- 2341 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AFRİKA YARDIM KAMPINA ULAŞMAYA ÇALIŞAN BİR KIZ ÇOCUĞUNUN YAŞANMIŞ ÖYKÜSÜ.
Afrika Yardım kampına ulaşmaya çalışan ve açlıktan ölmek üzere olan bir kız çocuğunun gücü tümüyle tükeniyor. Az ilerde, leş ile beslenen bir akbaba, ölüm halindeki kızın ölümünü bekliyor.
Fotoğrafçı, bu olayı yakalıyor, fotoğraflayıp o anı ölümsüzleştiriyor.
Fakat, kız çocuğuna yardım etmeden orayı terk ediyor..Ödül kazanan bu fotoğraf, refah içinde yaşayan insanları sarsıyor.. Açlıkla mücadeleye ve açlıktan ölümlere karşı çalışmalara destek olanlar gittikçe çoğalıyor.
Ancak, Kevin CARTER, açlık nedeniyle ölüm halinde olan ve biraz sonra bu akbabaya yem olacak çocuğu kurtarmadığı için çok ağır eleştiriler alıyor. Kevin CARTER ise, kendisinin o anı tespit eden bir profesyonel olduğunu ve o çocuğa yardım etmek gibi bir görevi olmadığı şeklinde savunuyor.
Ancak vicdanı onu rahat bırakmıyor. Açlıktan ölmekte olan çocukların peşine takıldığını ve onu kovaladığını söyleyecek kadar ağır bir ruhsal bunalıma sürükleniyor. Ve sonunda daha fazla vicdan azabına dayanamayıp, 27 Temmuz 1994 de, kamyonetinin egzoz gazını içeriye basmak suretiyle gaz ile boğularak kendini öldürüyor.
YORUMLAR
Anlatılanların ve görünen manzaranın pekte iç açıcı olduğu söylenemez. Ama yoksulluğun nedenleri araştırılmadıkça, heleki dünyanın en değerli madenlerinin Afrika coğrafyasında bulunduğunu bilerek, bu insanları kimlerin yoksullaştırdğını deşifre etmek gerekir.
Yoksa hangi kampanya, hangi süre, hengi miktarda olursa olsun, bu acı tablo sürüp gitmeye devam edecektir. Taki bu sömürü düzeni son bulana kadar. Önce onları birbirlerine kırdırıp, onların üzerinden geçinip sonra da onlara yardım kampanyası düzenliyorlar....