- 1329 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
POLİTİKA DEĞERLENDİRMESİ..ve siyaset..
Geçenlerde bir fıkra okudum,gerçi bu fıkrayı biz hergün okuyup tv.lerde izliyoruz ama,bu sefer ciddi fıkrayla karşı karşıya geldim,ilkten güldüm,sonra düşündüm sonrada üzüldüm.Merak ettiniz değilmi bu fıkrayı,belkide benden önce okumuşsunuzdur,durun yazayım sonra birlikte üzerine bende bir şeyler ekleyip yorumlayalım..
fıkra şöyle;
bir gün bir baba çocuğunu çağırıp sorar;
-oğlum söyle bakim politika nedir?
çocuk bakakalır babasına,ve bilmediğini söyler.ve baba oğluna;
Bak oğlum;ben kapitalistim parayı getiren kişi,annen hükümet,parayı yöneten kişi,deden sendika,bizi koruyan kollayan ve önerilerde bulunan,evdeki hizmetçi işçi sınıfı,(anlatmama gerek yok.)sen halksın,kadeşin ise gelece.Bak oğlum sana ip uçlarını verdim,şimdi git uyu sabah kalk ve bana politikanın ne olduğunu anlat der,ve çocuk gidip uyur..
gece kardeşinin ağlama sesleriyle uyanır,çocuk altını kirletmiştir,hemen anne babsının odasına koşar,anne yanlız başına horul,horul uyumaktadır,hizmetçi kızın odasına koşar,babayla hizmetçi kız birliktedir,dede ise onları gizli gizli izlememktedir,kimse çocuğu duymadığından çocuk sesizce odasına dönüyor,ve kardeşinin uyuduğunu görünce,oda sesini kesip yatağına uzanıyor..
sabah olduğunda,babası çocuğu çağırır ve akşam sorduğu soruyu cevaplamasını ister çocuktan;
-söyle bakim oğlum politika nedir? çocuk;
-politika,hükümet herşeyden habersiz horul horul uyurken,kapitalist işçi sınıfını kötüye kullanıyor,sendika gizli gizli olayı izliyor ve hiç bir şeyi duyupta müdahele etmiyor.
halk bağırıyor yardım istiyor,gelin görün duyan yok,gelecekmi?gelecek pisliğin içerisinde uyuyyor........
Evet halimiz böyle,düşünüyormda biz halkmıyız,kapitalmiyiz,gelecekmiyiz,sendikamıyız? yok canım hükümet değiliz..ama halimiz kötü,her şeyi yapanda biziz bozanda,bu aralar halimizi gördükçe kendimizi ne çok kandırdığımızı fark ediyorum..
yazın sıcak sebze sıcaktan olmaz,şimdilerdede erken gelen kışın bahanesi..biraz ortalık gerilir altın fırlar,enfilasyon baş gösterir.borsa uçar.ya arkadaş durun biraz rahat accık nefes alalım yaa..
sabah olmasından korkar olduk,acaba yeni kararlar ne?yine referandum olacakmı?yok kriz varmı?zaten dökülen kan haberleri alacağız diye ödümüz kopar oldu..
halk kudurmuş,hükümet aşı yerine karantina arıyor..hükümet saklanmış halk kö ebe oynuyor..Ne diyelim ALLAH sonumuzu hayır etsin inşallah..
YORUMLAR
Bu, fıkra ile öykü karışımı bir deneme (yazı) olabilir ancak asla ‘makale’ değildir. Format ve içerik, makale olarak kabul edilmesine engeldir. Dilimizin özgün kuram ve yazım kuralları ise pek çok yerde yok sayılmıştır.
Politika her alanda hatta ailede ve insan ilişkilerinde hep vardır. Elbet siyasette de etkin rol oynar! Siyaset, asla politika olmayıp bir bilim dalıdır. İkisi arasındaki farkı da, tanımlarını da her yaş ve baş (=kültür) ayrıştıramayabilir. Hele bir çocuk (yazıdaki)!
Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Saygıyla.
istehayat
imla kurallarına gelince gecenin 1 de pekte umursayarak yazmadım açıkçesı,siz bu yazıyı en iyisi bir gazetenin serbest bir köşe yazısı olarak okuyun..
bilgilendirici yorumunuza saygılarımı suna çok teşekkür ederim..