- 1108 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PiSiKOLOK AMCA GELiNCE BiZEDE GÜC GELDi
Almanya´da gün gecdikce biz gurbetcilere, Vatan´dan uzanan eller cogalmaya ba$ladi $ükürler olsun.Gurbet´de Türklügümüzden ödün vermeden ya$amaya cali$iyoruz.Bizim yeti$dirdigimiz nesiller eskiye göre biraz daha $anslilar artik.Eskiden Alman okullarinda Türk cocuklarinin ismi sadece yabanci olarak geciyordu.Artik integrasyon projesi adi altinda sesimizi duyurmaya ba$ladik.Hummali cali$malar arka arkaya ba$ladi ve devam ediyor.5 yildir Anneler cafesi adi altinda ba$latilan bir proje bayagi i$e yaramaya devam ediyor.ilkönceleri cay,kahve icerek sohbet ediyorduk.ilerleyen zamanlar diliminde bizlerin sorunlari ortaya cikmaya ba$ladi.Aslinda bu cafenin kapisi her irkdan vede milletden insanlara acik,fakat nedense daha cok Türk anneleri katilimda buludundu ve adeta sadece Türk ailelerine ait bir yer oldu sanki.Yabanci bayanlar cekiniyor belkide Türk oldugumuz vede Türkce konu$dugumuz icin.Program´siz gecen haftalarda, kendi kendimize gülüp egleniyorduk.Arkada$larla samimi olma imkani bulduk.Sokak´da,park´da,okul´da vede yol´da gördügümüz ki$ilerle sadece selamlasiyorduk.Artik hepimiz bir aile olduk ve kenetlendik.Kimin ne sorunu varsa ona göre bir uzman getirip sorunu hepbirlikde masaya yatirdik.Ba$arili oldukmu bilmem ama,cafemiz bayagi yol katetti ve devletden onay alarak ödenek aldik.Bayagi ünlü ki$iler gelip cafemizi ziyaret ettiler.Hatta Amerikan kadinlardan sorumlu ba$kani bile cafemize misafir geldi.Gazetelerde cikdi haberlerimiz.Yani anlayacaginiz bizim cafe cay keyfinden cikip Türklerin yolunu acdi.Okul idareside destegi verince bizi tutabilene a$k olsun.Bizim oturdugumuz $ehir sanki kücük istanbul.Karmakari$ik milletlerin birle$mi$ $ehri yani.Her ülkeden insanlar var $ehrimizde.Uyum icinde sorunsuzca ya$amaya cali$iyoruz.Irkcilik pek yok yada oldukca az.Sokakda rahatca ve Türklügün verdigi gururla dola$iyoruz.Buda bize güc veriyor.Ya$adigimiz toplumda BiZDE VARIZ demek cok güzel bir duygu.
Kendi kendimize Alman uzmanlarla,egitimcilerle bir$eyleri ba$armaya cali$irken ,Devletimizde bize sahip cikdi.Gurbetcileri unutmadiklarini göstermeye ba$ladi.Yava$ yava$da olsa Vatana uzattigimiz eller bo$ cevrilmiyor.Devletimiz adina cocuk pisikolgu gönderildi $ehrimize.inanilmayacak derecede ihtiyac varmi$da haberimiz yokmu$.Pisikolok dani$manin geldigi haberini alan Vatnda$lar, cafeye akin etmeye ba$ladi.Cocuklarimizla olan sorunlarimiza care bulacaklarina inaniyoruz.Pisikolok dani$manimiz cok babacan bir insan.Ben Pisikologum deyip burnu iki metre havada degil.Ayni biz gibi Anadolunun bagrindan kopup gelmi$ hocamiz.Bizimle konu$urken bir abi ,bir karde$,bir baba gibi davraniyor.Bu samimiyetde kendilerine olan ilgiyi cogaltiyor.Kendilerine konsoloslukda yer ayrilip özel sorunlarla ilgilenmesi saglanacak.Bacilar siraya durdu randevu alabilmek icin.Gözlemler onu gösteriyorki, cok i$i var hocamizin.Zannimca yeterli gelmeyecek sadece bir tane Pisikolok.Kendilerine beyanda bulundum bizzat.Dedim ;hocam siz az geleceksiniz bu gidi$le ,ke$ke birkac tane daha yollasa Devlet Baba:)) oda dü$ünülüyor dedi.Aslinda sorun bizlerdende kaynaklaniyor.Yeni uygulanan projelerde ilk zamanlarda ilgi alaka cok oluyor.Zamanla ki$i sayisi azaliyor ve yardim icin gelen uzmanlar yardim edecek birini bulamiyor belkide.Tutarli olupda devamini getirsek ke$ke , asla sirtimiz yere gelmez.in$allah bundan sonra daha duyarli olacagiz ve Türklügün Gücünü gösterecegiz.
Bugünkü toplanti bayagi gelecek vaadediyor.Herkes verdigi sözde durursa ,Devletimizin verdigi emekde bo$a gitmez.Yillardir yabancilar icinde yikilmadan dimdik ayakda durmak icin mücadele verdik.Cocuklarimiza iyi bir gelecek hazirlamak icin ilkönce onlarin konu$dugu dili anlamamiz gerekiyor.Biz anne vede babalara cok i$ dü$üyor.Tek yürek ve tek yumruk olmak icin birbirimizle kenetlenmemiz lagzim.Artik bilincsiz ana baba kalmayacak.Bildigimiz cok$ey var ama,hayat $artlarti bizi cok zorluyor.Dani$manlar sayesinde dilimiz cözülüp kendimize vede ailemize güzel günler ya$atacagimiza inaniyorum.BEKLE ALMANYA !!BiZDE iYi OKULLARDA BOY GÖSTERECEGiZ!!! i$TE BA$ARILI TÜRK COCUKLARI dedirdecegiz sizlere..in$ALLAHHH..saygilar selamlar gurbetdeki bacilardan garda$lardan ve yegenlerden:))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.