DUA 54
Bismillahirrahmanirrahim.
Allahım, hamd sanadır. salat ve selam resulun MUHAMMED (sav)’ ve O’nun ehlibeytine olsun.
Ey gökleri ve yeri yaratan,
derin karanlığı ve parlak aydınlığı var eden yüce Allah’ım!
Her türlü övgü sana özgüdür. Güç senindir. Ve ortağın yoktur.
Ey, bizleri balçıktan yaratan
ve bizlere sadece Senin bildiğin bir ömür tayin eden Allah’ım!
Ey, gizlediklerimizi, açıkça yaptıklarımızı ve hak ettiklerimizi bilen;
göklerin ve yerin sahibi Allah’ım!
Hakikati inkâra şartlanmış olanların yaptığı gibi mesajlarına sırt çevirip yalanlamaktan, Sana sığınırım.
Bizden önce yeryüzünde benzeri görülmemiş verimli topraklar ve üzerlerine bolca nimetler yağdırdığın, ayakları altında ırmaklar akıttığın nice nesilleri, günahlarından ötürü yok edip, yerine yeni yeni nesiller geçirdiğini görüp dururken,
mesajlarını nasıl yalanlayabilir,
onlara nasıl sırt çevirebilirim?
Beni bağışla ve yardımını benden esirgeme. Resulüne indirdiğin mesajların, geçmişin ve geleceğin hakikatlerini apaçık ortaya koyarken onlara nasıl gözlerimi yumar, kulaklarımı tıkayabilirim?
Ey Rabbim! Bana mesajlarını daha iyi anlayacak zekâ, daha iyi kavrayacak şuur ve onları en güzel şekilde uygulama gayretinde bulunacak ruh, gönül ve beden ver.
Senin her şeye gücün yeter.
Ey rahmeti ve şefkati kendisine ilke edinen Allah’ım!
Ey göklerde ve yerde olan her şeyin sahibi Allah’ım!
Yeryüzünde dolaşıp durup da hakikatlerini yalanlayanların sonunun ne olduğunu görememekten, Sana sığınırım!
Ey, varlığı her türlü şüphenin üstünde olan,
Ve kıyamet günü herkesi bir araya toplayacak olan yüce Allah’ım!
Beni, hakikatlerine inanmayı reddederek kendine yazık edenlerden etme.
Ey, gecenin ve gündüzün barındırdığı her şeyin sahibi Allah’ım!
Ey, her şeyi işiten ve bilen yüce Allah’ım!
Ey, gökleri ve yeri yaratan,
her şeye hayat veren ve hiçbir şeye muhtaç olmayan Allah’ım!
Sana ortak koşmaktan ve Senden başka bir şeyi dost edinmekten, yine, Sana sığınırım.
Beni, Sana teslim olanlardan et, ortak koşanlardan değil.
Ey, kıyamet günü esirgemesi ve bağışladığı rahmeti kurtuluş olan yüce Allah ım!
Beni esirgediklerin ve rahmet bağışladıkların kullarından et.
Ey, dilediğini yapmaya güç yetiren Rabbim!
Ey, yarattıkları üzerinde yegane otorite sahibi Rabbim!
Ey, her şeyden haberdar ve hikmet sahibi olan Allah ım!
Zarar vermek istediğinde kim onu geri çevirebilir?
Ya da o zararı senden başka kim giderebilir?
Senin her şeye gücün yeter.
Ey, eli iyi eller üzerinde olan,
zararı geri çevirmeye güç yetirmekte tek olan yüce Allah ım!
Bize iyilikler ihsan et.
Ey, hakikatin en güvenilir şahidi Allah’ım!
Senden başka ilahlar olduğuna kim şahitlik yapabilir?
Ya da böyle bir iddiada bulunana kim gerçekten inanabilir?
Sen ortak edinmekten münezzehsin. Beni senden başka şeylere ilahlık yakıştırmaktan da
yakıştıranlardan da uzak tut.
Ey, zalimleri mutluluğa asla ulaştırmayacak olan yüce Allah’ım!
Kendi uydurduğu yalanları sana yakıştıran ve mesajlarını yalanlayan zalimlerden olmaktan merhametine sığınırım. Beni zalimlerden etme.
Allah’ım!
