- 840 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
özgürlük ve sana ne
Robin Williams ’ın Robot Adam adlı bir filmi vardı.Fİlm de robotun tek bir ideali vardı insan olup özgürlüğüne kavuşacaktı.Ona neden özgür olmak istediğini sorduklarında ’’bütün insanlık geçmişi,özgürlük üzerine kurulmulmuştur savaşlar bu nedenle çıkmıştır’’İste uğruna bir robotun bile insan olmayı seçtiği o büyük kavram. ÖZGÜRLÜK.
peki şuanda bir o özgürlüğün hangi kıyısındayız.Kendimizi dinlememizin asilik olarak karşılandığı tarafta mı yoksa özgürlük sandığımız şeyin bir pranga olduğu tarafta mı.
özgürlük:bize sunulan tercihlerden birini şeçmek değil;tercihlerimizi de kendimizin belirleyebilmesidir,der di üniversite hocam.
Bence biz ne kadar özgürüz sorusu yerine seçeneklerimizden kaçını kendimiz belirleyebiliyoruz sorusunu sormalıyız.
özgürlük:Millete ne senin çıplak ya da kara çarşafla gezmene.Kimene senin sevabından kimi ne günahından.İnsanlar kendilerinden sorumludur.Ben anlam veremiyorum dinci gezinenlerin açığa,bizim gibi laik geçinen toplumlarında kapalılara bakış açısına.TEk bir kelime geliyor aklıma SANA ne...
Şu cümleyi daha doğrusu sloğanı çok seviyorum:Herkese,her zaman,her yerde ÖZGÜRLÜK.
Neden olmasın başaramazmıyız.Herkes kendini inandığı şeylerden başkasına sorumlu hissetmese.Ateist çıplak gezerken,Müslüman kapalı gezse.
Bazılarınıza mantıksız gelebilir ama devlet kuruluşlarına başı açıkların alınıp,Kapalıların alınmamasından daha mantıksız değil.
Edebiyat içinde geçerli bir kişi düşüncesi için yargılanamaz o onun düşüncesi.İsteyen inanır isteyen kendi bildiği yola gider.Yazılarım için düşüncem için beni veya başkasını nasıl sorgularsınız.Sorgulasanız bile o fikri aklından nasıl sileceksiniz.
AMa başka takımı tutuyorsun diye birbirlerini öldüren bir dünya da yaşıyoruz.
ÖZGÜRLÜĞÜ de ancak bu cerceve içinde yaşayabiliriz.
[ kalin ] OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER::..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.