- 1382 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Gülhun Ertilav- Su Misali
2010 -Ekim..
Vakit gece yarısı. Dışarıda müthiş bir fırtınayla beraber sağanak yağmur var. Duygusallaşmak, bilmediğim diyarlara gitmek istiyorum şu an. Bana bu yolculuğu yaptıracak bir kitaba ihtiyacım var. Kütüphaneme yaklaşıp göz gezdiriyorum sevgili dostlarıma. Birkaç dakika sonra gözlerim parlıyor! Çok tanıdık bir ismin eserini görüyorum. Sevgili Gülhun Ertilav’ın yine kendi rumuzuyla aynı olan “Su Misali” adlı şiir kitabını. Hatırlıyorum; Edebiyat Defteri’nin yaklaşık beş ay önce Ankara’daki toplantısında karşılaşmıştık. Öyle çok sohbet etme şansımız olmamıştı kendisiyle. Ama bu değerli kitabını imzalatarak bizzat ellerinden alma şansım olmuştu. Toplantıdan çıktığımda hemen göz atmıştım şiirlere, hepsi birbirinden anlamlıydı.
Gecenin bu vakti elime aldığım kitaba şimdi daha bir dikkatli bakıyorum. Hep yaptığım gibi ilk önce arka kapağına göz gezdiriyorum heyecanla. Burada sizi, hani “yüreğinin güzelliği yüzüne yansımış” derler ya.. işte o haliyle Gülhun Ertilav karşılıyor. Yazarla ilgili biraz bilgi ediniyorum arka ve iç sayfadan. Kendisinin, Gaziantep Kültür Sanat Edebiyatı Derneği üyesi olduğunu görüyorum. Öğrendiğim bir bilgi de yine Gaziantep de yayınlanan Kumru dergisinin genel yayın yönetmenliğini yürüttüğü. Ve yerel gazete ve dergilerde eserlerinin yayınlandığını da gurur duyarak okuyorum. Merakla içinde birbirinden lezzetli bir çok şiir bulunan kitabın sayfalarında dolaşıyorum. Sayfalarda büyük bir zenginlik var. Neredeyse şiirlerin tamamı birbirinden farklı! Kimilerini hece vezni ile yazmış, kimilerini serbest tarzda. İşte hece vezinli şiirden harika kısa bir parça…
Gül’ün başı dumanlı, yanmasaydı tüter mi
Gözün değdi gözüme,kalpte sızı biter mi
Sevda gelmişse başa, iki kelam yeter mi
Sadece benimle ol gözlerin yaşlanmasın
Hasret odu düşmesini yüreğim haşlanmasın
………….
Bu nefis şiirin ardından serbest tarzda çok beğendiğim bir şiiri okuyorum,
Ve bu şiirin bestelendiği notunu görüyorum alt kısmında.
GÜLÜ/VERSEYDİN
Bulabilse idim candan seveni
Aşkta ruh aradım sonra bedeni
Aramazdım asla çekip gideni
Ölürdüm uğruna gülü/verseydin
Gözlerim görmedi hasret büyüdü
Senden ayrı düştüm ömrüm çürüdü
Yüreğimi kara duman bürüdü
Ölürdüm uğruna geliverseydin
Sensiz yüreğimi çalmazdım taşa
Katlanırım elbet çileli başa
Bent olabilseydin çağlayan yaşa
N’olurdu ben gibi seviverseydin
Son nefeste çıkar bedenden canım
Ayrılması çok zor senden cananım
Gül yüzlüm derdinden olursa sonum
Bir kerecik bana gülü/verseydin
Unutamıyorum gülüm adını
Deseydin ki sensin gönlümün kadını
Silseydin bahtımın karalarını
Ne olur son defa geliverseydin.
İşte bu şiirlerde kah hüzün.. kah sevinç..kah umutla dolaşıyorum. Ve kitap bittiğinde yıldızlar parlak ışıklarını artık doğmaya başlayan güneşe devretmek üzere. Sevgili Gülhun Ertilav’a bu güzel kitabından dolayı gönülden teşekkür etmek isterim. 2010 Nisan ayında basılan bu ilk kitabı için bol şanslar diliyorum. Eminim ki bu kitabı elde etme şansını bulanlar şiirin tadına varacaklardır.
YORUMLAR
Mustafa Sakarya
Teşekkür ederim yorumladığınız için.
Ne güzel bir dostluk örneği. Gönül yüceliği...Kutluyorum değerli kalemleri...Kitap hayal gibi görünse de; darısı başımıza diyelim..:-) Saygılar Mustafa Bey..