“Allah’ın ulûhiyetine ortak olduklarını tahayyül ettiğiniz varlıklar neredeler şimdi?” diye soracağın gün kendi kendilerine yalan söyleyen, mesnetsiz hayalleri kendilerini yüzüstü bırakmış olanlardan olmaktan, tekliğinin yüceliğine sığınırım. Beni ortak koşanlardan etme.
Allah’ım!
Müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdiğin elçilerinin beyan ettiği mesajları;
dinler gibi görünen,
kalplerinin üstüne, hakikati kavramaktan alıkoyan perdeler yerleştirdiğin,
kulaklarını hakikatin seslerine sağır ettiğin
ve hakikatin işaretlerine gözleri kör olanlardan olmaktan da,
Geçmişe ve geleceğe ışık tutan mesajın Kuran’a; “geçmişin masalı” diyerek başkalarını doğruya ulaşmaktan alıkoyan ve kendilerini de hakikat yolundan uzaklaştıran bahtsızlardan olmaktan da sana sığınırım.
Beni doğru yolundan ve yolunun ışığı Kuran’dan ayırma.
Ey, bir tek mesajla binlerce hakikatin perdelerini açarak gün gibi aşikâr eden yüce Allah’ım!
“Bu dünyadaki hayatımızın ötesinde başka bir şey yoktur ve öldükten sonra dirilmeyeceğiz.” Diyenlerin, huzuruna çıkarıldıkları gün onlara:
- “bu hakikat değil mi?” diye sorduğunda,
- “evet Rabbimiz hakk için öyle” diyerek cevap vereceklere,
- “hakikati reddetmenizden doğan bu azabı tadın öyleyse” diyeceğin an,
inançsızlardan olmaktan sana sığınırım. Kıyamet saatinin gelip çattığı andan;
- “yazıklar olsun bize ki onu göz ardı etmişiz” diye ağlayıp dövünecekleri ana kadar sana varacaklarını inkâr eden, omuzlarında günahlarının yükünü taşıyanlardan olmaktan sana sığınırım. Beni hüsrana uğrayanlardan etme.
Güzel olan Ahiret hayatı karşılığında bir oyun ve eğlence, geçici bir zevkten başka bir şeyi olmayan dünya hayatını tercih etme akılsızlığından sana sığınırım. Beni aklını kullanabilen kullarından et. Mesajlarını anlamaktan uzak duran zalimlerden değil.
Ey, vaatlerinin sonucunu hiçbir gücün değiştiremeyeceği yüce Allah’ım!
Senin tüm vaat ettiklerin haktır. Bu hakikatlere karşı bütün kalbimle kulak vermemi sağla ve sonu sana varacak olan yoldan bir an bile beni şaşırtma.
Ey, katından her türlü işareti indirmeye kadir olan Allah’ım!
Ey, buyruğunda tek bir şeyi bile ihmal etmeyen yüce Allah’ım!
Sen dilediğini saptırır, dilediğini dosdoğru yola iletirsin. Beni, mesajlarını yalanlayan, zifiri karanlığa gömülmüş sağır ve dilsizlerden etme. Dosdoğru yola yönelttiğin kullarından et.
Ey, dilediğini kendine yalvarmaya yönelten yüce Allah’ım! Azabına çarptığında ya da son saat gelip çattığında kim senden başkasına yalvarmayı düşünebilir?
Ey, böyle anlarda yalvarışlar kendisine olan yüce Allah’ım!
Belaları, musibetleri senden başka kim giderebilir?
Beni, darlıkta, bollukta, sıkıntılı anlarda ve genişlikte yalvarışlarını kendine yönelttiğin kullarından et. İşte başım. Tevazu ile huzurunda boyun eğmekteyim. Huzurunda huşu ve tevazu ile boyun eğişimi artır ve güzelleştir.
Tarafından bir sıkıntı ve zorlukla karşılaştığımda kalbimi katılaştıracak şeytanın güzel gösterdiği davranışlarda bulunmaktan merhametine sığınırım. Bana, katında sıkıntı ve zorlukları kolayca atlatacak nimetlerinden lütfu Kereminle ihsan et.
Beni, bütün güzel şeylerin kapılarını ardına kadar açıp bağışladıklarından zevk alarak yararlanmaya devam ederlerken, apansız yakalanıp ümitlerini kaybettirdiğin zalimlerden etme.
