- 1577 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Amcama Mektup
Canım amcacığım,
Babamdan küçük bir amcam vardı. Bana ölene kadar destek olan, seven , gerektiği zaman azarlayan ve tersleyen ama gerçek manada beni kendi çocuğu gibi bağrına basan, gerekirse benim yetişmem için gerçek manada ağabeyini maddi ve manevi desteyken sendin sevgili amcam.
Canım amcacığım,
Annem ve babam nasıl ki, benim dünyaya gelmemi sağlamış ve en iyi şekilde yaşamam için çaba harcamışlarsa, amcam da en azından yengemle beraber onla0la mücadele etmiştir. Bunu da severek ,isteyerek yapmıştır.
Canım amcam,
Senin üç oğlum vardı. Dördüncüsü de bendim. Babamın 3 kızı vardı. Dördüncü kızı da senin kızındı. Yanı 4 erkek , 4 kıza sahip olan aslında iki ayrı evde oturan ama yürekleri her zaman beraber çarpan iki aileydik. Siz dünyadan ayrılana kadar ve hatta ondan sonra da bugüne kadar bu devam etti.
Sevgili amcam,
Akrabalık, gerçek akrabalık nasıl olur? Gerçek manada yeğen nasıl sevilir? Senden öğrendim. Bizim başıboş yetişmememiz için çaba harcayan, büyük bir hastalık geçirip de bu hastalığı yenmem için annem ve babam ile beraber olağanüstü çaba harcayan, benim engelli olmama rağmen okumamı ve mühendis olmamı isteyen ve buna inanan sendin. Annem ve babam benim Üniversite okuyacağıma inanmazken sen mühendis olacağıma da inanmıştın. Belki mühendis olamadım ama gerçekten de yüksek okul okuyarak bir başarıya imza attık. Buna benim ve senin inanman yol açtı sevgili amcam.
Canım amcam,
Sen okumamıştın, belki hesap kitap bilecek kadar okumuştun ama , çalışkanlığınla , ileri görüşlülüğünle , gerçek manada işine ve ailene bağlı olman ile benim idealim olan bir insandın. Sözü dinlenen ve okumuşların bile senden ders aldığı, kasabamızın ileri gelenlerinin seni sık sık ziyaret ettiği ve fikir aldığı bir insandın. Gerçek manada etkili insan olmanın ne demek olduğunu öğrendikçe seni rahmet ve minnetle anmaktayım sevgili amcam.
Canım amcam,
“İyiler erken gider” derler. Allah gerçekten de sevdiği kullarını erkenden alırmış. Babam ortancaydı ama ilk giden sen oldun, sonra yengem, sonra sıra ile babam, annem . Dünyaya gelmeniz büyükten küçüğe, ayrılmanız ise küçükten büyüğe doğru. Buna ben şaşarım ama “ Allah böyle yazmış, böyle uygulamış” derim.
Canım amcam,
Sevginin lafta olmadığını sen hayatında gösterdin. Bana sevdiğini dil ile söylediğini hiç hatırlamıyorum. Ama davranışlarınla , sert şekilde ikaz edilmemiz gereken hatalarımızda bizi sert şekilde uyarmanla, sevgiye ihtiyaç duyduğum hastane günlerinde annem , babam ve sen vardın. Hayatta da böyledir. Bazen hata yaparız sert uyarılmaya ihtiyacımız vardır, bazen sevgiye muhtaç oluruz sevgi görmek isteriz . Bunu en iyi sen yapardın. O kadar güzel yapardın ki daha 10_12 yaşında kalbime bu kadar sevgin yerleşmiş ve aradan 30 sene geçmesine rağmen atamamışım işte .
Canım amcam ,
Gerçek sevgiler işte böyle insanda derin izler bırakır ve mutlaka birileri bu sevgiden etkilenerek gelecek nesillere bu sevgiyi aktarırlar. Bende bu mektubumu bunun için yazdım. Gerçek manada hatırlanmak isteyenler yeğenlerine gerçek sevgileri bıraksınlar. Onları lafta değil, gerçek manada onlar ile empati kurarak ve nerede uyarılacaklar, nerede sevgi gösterilecekler bilerek ona göre davranmaktır .