Mustafa Sakarya
İşte arkadaşlık budur dedirten bir yazı okudum sayfandan Değerli arkadaşım. Her iki arkadaşımı da gönülden kutlarım. İkiniz de kitaplarınızı çıkardınız ve kitaplığımda yerlerini aldılar. İkiside değerli kitaplar benim için, tıpkı sizin gibi...
Sevgi ve saygımla...
Mustafa Sakarya
Gülhun ablanın şiir kitabından haberim olmadı ne yazık ki! Bizleri haberdar ettiğiniz için teşekkür ederler. Darısı tüm kitap çıkarmak isteyen arkadaşların başına.
Bu yazınızda bir kitap tanıtımından çok bir dostluk, bir karşılıklı sevgi ve saygı seziliyor. İşte edebiyatın bağlayıcılığı ve güzelliği de buradan geliyor.
Mükemmeldi!...
Saygılarımla...
Mustafa Sakarya
Mustafa Sakarya
Bu yazım sanırım Gülhun Hanım'a sürpriz oldu. Fakat, onun şiiri kitabını alıp okuyanlar emnim ki benim le aynı kanıda olacaklardır. Ayrıca Gülhun Hanım şiirde olduğu gibi öykü konusunda da çok başarılı. Belki bir gün yine bu sayfada kendisinin bir öykü kitabını takdim etme şansı olur.
Mustafa Sakarya tarafından 10/11/2010 12:58:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mustafa Sakarya tarafından 10/11/2010 2:59:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülhun kardeşimle,taa Tekirdağ etkinliğinde tanışmıştık.Ankaraya gelince de sağolsun beni kırmayıp evimde misafir olmuştu.
Çok candan bir arkadaştır.Ha keza eşi de çok muhterem bir dost.
Şiir kitabını imzalı olarak almıştım,o zaman.
Hecenin ustalarından diyebilirim.
İnşallah bizler de romanlarımızı çıkartırız ilerde.
Sevgilerimle...
ayhansarıkaya tarafından 10/11/2010 12:20:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mustafa Sakarya
Mustafa Bey,
Öncelikle onur duydum. Hiç haberim dahi olmadan bana böyle güzel bir sürpriz hazırladığınız için. Adımı ve rumuzumu yazılar bölümünde görünce şaşkınlıkla açtım sayfayı. Okudukça güzel bir tebessüm oturdu dudaklarıma. Ben teşekkür ediyorum arkadaşım, beni okuduğunuz ve yazdığınız için. Bu kadar güzel övgüyü hak ediyor muyum bilmiyorum. Ama bildiğim tek şey var. Edebiyatı seviyorum. Yazmak her zaman rahatlatıyor beni. Sizin kadar güzel öykü ya da makale yazamasam da yazmak için gayret gösteriyorum açıkçası “edebiyat edep ister” sözcüğünü unutmadan.
Şiirlerimden övgü ile bahsetmişsiniz. Hep söyledim kendimi asla şair olarak görmedim. Yazdıklarıma da asla tamam bu harika bir şiir oldu diyemedim. Kendimi şiir ve edebiyatta öğrenci olarak görüyorum. Öylesine büyük bir deryanın içindeyiz ki. Öğrenmemiz hiçbir zaman bitmeyecek.
Emin olduğum bir şey daha oldu şuan itibarı ile, böyle güzel dostluk ve böyle güzel hazırlanmış bir yazı görünce insanın bir şeyler yapabilme azmi daha da artıyor.
Çok teşekkür ediyorum ve bende size başarılar diliyorum. Nice nice kitaplarınızı raflarda görebilmek ve onları okuyabilmek dileği ile
Saygılarımla
Mustafa Sakarya
Ne kadar güzel..Evet bir kitap imzalanmış alınmış..Amma velakin okunmuş olması en güzeli.
Bizde doyduk şiire sevgili Gülhun Ertilav Hanıma ve tüm değerli dostlara başarılarının devamının gelmesini Allah/tan niyaz ediyorum.Rabbim herkesin göynüne göre versin..Selam ile.
Mustafa Sakarya
Mustafa Bey teşekkürler bilgilendirdiğiniz için. Sitemizdeki cevherlerden biri de Gülhun Hanım. Şahsınızda kendisine ve şiirseverlere hayırlı olsun diyorum. Saygı ve selamlarımla...
Mustafa Sakarya
Sevgili Mustafa Bey, Gülhün hanım ile tanışmadım ama tıpkı resmşndeki gibi pozitif ve güzel bir yüreğe sahip olduğunu biliyorum. İnsanların karakterleri yazılarına yansıyor ki yazıda verdiğiniz örnek şiirlerden de anlaşılıyor. Vefalı davranışınızdan ötürü kutluyorum sizi. Ayrıca Gülhün Hanımı da yüreklten kutluyorum. Darısı inşallah benim başıma. Çıkaramadığım kitabım için :) Saygıyla