Ey, bütün övgülerin yalnızca kendisine özgü olduğu âlemlerin Rabbi olan Allah’ım!
Kulak verip işitmemi, göz verip görmemi, kalp verip yanlışla doğruyu ayırmamı sağlayan Sensin.
Bunları benden alırsan senden başka kim geri verebilir?
Her şeye gücü yeten yalnız ve yalnız Sensin.
Beni, müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdiğin elçilerine iman edip doğru ve yararlı işler yapan kullarından et.
Beni, hakikati gören kullarından et. Görmeyenlerden değil.
Ey, kimin sana şükrettiğini en iyi bilen yüce Allah’ım!
Senin rızanı isteyerek sabah akşam sana yalvaran kullarına karşı, cahilliğimden ötürü saygısızlık etmekten sana sığınırım. Beni bağışla. Merhametini benden esirgeme.
Ey, rahmet ve merhameti kendisine ilke edinen Rabbim!
Beni günahlarımla baş başa bırakırsan halim nice olur? Bilgisizliğimden dolayı kötü bir eylemde bulunursam tevbe edip dürüst ve erdemli bir hayat yaşamamı sağla.
Ey Rabbim! Mesnetsiz görüşlere bir an olsun uymak suretiyle sapkınlığa düşmekten sana sığınırım.
Beni, doğru yolu bulanlardan et.
Ey Rabbim! Senden gelmeyen hangi görüş kanıtlanabilir? Hangi gerçeğe dayandırılabilir? Bütün görüşler Senden gelen açık kanıtlara dayandırıldığında geçerli olabilir.
Mesajlarınla ortaya koyduğun açık kanıtlara uymayan bütün görüşleri; ne kadar güzel gözükseler de kabullenmeye, az da olsa meylettirme. Mesajlarınla ortaya koyduğun açık kanıtlar, Şeytanlar tarafından ne kadar çirkin gösterilmeye çalışılsa da, benim için onların güzelliğini katlayarak artır. Ve gönlümü hakikatlerinden bir an olsun soğutma.
Ey, hak ile batıl arasında en iyi hükmü veren yüce Allah’ım!
Hüküm yalnızca Sana aittir.
Ey, kimin zulüm işlediğini en iyi bilen yüce Allah’ım!
Ey, yaratılmışların idrakini aşan şeylerin anahtarları katında olan ve onları kendisinden başka kimsenin bilemeyeceği yüce Allah’ım!
Ey, karada ve denizde olan her şeyi bilen,
Ey, dalında düşen bir yapraktan dahi haberdar olan,
Ey, yeryüzünün derin karanlığındaki zerreciğin ve canlı ya da ölü her şeyi apaçık fermanında kaydedilmiş olan yüce Allah’ım!
Ey, bizleri, geceleri ölü gibi yapan ve gündüzleri de ne yaptığımızı, her şeyi ile bilen,
Ey, ömrümüzü tayin eden ve tayin ettiği ömür müddetince her gün bizleri hayata geri döndüren yüce Allah’ım!
Ey, kulları üzerinde hüküm sahibi olan Allah’ım!
Ey, nihai hüküm sahibi ve sahipliğinde ortağı olmayan,
Ey, hesap görenlerin en hızlısı yüce Allah’ım! Sana, dönüş yolu olan hayatımda; Müslüman olarak yaşamamı, müslüman olarak ölmemi ve müslüman olarak huzuruna getirilmemi sağla.
Ey, denizin ve karanın kapkara tehlikelerinden,
her türlü sıkıntı ve tehlikelerden kurtarmaya güç yetirmekte tek olan yüce Allah’ım!
Mesajların hakkında ileri geri konuşanlara rastladığımda başka konulara geçinceye kadar beni onlardan uzak tut. Şayet Şeytan uzak durmamın gerektiğini unutturursa, hatırlat. Beni böyle zulmeden bir toplum içinde tutma. Aklımı, irademi ve dikkatimi güçlendir. Beni, zulmedenlerin zulmüne ortak etme.
