- 2218 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
GÖNLÜM BAHAR, VAKİT HAZAN, MEVSİMLERDEN GÜZ.
Hani vakitlerden hazan ya gönlüm baharı yaşamak isterken, hani bulutlandı ya yine gökyüzü, kızardı, serildi, sarardı, serildi ya yine,ılık rüzgarla yapraklar ayaklarıma. İşte! Yine hazanı yine hissetti yüreğim
Yine çöktü erken ölümlerin sızısı içime, Yine nemlendi gözlerim, karardı ruhum, daldı gözlerim uzağa.Gönlüm bahar vakitlerden hazan, mevsimlerden güz.
Benim hiç bitmeyen gel-gitlerim başladı yine İçimin en çocuk yerinde. Bilirim,korkar bu çocuk ruhlu yüreğim,ölümü hissettirir bana güz,gönlüm baharı yaşamayı seçerken. Olsun! Sis çöktü hayatımın ufkuna, bembeyaz oldu ya dağlar, sessizleşti ya sokaklar, dalından düşme vakti geldi ya yine gönlümün, Hepsinin suçlusu sonbahar geldi ya yine! Hazan mevsimi,mevsimlerden güz. Kopma mevsimi geldi yine. Adı bile hüzünlü, hazan
İnsanı alıp başka yaşamlara atıyor sanki.
Takıl düşen sarı yaprakların peşine...
Başka hayatların özlemleriyle,başkası olmak istiyorsun o an.Bu mevsimde degilde baharı yaşamak istiyorsun gönlünle bedeninle..
Ne kaçabilirsin bu mevsimden, ne de yapraklar durabilir dallarında ve yüreğim sıkışır kalır bu hayatta şimdi.
Hiç çekinmesi utanması yok bu mevsimin,sormadan tutarsızca giriyor,kanını kurutuyor,canını alıyor,kuru yapraklar, rüzgarla gönlüme esiyor.
. İnsanı hayatından, düzeninden, canından eder bu güz mevsimi.
Gönlüm baharı yaşamak isterken,vakit hazan,mevsimlerden güz.Yaşa yaşayabilirsen bu yürekle şimdi. Hani döküldü ya yine ağaçların yaprakları, kendi ayrılıklarına inat, seni de çekip almak isterler şimdi, direnemiyorum
Kapatıyorum kirpiklerimi, sonu gelmez bir yoldayım. Bilenmez bu kaçıncı bahar,çocuk heyecanlarım,sevinçlerim gönlümün pırpır halleri aklıma geliyor, daha yeni gün gibi, gecenin öte yüzünde kalıyor çocukluğum,gidipte gelmeyen….
Her yerde haykıran bir sessizlik.. Yürüdüğüm bütün sokaklar hep çıkmaz yerlere götürüyor beni…
Ruhuma hazanı yaşatmak istemiyorum, engellerle dolu güz, yalnızlık ve tanımlanamaz bir güzellikle dolu hafif adımlarla sisli geçitlerden geçerek yürüdüğümü hissediyorum büyüsüne kapılıyorum. Ama hep o bilinmedik yerde duruyorum…
Korkuyorum…vakit hazan ,mevsimlerden güz.
Yıllar ne tez geçiyor
Bir gün kış, bir gün ilk bahar, insan hiçbir şeyi tanıyamaz oluyor…..
Üstelik yaşam sevinci vermesi gereken güneşte inadına yıpratıyor yakıyor beni,suyu çekilmiş yaprak misali...
Bu yaşamda kuru yaprak gibi savrulmamak varmış,ormanlardaki meşeler gibi kayalara inat,toprağa kök salmak varmış.
GÖNLÜM BAHARA MERHABA DİYOR.VAKİT HAZAN, MEVSİM GÜZ.
YORUMLAR
sevgidamlalarim
Merhaba arkadaşım yazın içimi acıttı. Sanki kendimi buldum içinde.....
İçimizde ki yaşanmış hüzünler bırakmıyorki yakamızı,tam bir yeşerti çıkarken ayaz çalıyor filizimizi, hemen yeşerirken soguk alıyor. Elimizde yine koca bir hiç kalıyor birde kuru kabuklu bir ağaç kalıyor.
Aynı yüreğim gibi gülmeyen kadere ümit baglamak olurmu? Neyse ben kendi kasvetli gönlümle içini karatmayayım.Dilerim her şey düzelir herşey gönlünce olur.Olurda, gönlünün gülleri açılır arkadaşım. Güzün sonu kış olsada eli mahkum ardından daha dinamik bahar gelecek her şey dirilişe geçecektir eminim. Güzel günler senin olsun seninle olsun hayatın istediği gibi yönlensin.Sevgiler Selamlar.
emine erdem tarafından 9/22/2010 5:15:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
sevgidamlalarim
Her ne kadar hazan zamanı ve mevsimlerden güz de olsa; asl olan gönüllerin hep bahar olmasıdır.Ancak; bahar denilince nedense hep ilk olan gelir akla.Oysa onun bir de sonu vardır.Şimdi olduğu gibi sonunu yaşıyoruz.Yeter ki gönüller daima ilki hissetsin.İlkin coşkusuyla olsun.Ne var ki hazan ve güz çok başka.Yüreğin en derinliklerinde hissettiriyor kendini.Teselli güz gülleri olmalı...Ve yüreklerde hiç soldurmamalı onları.
Güzel bir paylaşımdı.
Kutluyorum.
Selam, sevgi ve saygılarımla.
sevgidamlalarim
Hüzünlü bir yazıydı...
Gönlümüzün hüznünü mevsimlere yükleriz hep ve sonra onları suçlarız. Korkularımız ve geçmişimize özlemdir aslında bizi hüzünlendiren. Yine geçmişe özlemdir sararan yaprakların hatırlattığı.
İçinde hüzün olsa da severim hazanı. Gelecek baharı beklemek belki de beni heyecanlandıran.
Güzel bir yazıydı arkadaşım.
Sevgi ve saygılarımla...
sevgidamlalarim
Sevgi kardeşim yazını okurken ben de üzülüp , hüzünlendim.Sonbahar sararan yapraklarla, sanki ömrümüzün bir senesini daha eskitip, yıprattığımızı haber verir. Biliyorum senin için farklı bir acı üzüntü sebebi. Sevgili eşini ve oğlunu kaybetmenin senesi yeni geçti. Rabbim onlara rahmet etsin, kızınıza ve size sağlıklı hayırlı ömür versin.
Bu emir büyük yerden, mecburen sabretmek lazım.
Bir de şöyle düşün ve kendini teselli et.Her hazan yeniliklere hazırlık, ilkbaharda yenilenecek tabiat ve dünyamız, eskiyen kabuklarını değiştirip, ilkbaharda yeni filizler ve umutlarla bizleri karşılar, inşaallah.
Gönlünü ferah tut, kızınla sana çok mutlu, sağlıklı bir gelecek diliyorum, sevgilerimle.