulü uzanir ve ayva göbegide koltuga büyük bir edayla yayilir.Tv kumandasinida cocuklardan kapa bilirse ihale onda kalir.Zar zor kandirir ve alir babisko.Cocuklar herifin depesindedir.Annede mutfakda son rütüslari yapmakdadir.Adamcagiz acikmisdir,elleri titrer ve mutfaga dalar.Bakdi yemek hazir degil aninda peynirli cop gibi bir dürüm alir ve oturma odasina geri gider.Girgir samata,kim kime ne diyo belli degil.Ama ortalikda birsey cok acikdir.Herkes hayatindan memnundur.Yani babisko gelmis ve bayram ilan edilmisdir.Onun yaninda dünyayla hertürlü iletisime girebilinir.Tabiki sinirlari zorlamamak sartiyla....bu böylece sürer gider...
Artik düsünmekde sizlere kalmis.Eskinin baba modeliyle, yeninin babisko modeli arasindaki farklari bulmak.Bence babisko daha iyi yaaaaa.Ne dersiniz?
bugün senin gününmü$ ,ama yaninda ben yokum
ne ellerini öpebilirim,nede sarilip babam diye bilirim
söyle babam sensiz gecen babalar gününü nasil kutlayabilirim
yillardir baba özlemiyle yanip tutu$dum gurbetellerde
ne halimden bilen oldu,nede senin yoklugunu doldurdu
icimdeki ne$eyi ,sevinci sanki kutuplardaki buzullar gibi dondurdu
yüregime bu hasreti acimasiz kaderimiz kondurdu
arayip sormazsin ,yoksa beni unuttunmu babam
derdime derman olan yok,senin yoklugun icimde kanayan yaram
rüyalarimda bari olsa,izin verde sana derdimi aglaya aglaya anlatam
sil gecmi$i af cikart gönlünde,bizi tekrar sicacik yuvamizda biraraya topla babam
herkesin ailesi var ,ballandirarak anlatir durur
benimse hayaller aleminde ruhum avare avare gezinir durur
belki birgün bizide amorti mutluluk vurur
karde$lerimi, annemi ve seni bana gerisingeri kavu$turur
i$te ozaman eminolki babam, kaderim bedenimi ve ruhumu
ebediyte dogru güle oynaya türkü söyleyerek savu$turur
YORUMLAR
ilkönce tsk ederim vakdinizi ayirip yorum yazdiginiz icin..Aslinda varya laf aramizda bu benim babamdi..babi$koda e$im:)) karde$im ne desem az gelir.Babama saygim büyük ve halada öyle..Fakat bize hayati ya$atmadi bee..hep resmi durduk yaninda.Ahlak bazinda amenna aldik her$eyi ama bu kadarda ciddi olmasaydida,,bizim babi$konun boynuna cocuklarimin sarildigi gibi bende sarilabilseydim..Olmadi i$te kiramadik bagzi zincirleri ve BUZ DOLABI gibi olduk..cok samimi bir ki$iyimdir ama babam izin vermediki ona sarilip öpyüm,koklayim,dizlerinin dibinde yatayim ve babam babam deyip aglayarak derdimi yanayim.OLMADI OLMADI VE OLMAYACAKDA::Cocukalrim cok $anslilar BABi$KOLARIYLA..biraz sinirlari a$salarda yinede BABANIZ GELiYOR!! deyince kimse saklanip kacmiyor..ko$arak babamm diye kapiya geliyor ve boynuna atlyiorlar..Bagzen benim bile boynuna atlayasim geliyor :))..anlayisinizdan doalyi tsk ederim..saygilar vede selamlar..
babami bir kere sarip doya doya öpemedim
canim babam seni cokkk seviyorum diyemedim
onun yaninda birkez olsun kahkahayla gülemedim
kendimi hep kasdim sadece emir kulu gibi ya$adim
öyle isterdim babamla samimi olmayi
kollarinin altina sokulmayi
dertlerimi anlatmayi
onunla her$eyi payla$mayi
birkere olsun yüzünü $APPADAN öpmeyi
ÖZLEDiM BABAM DEMEYi
diger kizlari kiskandim babalarini anlatirken
icime aci bir BABA oku saplanirken
bende ballandirarak anlatamadim babami
ne elinden tuttum,nede kucaginda yattim
artik o cok uzaklarda ben hepden battim
okadar ihtiyacim varki onun sevgisine
beni kahraman gibi korumasina
yavrum kuzum deyip sarilmasina
kendini siper alip dertlerden,tasalardan beni korumasina
bak kizim ben yanindayim vede arkandayim demesine
atti beni daglar ba$ina
ne aradi ne sordu
babasiz gecen yillarim kahroldu
anlamadimki babalar neden böyle sert ve eri$ilmez oldu
selam gurbet bacı..ONCELIKLE SUNU BİLMENI ISTERIMKI KONU GERCEKTEN GUZEL VE ANLAMLI BIR KONU. LAKIN SENIN YORUMLARINDAN YOLA CIKARAK BAKINCA GURBETCI OLDUGUNDA ISMINDEN DEGIL.KONUNUN ICERIGINDEN DE BELLI OLUYOR..BEN KENDI FIKIRLERIMLE NACIZANE KONUYA ESLIK ETMEK ISTEDIM..BAHSI GECEN BABISKO YU ELE ALALIM. BU COCUKLARIN SADECE BABASINA CANDAN VE SEVECEN BIR TABIR KULLANMASINDAN IBARETTIR .BU BENIM FIKRIM..GELELIM BABA YA..BABA HER ZAMAN HER YERDE BABADIR.EGER BABA BAKISLARI ILE EVDE GERCEK ANLAMDA BU BASKIYI KURMUS ISE SIZI HER NE KADAR RAHATSIZ ETSEDE..BUNU BIR ANNE YADA AILE OLUNCA ANLAMANIZ KACINILMAZDIR.BABA SOFRAYI CIGNEMEYE KIZMAKTA HAKLIDIR.SIZE TERS GELSEDE BUNLAR KIM NE DERSE DESIN.SOYLEMEYE GEREK BILE OLMADAN EVLADIN KENDISI DUSUNMELI.ONLARIDA BIR BABA VE BIR ANNENIN YETISTIRDIGINI UNUTMAMALIYIZ.ANANELER GELENEKLER.SAYGI VE SEVGI GELENEKLERI ILE YURUTULMELI..BENCE BABA BU TARZ REFLEKSLER ILE YAKLASIYOR ISE VE SIZDE ONU BU HALI ILE TANIYORSANIZ.GEREKEN SAYGIYI SIZE ASILAMIS DEMEKTIR.NE MUTLU OYLE BABAYA .BENCE ONUNLA GURUR DUYUP ELLERINDEN OPMELI..SAYGILARIMLA