Ey rabbim! dünya hayatının rahatına dalarak eğlenceyi ve geçici zevkleri dinleri haline getiren kimselerden olmaktan merhametine sığınırım. Beni böyle kimselerle beraber olmaktan muhafaza et. Onları gördüğümde: “ahirette her insanın yaptığı yanlışlardan ve haksızlıklardan dolayı rehin tutulacağını ve kendisini, ne Allah’a karşı koruyacak ne de kayırıp kollayacak; düşünülebilecek her türlü fidyeyi vermek istese bile bunun kendisinden kabul edilmeyeceğini ve yakıcı bir ümitsizlik iksiri ile beraber hakikati inkâr ettiklerinden dolayı şiddetli bir azabın beklediğini” hatırlatma cesareti ver.
Yine de vazgeçmezlerse onları kendi hallerine bırakıp dönme azim ve gücümü artır.
Allah’ım! Dünyanın her an bir yerlerinde, sana boyun eğmeye çağıran ezanların okunup durduğunu bilip dururken;
ya da bizzat işitirken,
salat – selamla, hamd -ü sena ile, dua ve niyazla sana kulluk etmeye canı gönülden koşmak varken, şeytanların ayartmasına kapılıp da dünyevi zevkler peşinde körü körüne koşturan kimselerden olmaktan sana sığınırım.
Ey, Rehberliği yegâne rehberlik olan, bizlere kendine teslim olmamızı emir buyuran Allah’ım!
Namazlarında dikkatli ve devamlı olmak, kendisini sana karşı sorumluluk bilinci içinde tutmak ve sonunda mutlaka huzurunda toplanacağı bilincini sürekli diri tutmak suretiyle emrine tam bir teslimiyetle teslim olan kullarından et.
Ey, yaratılmışların duyuları veya akıllarıyla kavrayabileceklerini de idraklerini aşan şeyleri de bilen gerçek hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan yüce Allah’ım!
Gökleri ve yeri deruni bir hakikate göre yaratmış olan sensin.”Ol” emri verebilecek güce sahip olan da, “Ol” dediğinde emri derhal yerine gelecek olan da sensin. Ve mahşer borusu çalındığı gün hükümranlık da senindir.
Ey Rabbim! Kulun ve elçin İbrahim’e, gökler ve yer üzerindeki güçlü hükümranlığın ile ilgili kazandırdığın kavrayışı bana da kazandır. Beni de kalben mutmain olan kimselerden et.
Ey Rabbim! Beni doğru yola iletmezsen kesinlikle sapıklığa düşmüş kimselerden olurum. Beni, dosdoğru yoluna ilet.
Ey Rabbim! Batıl olan her şeyden uzak durarak yüzümü ve gönlümü gökleri ve yeri yaratana çevirmekteyim. Bu çevirişten de asla vazgeçecek değilim. Bana yardım et. Doğru yolundan saptırma. Sana ortak yakıştırmaktan utanç duyuyorum. Beni bağışla. Ve asla ortak koşanlardan etme.
Ey, bilgisi ile her şeyi kuşatan Allah’ım!
Sen dilemedikçe hiçbir kötülük bana dokunamaz ki başkalarından korkayım.
Benliğimde yer etmiş tüm korkularımı yok etmem de benden yardımını esirgeme. Sadece kendi korkunu yerleştir benliğime.
Senden korkmayan her şeyden korkmaya kendini mecbur etmez mi?
Senden korkmayan kendini nasıl güvende hissedebilir?
Senden korkan ise hiçbir şeyden korkmayacak cesaret ve özgürlüğe kavuşmaz mı?
Ya da tüm benliği ile kendini güvenin doruğunda hissetmez mi?
Ey, göklere ve yere sığmayan, tam bir teslimiyetle emrine teslim olanların gönüllerine sığan yüce Allah’ım!
Sana güvenen ihanete nasıl uğrar? Sana güvenmeyen hainlikten ve hainlerden nasıl kurtulabilir?
Gönlümde, ruhumda ve tüm benliğimde senden başkasına karşı korkunun zerresini bırakma ve tüm benliğimi sadece korkunla doldur ki özgürlüğün ve güvenin doruğuna ulaşayım.
Ey, Rabbim! Beni imana ermiş ve erdikten sonra da zulüm işleyerek imanlarını karartmayan, güven içinde olacak, doğru yolu bulmuş kullarından et.
Ey, her şeyi bilen hikmet sahibi Rabbim! Dilediğini yüceltirsin. Dilediğini de zelil edersin. Beni derecelerle yücelttiğin elçilerinin yoluna ilet.
