- 842 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHTE BUGÜN : OSMANOĞLU’NUN DRAMI
23 Eylül 2009 Ertuğrul Osman Osmanoğlu vefat etti
Doğum Tarihi 18 Ağustos 1912
Babası Mehmed Burhanettin Efendi
Hanedanın Osmanlı Devletinin yıkılmasından önce doğmuş son erkek üyesidir. Yaşamının büyük bir bölümünü Türkiye dışında sürgünde geçirdi, ülkeye giriş yasağının kaldırılmasıyla Türkiye’ye geldi ve İstanbul’da vefat etti.
Ertuğrul Osman Osmanoğlu II. Abdülhamid Han;ın torunu, Şehzade Mehmed Burhanettin Efendi’nin ise oğludur. Viyana’da tahsilini sürdürürken, Halifeliğin 1924 tarihinde kaldırılmasının ardından Osmanlı Hanedanının bütün fertleriyle birlikte Türkiye’den sürgün edildi.
Sürgün kanunu TBBM de görüşülürken Mustafa Kemal Paşa bir teklif verdi: Hanedanın kadın ve çocuk üyeleri sürgünün dışında tutusun diye.
Kraldan çok kralcı olanlar hemen müdahale ettiler. Hatta içlerinden bir tane densiz şu sözleri söylemek küstahlığında bulundu:
-Hayır, asla!.. Bunların değil kadın ve çocukları, mezardaki ölülerinin kemiklerini bile çıkarıp dışarı atalım. Mustafa Kemal teklifini geri çekmek zorunda kalıyordu.
Bu tarihten sonra 68 yıl Türkiye’ye dönemedi.
Hanedanın diğer üyeleri ile birlikte nice çileli. yoksul, vatan hasreti dolu yıllar yaşadı.
1974 yılında kurulan CHP-MSP koalisyonu bir af kanunu üzerinde çalışıyorken Erbakan ve Arkadaşlarının bir önerisi üzerine bu insanların yurda dönebilmeleri af kanununa bir madde olarak ilave edilip kabul edildi.
Aslında neyin ve kimin affı? Bu insanlar suç mu işlediler ki affedilsinler!
Ama ne yaparsınız ki, bu kadarı ancak mümkün olabildi.
Ertuğrul Osman Osmanoğlu 1992 yılında Türkiye’ye geldi. 2004 yılında da Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığını aldı. Daha ziyade New York Manhattan’da yaşadı. 23 Eylül 2009 tarihinde İstanbul’da, böbrek yetmezliği nedeniyle tedavi gördüğü Amerikan Hastanesi’nde 97 yaşında vefat etti. 26 Eylül 2009 tarihinde Sultanahmet Camii’nden kaldırılan naaşı, Bakanlar Kurulu Kararı ile İstanbul, Çemberlitaş’taki II. Mahmud Han Türbesi’ne defnedildi.
Ekrem Şama
--------------------------
TARİHE MERAKLI OLANLAR İÇİN:
www.mpl.com.tr/program-arsivi.html
den KÖKLERDEN YAPRAKLARA programı 200 adet video izlenebilir. Her biri 45 dakika 60 dakikaya kadar.
Hazırlayan ve sunan Ekrem Şama...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.