- 644 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Belkıs ve Süleyman (A.S.)
Belkıs ve Süleyman (A.S.)
Süleyman(A.S.) ve Sebe Melikesi Belkıs’ın hikâyesi Kuran’da geçer.
Aklımdan yazıyorum.
Sebe, Güneşe tapan insanların ülkesi. Refah ve zenginlik içersinde yaşamaları Melikeleri olan Belkıs’ın harika idaresinden kaynaklanıyor.
Süleyman(A.S.) Allah’ın dinini ulaştırmak için bu ülkeye sefer düzenler, kan dökülmesini istemediği için önce elçiler aracılığı ile uzlaşmak ister. Peygamber olduğunu Allah’ın emrini getirdiğini bildirir. Belkıs, Süleyman (A.S.)’ın sözünün doğruluğunu denemek için O’na çok değerli hediyeler yollar. Eğer sıradan bir kral ise hediyeleri kabul edeceğini, Peygamber ise davasını hediyelerden daha üstün tutacağını bilir. Süleyman (A.S.) hediyeleri geri çevirip Belkıs’ı sarayına davet eder. Saray muhteşem bir yapıya sahiptir. Yerler camdan yapılmış ve altından sular akmaktadır. Belkıs’ın tahtını da gizlice getirtip ortaya koymuştur. Belkıs saraya geldiğinde gözü kamaşır, ıslanmaması için eteklerini toplamış, suyun ıslatmadığına şaşırmıştır. Tahtını da orada görünce şaşkınlığı iki katına çıkar.
Belkıs’ın, Süleyman(A.S.)’ın doğruluğuna inanmasını sağlayan nedir?
Birisi hediyeleri kabul etmemesi. Diğeri her şeyin dışarıdan göründüğü gibi olmadığını anlamasıdır. (Suyun ıslatmaması ve tahtın /ona göre/ benzerinin orada olması…)
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.