Ey, tek olan yüce Allah’ım!
Yapılan her iyi şeyi boşa çıkaracak olan şirkten sana sığınırım. Beni ortak koşanlardan etme. Merhametini benden esirgeme.
Ey, elçilerine vahyettiği ilahi kelamıyla insanlara ne kendilerinin ne de atalarının bilmediği hakikatleri öğreten yüce Allah’ım! Elçilerinin sonuncusu Övülmüş(Muhammed) (sav)’e vahyettiğin kelamın Kur’an tüm kitaplar içinde eşsizliğiyle gözümün önünde, elimin altında dururken hakikatlerine kör bırakır mısın hiç?
Karanlıklardan aydınlığa çıkaracak yolu gözlerden uzak eder misin hiç?
Münezzehsin Sen.
Kuran’ı bizlere rehber olsun diye gönderdin. Ve onun doğru yola rehberlik eden eşsiz kitap olduğundan zerre kadar da olsa şüphe etmekten sana sığınırım.
Kitabın Kuran’ı sağlıklarında hafife alanlar ölüm sancıları için de “Ruhlarınızı teslim edin! Allah’a gerçek olmayan şeyler izafe ettiğiniz ve kibre kapılarak O’nun mesajlarını inatla küçümsediğiniz için bu gün aşağılanma cezası ile cezalandırılacaksınız” diye seslendiklerinde;
Ve tıpkı ilk yaratıldıkları gibi yalnız hayatta iken tarafından bahşettiklerini arkalarında bırakarak, sana karşı ortak koştukları şefaatçilerini yanlarında göremeyecekleri, dünyadaki hayatları ve dostları ile bütün bağları kesilmiş olarak sana geldiklerinde, hangi pişmanlık fayda verebilir ki?
Hiçbir pişmanlığın fayda vermeyeceği gün gelmeden beni Kuran’ın rehberliğinde dosdoğru yoluna ilet Allah’ım!
Ey, tohumu ve meyve çekirdeğini çatlatarak ölüden diriyi meydana getiren, diriden de ölüyü çıkaran yüce Allah’ım!
Ey, tan yerini ağartan, geceyi sükûnetin kaynağı yapan ve Güneş ile Ay’ı belli bir hesaba tabi tutarak tespit edilen yörüngelerinde hareket ettiren yüce Allah’ım!
Ey, tüm bizleri iradesi ile tayin eden her şeyin bilgisine ve sonsuz kudrete sahip olan yüce Allah’ım!
Karanın ve denizin zifiri karanlığında, onlara bakarak yolumuzu bulabilelim diye yıldızları, bizim için var eden yüce Allah’ım!
Ey, inanacak insan için mesajlarla donatarak gökten su indiren,
onunla her türlü canlıyı besleyen,
bitkiyi yetiştiren,
çimenleri yeşerten,
birbirine yapışık tahıl tanelerini yetiştiren,
hurma ağacının tomurcuğundan sık salkımlı hurmalar yetiştiren,
asma bahçeleri, zeytin ağacı ve nar yetiştiren,
birbirine çok benzeyen ama mahsul verip olgunlaştığında birbirinden çok farklı olan çeşit çeşit meyveler yetiştiren yüce Allah’ım!
Ortak edinmekten münezzehsin.
Ey, sonsuz intizam sahibi,
ve insanların her türlü tasavvur ve tahayyülünü aşan bir yüceliğe sahip olan yüce Allah’ım!
Her şeyi yaratan Sensin. Teksin. Bilgisizliğim ve zifiri karanlık misali cehaletim nedeniyle Tekliğine ortak koşmaktan sana sığınırım.
Ey, gökleri ve yeri yok iken var eden yüce Allah’ım!
Her şeyi yaratan ve her şeyi bilen yalnızca sen iken hangi şey sana ortak koşulabilir?
Sen, yarattıklarını ortak edinmekten münezzehsin.
Ey, kendisinden başka ilah olmayan, her şeyin yaratıcısı ve her şeyi görüp gözeten yüce Rabbim!
Ey, hiçbir beşeri görüşün ve tasavvurun kuşatamayacağı, tam tersine her türlü beşeri görüş ve tasavvuru çevreleyip kuşatan yüce Allah’ım!
