- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT SEVDASI ile SARGIN ŞAİR / Hikmet OKUYAR
Özellikleri ve Güzellikleri ile Yozgat ve İlçeleri’ni şiirlerde aksttirmek için 2009 yılında Türkiye genelinde tertiplediğimiz 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’na Yozgat Güzellemesi ile katılıp 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri kapsamımda 19 Mayıs 2009 Günü Şebinkarahisar Kalesi tören alanında 2009 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü aldığında; eseri Türkiye genelinde Türkiye Sevdası ile tantacağımızı bildirmiştik gereğini de yapmıştık.Yoşaybir Başkanı Eğtimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın; Şebingülü Dostu Yozgatlı Şair Gülbahçe’nin bu başarısını önemseyip takdir ederken, eserin çok okunduğunu ve çok beğenildiğini görünce X1.Uluslararası Yozgat Sürmeli Şairler Şöleni kapsamında Yozgat ve ilçeleri’nin tanıtımı için bir şiir ve makale yarışması açmayı kararrlaştırmış yarışmaya gelen ve dereceye giren eserleri de diğer Yozgat güzellemeleri ve fotoğrafları ile birleştirerek YOZGAT SEVDASI isimli eserde yayınlayacağını bana bildirmişti.Ben de YOZGAZ SEVDASI isimli şiirimi yayınladıktan sonraki yazılarımda birkaç kez üstü örtülü olarak yazdığım yazılarda YOZGAT SEVDASI sadece Hikmet Okuyar imzali bir özlem şiiri değil aynı zamanda Yozgatlı Halkblimcisi Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın tarafından hazırlanan Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri’nin adı olduğunu vurgulayarak konuyu kayıt altına almaya çalışmıştım.
X1.Uluslararası Yozgat Sürmeli Şiir Şöeleni’ne katılan konuların onuruna Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer tarafından Kule’de verilen akşam yemeğinde testi kırlırken verilen sözün çok büyük anlam ifade ettiğini bu ifadenin ancak Yozgat Sevdası ile hayata geçirildiğnde yüreklere su serpilmiş olacağını hissettik.
Böyle engin duygular içinde Yozgat Valisi Şair Şiir Yorumcusu Necati Şentürk tarafından kırılan testi şıngırtısıyla alkışlara karışıp da unutulmayan sözlerin 2011 Temmuz’ da müjdeli eylemle hizmete dönüşmesini; yeni Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni davetlilerinin, Özel Jüri Ödülü kazanan aşık ozan şair ve yazarların ödül töreninde verilecek ödüllerden birinin de Ahmet Sargın İmzalı YOZGAT SEVDASI isimli Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri olmasını diliyoruz.
Ciddi masraflar yapılarak Eğtimci Şair Yazar Ahmet Sargın tarafından azimle özenle sürdürülen çalışmalrın hızlandırılması için Valilik ve Belediye tanıtım fonlarından gerekli maddi kaynakların eser basımına kadar kademeli olarak ödenmesini temenni ediyoruz.
Yozgat Sevdası; Köprübaşı’nda, Şebinkarahisar Vilayet Meydanı’nda, 2200 rakımlı gizemli Eğribel Tepesi’ndeki Çobanlar Çesmesi’nde, Kınık Obası’nda, Bozok Yaylası’nda dillendirildi.Şimdi hizmete dönüştürülsün diye bekliyor.
Su gibi akıp giden zaman içinde bir dakika bile çok önemli.Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni’ne geçen yıllarda katılan aşık, ozan şair şiir yorumcusu bestekar medya mensubu ses sanatçısı ve şiir proğramları sunucusu şiir dostlarından bazıları sık sık beni arayarak
Eserde bizim toplu fotoğraflarımız da yayınlanacak mı?
Eser söz verildiği gibi gerçekten 2011 Temmuz’daki şölene yetiştirilebilecek mi diye soruyorlar.
Hatta eserin basımında kullanılanılacak kağıt kalitesinin iyi olmasını isteyenler bile var.
Ramazan öncesinde rahatsızlığında yataklara düşünce beni çok korkutan ve Yozgat Sevdası yayınlanıncaya kadar sakın hasta olma dediğim, sağlık sorunun da Yogat’taki tüm Sargın hayranlarınca, sağlık dostlarınca şifa ile sonuçlandırılmasını istediğim Candost Halkbilimcisi Eğitimci Şair Yazar Ahmet Sargın’ın içindeki yangını çok iyi anlıyorum.
Şiir yaşı bayanlarda 14 erkeklerde 17 olsa da; şiir kitabı, albüm, cd çıkarırken; ayakları yerden kesecek bir araba sahibi olmak isterken, Kültür ve Turizm Bakanlığı ya da belediyelerin teşvikleriyle bir konut sahibi olmak özlemleriyle dertlenirken beklenen şans ben geldim deyip kapıyı öyle hemen çalmıyor.
Ağlatıyor,acıtıyor bekletiyor sarsıyor yakıyor.
Sevdalar dindiriyor çok kez daha büyük dertleri.. sorunları..acıları.
Netice itibariyle;
Yozgat Sevdası mutlaka yayınlanacak müjdesini versin diye beklerken içim yanıyor!...diyen Garip Ozan Ahmet Sargın bakalım neler söylemiş dizelerinde:
İÇİM YANIYOR !...
Unutamaz oldum güzelim seni,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Ateş almış, inan yakıyor teni,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Yüreğim yaralı, içim kanıyor,
Halimi görenler deli sanıyor,
Aşk sırrın bilmeyen hep aldanıyor,
Bu nasıl sevdadır, içim yanıyor!.
Alemin dilinde oyuncak oldum,
Gül kurusu gibi sararıp soldum,
Gülmeyi unuttum, hüzünle doldum,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Delice sevmiştim, sonu bilmeden,
Koşup geldim sana, kimse gelmeden,
Göreyim cananı dedim ölmeden,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Uğraştım gönlümü avutamadım,
Söz verdim sözümü de tutamadım,
Acıyla kıvrandım gam atamadım,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Yağmur olup aktı gözlerimden yaş,
Haksız karşısında eğilmedi baş,
Nefsimle uğraştım bitmedi savaş,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Ağır geldi yükü dağıttı bizi,
Gönül sevdamızın ateştir közü,
Aşk ağlatır derler, atalar sözü,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Günlerce sersefil ağlayıp gezdim,
Umutsuz kalınca eceli sezdim,
Sıkıntılar çöktü canımdan bezdim,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor !.
Ağlattığın yeter dile güleyim,
Gözlerimden akan yaşı sileyim,
Hasret bitti de ki, cana geleyim,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!.
Garip Ozan, sen de gülmedin bir gün,
Aşk esiri olup gidersin sürgün,
Onulmaz derttedir, neylesin SARGIN,
Bu nasıl sevdadır, içim Yanıyor!...
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler Yazarlar Birliği Başkanı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.