- 1257 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALIŞMAK-ÇALIŞMAK -ÇALIŞKAN OLMAK
“BİR TEK ŞEYE İHTİYACIMIZ VAR, ÇALIŞKAN OLMAK”
M. Kemal ATATÜRK
Değerli öğrencilerim;
Okul, hayatımızda ayrıcalığı ve özelliği olan örnek kurumlardır. Bu kurumlara hayat verenler öğretmen ve öğrencilerimizdir. Sizlerle gülmek, sizlerle düşünmek, sizlerle olmak her şeye değer.
Okul, ailemizden sonra bir yere ait olma duygusunu tattığımız ikinci yuvamızdır. Derslikleri, koridorları, bahçeleri hayallerimize açılan penceremizdir.
Benliğimizi bulduğumuz, kültürümüzle yoğrulduğumuz, geleceğe kulaç attığımız sımsıcak yerlerdir.
Değerli öğrencilerim;
Hayalleri olanlar asla yorulmazlar. Hayallerinizi gerçekleştirmek için sorumluluk almaktan kaçınmayınız. Sorumluluk, yapacağınız işin, görevin farkında olmak, zamanınızı iyi kullanmak ve görevinizi gerektiği şekilde yerine getirmektir. Sorumsuzluk, insana yakışmayan, insan onurunu zedeleyen bir davranıştır. Tembelliğin kaynağıdır.
Başarmanın en önemli etkeni istekli olmaktır. Tarih zihinsel ve fiziki engellerine karşın üstün başarı elde eden kararlı kişilerin örnekleriyle doludur. Bu bağlamda başarı, çaba ve kararlı davranışların ürünüdür.
İnsan beyni düşündükçe, öğrendikçe genişleyen ve gelişen bir yapıya sahiptir. Sizler istedikçe, ilgi duydukça, sordukça öğretmenlerimizin de sizlere vereceği bilginin sınırları genişleyecektir. Öğretmen-öğrenci arasında düz bir anlatım ile üretim – tüketim ilişkisi söz konusudur.
Okul sosyal bir çevredir. Burada kişilikler, karakterler ve değerler sergilenir. Her yönden olumlu ve örnek davranışlara yönelenler mutluluğu ve başarıyı doyasıya yaşarlar. Ancak yanlışa yöneldiğiniz, uyarılara aldırmadığınız durumda mutsuzluk ve başarısızlık mutlaktır. Yunus Emre’ nin seslenişi ne anlamlı “Cümleler doğrudur sen doğru isen, Doğruluk bulunmaz sen eğri isen ”
Örnek bir öğrenci olma konusunda davranışlarımız, büyük hedeflerle, milli değerlerimizle örtüşmüyor ise yeniden başlamaya, değişime ihtiyacımız var demektir. Bu bizim için yeni bir çıkış noktasıdır. Kendimize karşı olduğu gibi başkalarına karşı da sorumluluklarımızın olduğunu unutmayalım.
Tek bir şeye ihtiyacımız var. ÇALIŞKAN OLMAK.
ÇALIŞMAK-ÇALIŞMAK-ÇALIŞKAN OLMAK M. Kemal ATATÜRK
=========================AR=====================================