Ey, hikmetine tam nüfuz edilemez olan ve her şeyden haberdar bulunan yüce Allah’ım!
Bana, ilahi kelamını ve mesajlarını anlama ve kavrama gücü ver.
Bana, göstermek istediklerini görmemde yardım et. Kalbimi yumuşat. Beni, nefsimin ve Şeytanın vesvese eline bırakma.
Her şeyiyle kelamına ve mesajlarına uyan kullarından et. Ortak koşmaktan da koşanlardan da beni uzak tut.
Beni, körce ileri geri yalpalayıp dursunlar diye küstahça kibirleriyle baş başa bıraktığın, inanmayan kimselerden etme.
Bana, her peygambere düşman kıldığın; hem insanlar hem de görünmez varlıklar içinden zihin çelmeyi amaçlayan yaldızlı yarı hakikatleri birbirlerine fısıldayan şeytanî güçlere karşı yardım et.
Beni, onlardan ve onların mesnetsiz hayallerinden uzak tut.
Ey, ahirete inanmayanların kalplerini,
Kendi’ne yönelebilsin ve Kendi’nde tatmin bulabilsinler,
ayrıca ulaşabilecekleri fazilet derecesine ulaşabilsinler diye hakikati apaçık ortaya koyan,
ilahi kelamını elçisi aracılığıyla tüm insanlara indiren, sonsuz merhamet sahibi yüce Allah’ım!
Beni, kelamının rehberliği ile terbiye olan kullarından et.
Ey vaadi doğruluk ve adaletle yerine getirilen yüce Rabbim!
Senin vaatlerinin gerçekleşmesini hangi güç engelleyebilir?
Münezzehsin.
Ey Rabbim! yalnızca sensin her şeyi duyan ve her şeyi bilen.
Ey, kimin, yolundan saptığını; kimin, doğru yolda olduğunu en iyi bilen yüce Allah’ım!
Beni, yolundan saptıracak olan başkalarının zanlarına tabi olmaktan,
Ve
hiçbir şey yapmayıp tahmin yürüten yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uymaktan,
sana sığınırım.
Ey hak ve adalet sınırlarını aşanlardan tam olarak haberdar olan yüce Rabbim!
Beni, belirlediğin sınırları aşmayan kullarından et. Hiçbir gerçek bilgiye dayanmaksızın, kendi temel görüşleriyle saptırmalarına karşı beni, doğru yolun üzerinde dikkatli ve uyanık tut.
Açık ya da gizli günah işlemekten beni alıkoy.
Üzerine adın anılmayan şeylerden yememe ya da içmeme kararlılığımı perçinle. Günahkârca davranmaktan sana sığınırım.
Benden merhametini esirgeme.
Allah’ım! Kalbimdeki şeytani dürtülerim bani, neyin günah olduğu ve neyin günah olmadığı konusunda tartışmaya çekmeye çalışmakta (fısıldamakta).
Senin açık buyruklarını gözden kaçırmamı sağlamak için, içine çekilmeye çalışıldığım bu tür tartışmalar etrafımdaki bazı insanlar tarafından da yapılmakta.
Onların keyfi, saptırıcı muhakeme tarzlarına uyarsam, onları, adeta ahlaki kanun koyucular pozisyonuna çıkarmış ve böylece sadece sana mahsus olan bir hakkı onlara izafe etmiş olurum. Ve böyle bir duruma düşmekten koruyup gözeticiliğine sığınırım. Bana merhamet et.
Beni, ruhen ölüyken hayata kavuşturduğun ve saptırıcı birçok insan arasında yolunu bulmaları için ışık tuttuğun kimselerden et.
Beni, yaptıkları kendilerine güzel görünen, içinden çıkamayacakları derin karanlığa gömülüp kalmış, hakikati inkâr edenlerden etme.
Hakikati inkâr ederek yaptıkları kendilerine güzel görünen,
hile ve entrika peşinde koşarak suçlular durumuna soktuğun ülkelerin önde gelenlerinin, anlamaya güç yetiremeyecekleri bir yolla, aleyhlerine dönecek olan çevirdikleri entrikalardan, beni, ışık tutarak dostluğunun aydınlığına ulaştır.
Ey, mesajlarını kime tevdi edeceğini en iyi bilen yüce Allah’ım!