Canım amcam,
Bazı insanlar vardır. Engellileri küçümsenecek, ya da önemsenmeyecek insan zannederler. Gerçek manada sevgiye muhtaç oldukları halde sevmezler, ya da seviyor görünerek baştan savarlar. Bunu en dindar insanlar dahi yapmaktalar. Sen hariç çok insanda aynısını yaptılar. Bizleri her fırsatta olur olmaz terslemeye , azarlamaya ve değer vermemeye baktılar. Onlar kalbimde bir hicran yarasıdır. Onlara sorarsan “ Onun yetişmesi için yaptık” derler ama kendi sevdikleri insanlara “heet” dediklerine bile şahit olmadım daha. Sevgi davranışla olur Lafla olma ki ama..
Sevgili amcam,
Senden sonra, babamla olan kardeşliğinizin senin çocuklarınla bizim aramızda da olmasını isterdin ve biz bunu gerçekleştirdik. Müsterih ol ki, benim çocuklarım da senin bazı torunlarınla gerçek manada kardeşlik ve ağabey abla ilişkisi kurdular. İyi insanların duaları her zaman kabul olurmuş işte.
Sevgili amcam,
Senin dualarının da kabul olduğuna inanmaktayım. Bizim iyi eğitim almamız , insanlara faydalı olmamız konusunda duaların gibi..
Canım amcam,
Annem babam ve çocuklarım dışında pek az insana özel mektup yazmışımdır. Siz de hayatımda bana sevgiyi öğreten çok az insanlardan olduğunuzdan size de yazmak bana çok büyük mutluluk verdi.Aslında sizi bir mektuba değil, kitaplara bile sığdıramam. Bu mektubunda bir kitap kadar etkili olmasını dilerim. Az öz ama insanı tam anlatan bir mektup.
Sevgili amcam,
Bugün aramızda olsan , belki de bizlerin başarısı konusunda son derece mutluluk duyardın. Benim yazmakta etkili olduğumu ne yazık ki göremedin. Belki yazı erbabı olacağımı hayal bile edemezdin ama yeğenin işte kalemi ile seni yeni nesillere anlatmakta. Bu da seni mutlu ederdi İnanmaktayım ki , ruhun da bizi izlemekte .
Sevgili amcam,
Sevgili eşiniz yengemizde gerçekten bizlere ve kardeşlerimize annelik etmiş , bizi kendi çocuklarından ayırmamıştı. Onu da bir anne kadar sevmiş ve bunu seneler sonra bile unutmamız mümkün değil. Öyle sana bağlı, seni seven bir eşe de gerçekten her insan sahip olamaz. O da bizlerin manevi annesi olarak sevgi ile saygı ile anılmaya layık insan.
Sevgili amcam,
İnsanlar doğar, yaşar ve ölür. Geride bıraktığı eserler onun hatırası olur. Bende senin bir hatıran olarak bana verdiğin sonsuz desteği bir mektupla yazarak sizi anayım istedim. Başkalarının sizi unutmasına inat ben unutmadım ve unutmayacağım da . Bize iyilikleri sonsuz olan bir insanı unutmamız nankörlük olurdu bence..
Canım amcam,
Hiçbir iyilik mükafatsız, hiçbir kötülük de cezasız kalmaz. Seneler sonra bile bu ilahi kanun yerini bulacak. Bunu da sen öğretmiştin bana ve seneler sonra bile şaşmayan bu kanun şu anda önümüzde beklemekte. Seni 30 sene sonra bile hala o günkü sevgi ile mutlulukla ve rahmetle yad etmekteyim. Umarım ki bu mektupta bir edebi mektup olarak çocuklarımızın okuyarak faydalanması için bir belge olur.
Sevgiyle.. Muhabbetle , özlemle anıyorum.
Sen her zaman bizi sevgi ile misafir etmiştin. Rabbim de seni orada mutlaka çok iyi misafir etmektedir. Seni, Babamı, annemi ve yengemi…
TURAN YALÇIN-TOKAT