'' Mutsuzum, umutsuzum; bana bir aptal verin! ''
........................Hayatı ciddiye almayanları, zaman da sürekli tiye alır. Çünkü ’zaman yani dehr benin ’der cenabı hakk.
Bir hadis-i kudside ’zamana sövmeyin,zaman benim’ buyurur.sizin için biticiyim,krediyim ,tükendiğinde görüşürüz;der.
........................Ancak her şeyi birden anlamaya çalişanlar da bir müddet sonra kendi akıllarıyla dalga geçerler.iki öğünlük yemeği bir öğünde yiyemediğimiz gibi yarının bugünden yaşanamadığını anlarlar..
.......................aman kardeş dikkat.çok güzel bir yazı okudum.çok yaşa ki senden böyle güzel yazılar okumaya devam edebilelim.
.......................Aklın ve zekanın bir bedeli , bir de duası var.
Rabbim aklıma mukayyet ol.Beni kendimle başbaşa bırakma.Nefsimin şerrinden sana sığınırım.Beni ,seni hatırlayıp durmaktan mahrum bırakma.Nefsim de dahil olmak üzere her şeyi yerli yerince yaratanın sen olduğunu bir an bile unutturma.Beni , eşyanın hakikatından haberdar et,yakınlığından mahrum etme.
.................................... .........................Unutma ;dünya aptalların ahiret dürüst kalmak adına çile çekenlerindir.hayatı en uç noktada yaşayanlar,kendinden gaflette, Allahtan en uzakta olanlardır.Onların sarhoşluğu seni incitmesin.Özendirmesin
..................O nedenle şeytan-ı lain * dünya zevklerine meftundur.Herşeyi unutup, evvelinde Azazil adında öğretmen melek olduğu halde rahiymin düşmanı olmuştur.
..................Acımadan insanları kendisi gibi sarhoşluğa davet eder .İçinde bulunduğu halin yegane güzellik olduğu zannına kapılırda yemin billah ,iyilik ettiğini söyleyerek, kendine yakın bulduklarını kandırır.Dünyayı gereğinden fazla sevmek suretiyle şeytana benzemekten Allah’a sığınmak gerekir..
.................saygılarımla.
* lain :uzaklaştırılmış,kovulmuş.
YORUMLAR
uyarıcı, öğüt veriçi dizeler ve ayetler için Allah razı olsun hocam..yüreğinize sağlık.aiz dostunuzuda dualarınıza alırsanız çok memnun olurum hocam,evet haklısınız Azaziladındakı şeytanında bir melek olduğunu unutmamak lazım ama kibrive boyun egmemesi onu aşağıların en aşağısına indirmiştir,bu örnek hep gözümüzün önünde olursa büyüklenmek bilğelik taslamak haddimiz olmaz diye düşünüyorum, tekrara Allah razı olsun .yüreğinize sağlık.
Muhterem Hocam,
Öğüt verici yaınız için çok teşekkür ederim.Allah razı olsun.Fakat şuraya takıldım,O nedenle şeytan-ı lain * dünya zevklerine meftundur.Herşeyi unutup, evvelinde Azazil adında öğretmen melek olduğu halde rahiymin düşmanı olmuştur.
Hocam tek'i yaşayanlar için, bu şeytan meselesi, bir şey kaybettirmez.Fakat yaşayamayanlar, şeytanı, TAGUTU, BAŞKA BİR VARLIK ZAN EDERLER DİYE DÜŞÜNDÜM.Aslında, vehmindeki vesveseyi tarif etmek için değilmi?Sevgilerimle...
Aklın ve zekanın bir bedeli , bir de duası var.
Rabbim aklıma mukayyet ol.Beni kendimle başbaşa bırakma.Nefsimin şerrinden sana sığınırım.Beni ,seni hatırlayıp durmaktan mahrum bırakma.Nefsim de dahil olmak üzere her şeyi yerli yerince yaratanın sen olduğunu bir an bile unutturma.Beni , eşyanın hakikatından haberdar et,yakınlığından mahrum etme.
.................................... .........................Unutma ;dünya aptalların ahiret dürüst kalmak adına çile çekenlerindir.hayatı en uç noktada yaşayanlar,kendinden gaflette, Allahtan en uzakta olanlardır.Onların sarhoşluğu seni incitmesin.Özendirmesin
*****************
elbette öncelikle Rabbim kendisine layık kullardan eylesin bizi demek isterim...yazılarınızdan hem çok şey öğreniyorum hem de o vakte kadar farkına varamadığım bir şeylerin farkına varıyorum...bu yazınız da yine öyle zülf-i yare dokunanlardandı...yüreğinize sağlık...