Beni, suç işleyen, katında aşağılanmaya ve entrikacı eğilimlerden dolayı şiddetli azaba uğratılacak olanlara uymaktan, koru.
Kalbimi, adeta göklere tırmanıyormuş gibi daraltıp sıkıştırarak dehşete düşürme.
Beni, mesajlarını açık şekilde anlattığın, ders almak isteyen insanlardan et.
Katında barış ve esenlik yurdu onların olacak ve yapmakta olduklarından dolayı yakın bulunacağın insanlardan et.
Ey, bir toplumun fertleri doğru ile eğrinin anlamından habersiz olduğu sürece o toplumu yaptığı yanlışlıklardan dolayı asla yok etmeyen, herkesi ancak kasıtlı eylemlerden dolayı yargılayacak olan ve kimin ne yaptığını en iyi bilen yüce Rabbim!
Suçluları bir araya topladığın gün; “Ey görünmez Şeytanî varlıklar ile yakınlık içinde olanlar! Siz birçok insanı tuzağa düşürdünüz” dediğinde; Beni, “Ey Rabbimiz! Biz hayatta birbirimizin arkadaşlığından yararlandık ama artık senin bizim için tayin ettiğin süremizin sonuna geldik ve artık yolumuzun yalnızlığını görüyoruz” diyecek olan suçlulara yakın(dost) olanlardan etme.
Ey, her şeyi bilen hikmet sahibi Rabbim!
“Ey görünmez Şeytanî varlıklar ve benzer zihniyetteki insanlar ile yakınlık(dostluk) içinde bulunan sizler! İçinizden mesajlarımı size ileten ve bu hesap gününün geleceği konusunda sizi uyaran elçiler gelmedi mi?” dediğinde;
“Biz kendi aleyhimize şahitlik yaparız” diyecek olan, dünya hayatının kendilerini ayarttığı ve hakikati inkâr ettiklerine dair kendi aleyhlerine şahitlik yapacak olanlardan, dostlarından ve dostluklarından sana sığınırım.
Beni; kötü eylemleriyle birbirlerini ayartıp baştan çıkaran zalimlerden etme.
Ey, sınırsız merhamet sahibi Rabbim!
Yalnızca sensin kendi kendine yeterli olan. Kendisinden kaçmanın mümkün olmadığı, mutlaka gelecek olan vaat edilen hesaplaşma günü beni, mutluluğa asla erişemeyecek olan zalimlerden etme.
O hesaplaşma günü beni, dünya hayatında bahşettiğin nimet ve kazançların bir kısmını Sana bir kısmını da Sana yakınlaşmak için edindikleri düzmece tanrılara pay olarak ayıran, ulûhiyetine orak koşanlardan etme.
beni, senden başkalarına ilahlık yakıştıranların, çocuklarını öldürmelerini bile güzel gösteren, yok olmaya ve şaşkınlığa götüren inançlarından uzak et.
Beni, onlardan ve onların mesnetsiz hayallerinden uzak tut.
Ey, merhameti bol Rabbim!
Dosdoğru yoluna rehber olsun diye gönderdiğin mesaj yüklü kelamını arkalarına atarak bir takım kişileri ve mesnetsiz fikirleri sana yakınlaşmaya vesile edinmek suretiyle ulûhiyetine ortak koşan, mesnetsiz hayaller besleyenlerden ve onlara yakın olmaktan sana sığınırım.
Beni, Kuran’ınla dosdoğru yoluna ulaştır. Resulün Muhammed (S.A.V.) ve O’nun pak ehlibeytinin yoluna ulaştır.
Beni, onlara yakınlaştır. Ve onların sevgi ve dostluğunu nasip et.
Dünyanın tüm kütüphanelerindeki bütün kitaplar okunsa dahi alınacak duygu ve düşünce hazzı ile gönül huzuru; Kuran’ın bir ayetinin vermiş olduğu olumlu duygu, düşünce, ruh ve gönül huzuruyla nasıl kıyaslanır?
Okyanusla damla kıyaslanır. Lakin Kuran’ın bir ayetiyle, verdiğin mesajları verecek kitapları yazmaya ya da kıyaslamaya kimin gücü yeter?
Bu senden başkasının asla güç yetiremeyeceği bir şey.
Ey hikmet sahibi ve her şeyi bilen yüce Allah’ım.
Dar kafalı cahillikleriyle birtakım hayvanlara ve tarla mahsullerine kutsallık yükleyerek,
-onlardan yenilmesini ve bu hayvanların sırtına yük vurulmasını yasaklayan,
-bunu adet haline getiren ve bu âdetin kaynağını da haksız yere sana dayandıran,
-hayvanların karınlarındaki her şeyi erkek lehine tahsis eden ve kadınlarına yasaklayan,
ama
-ölü doğduğunda erkeğe de kadına da pay alma hakkı tanıyan,
yine
-bu adetlerinin kaynağını da haksız yere sana dayandıran,
Senin,
-onlara sağladığın rızkları çocuklarından esirgeyip yasaklayan,
Hatta
- çocuklarını öldüren,
yine
-bu inançların da haksız yere sapkınlığa düşen,
-doğru yolu bulamayarak ziyana uğrayanlardan olmaktan,
sana sığınırım.
Ey müşrikleri sevmeyen Allah’ım!
Rızana ulaşabileceğim nimetlerinden bol bol bahşet. Cimrilikten, müsriflikten, yoksulların ve ihtiyaç içinde olanların haklarını gözettirmeyecek dünyalıktan, merhametine sığınırım. bana paylaşmayı sevdir. Elimi, gizli-açık, gece-gündüz rızana ulaşmak için vermeyi seven ellerden et.
Ey, dilediğine çok veren ve verdiğinde hazinesinden hiçbir şey eksilmeyen, dilediğine kıt veren ve az verdiğinde de hazinesine hiçbir şey eklenmeyen yüce Allah’ım!
Rızık endişesi taşımaktan ve böyle bir endişeden dolayı çocuklarına eziyet edenlerden olmaktan sana sığınırım. Lütfunu benden esirgeme.
Ey, hiçbir gerçek bilgiye dayanmadan kendi uydurdukları yalanları sana isnad eden ve böylece insanları saptıran hain-zalim bir halka doğru yolu göstermeyen yüce Allah’ım!
Beni, zalimlerden etme.
Ey, bağışlaması bol, rahmet kaynağı yüce Rabbim!
Beni, bağışla ve rahmetinden yararlandır.
Ey, rahmeti sonsuz ama günaha batmış olanları da cezalandırması kaçınılmaz olan yüce Rabbim!
Günahım ne kadar da çok iyiliğim ise günahlarımın yanın da adeta yok. Beni affet Allah’ım! günahlarımı bağışla, iyiliklerimi arttır, kötülüklere yol açan duygu, düşünce ve fiillerden beni uzak tut.
Allahım! beni, rahmetinden yararlandıracağın sorumluluk bilincine uzaklaştır. Kur’an’ın mesajlarınI kavrayan ve onun rehberliğine tabi olan kullarından et.
Beni, “eğer bize de ilahi bir kelam indirilmiş olsaydı onun rehberliğine kesinlikle sıkı sıkı uyardım” şeklinde bahane ileri sürmeyeyim diye,
hakikatin açık bir kanıtı,
bir rehberlik,
ve
rahmet kaynağı olarak verdiğin Kur’an’ı,
küçümseyerek yüz çeviren zalimlerden etme.
Allahım! İnancımın bütünlüğünü bozacak gruplara, fırkalara, partilere bölünenlerden olmaktan sana sığınırım.
Beni, düzgün ve saf bir itikat aracılığı ile dosdoğru bir yola yönelt. Her türlü batıldan uzak duran ve senden başkasına ilahlık yakıştıranlardan olmayan İbrahim in yoluna. Son elçin övülmüş Muhammed (sav)’in yoluna.
Allah ım!
Namazımı, ibadetlerimi, hayatımı ve ölümümü yalnızca alemlerin rabbi olan Senin için yapabilmemi sağla. Benliklerini sana teslim edenlerden et.
Allah ım! her şeyin rabbi sen iken başka rab aramaktan ve edinmekten sana sığınırım. beni güzelce terbiye et.
Ey karşılık vermede hızlı olan, çok bağışlayıcı ve rahmet kaynağı Allah’ım! Beni bağışla. Merhametini benden esirgeme.
NOT: Enam Suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
MSG