ne oluyor dünyamıza?
Avustralyada yoğun yağmurlar , gariban Pakistandaki gibi yağarak çökmüş ülkenin üzerine..Herne kadar ölümlü olay olmasada , büyük maddi zaralar vermiş. Haberler böyle..Nedense ölüm melekleri hep yoksulların canını alacak kadar cani.. Yoksul Pakistanda, seller nedeniyle onbinlerce ölüm ve bir o kadar çaresizlik olurken, aynı yağmurların selleştiği Avustralyada , ölüm melekleri nedense oradaki canlara kıyamıyorlar.. Yaradanın bir cezası olmalı bu.. 1999 da Adapazarı Gölcük’te meydana gelen ve tamamen yanlış yapılanmanın nedeniyle bir çok canın yok olmasına neden olan dabremden sonraki gün, bir dini bütün kızımız aynen şöyle söylemişti" 7.4 yetmedi mi?.. "Bu söz; Laik düşünce yapısına sahip kişilere söylemişti..Kin dolu bakışlarla.Kızmıyorum o kızımıza ama, onları bu türlü düşüncelere getiren , zaman dışlıklarının insanı nasıl çirkinleştirmiş olması bakımından iyi bir örnek..
Gelelim Dünyanın çeşitli yerlerinde olşan olağan üstü (bilimce çok doğal) doğa olaylarının bazı dünya bölgelerinde insanları telef ederken bazı dünya bölgelerinde sadece maddi hasar vermesini nedenlerine..Tanrısal bir yorumu bir yana bırakırsak, doğanın kendine yapılanlara verdiği cevaplarında ,cevap verdiklerinin gücüne göre olduğu, Pakitan ve Avustralyadaki sellerin, insan üzerindeki tahribatının değişik olduğunu görülmektedir..
Yani ;her katmanda adalet, güçlünün yararına işliyor..
Ben neye inanayım.. Güçlüyle güçsüze ayrı muamele edenemi,varlığın neticesi doğanın acımasızlığına mı?.. neye..?
08/08/2010 İzmir
YORUMLAR
Doğanın acımasızlığına ve birde rastlantıların şanssızlığına isyan etmemek elde değil.Ama adalet dediğin o kavramın terazisi nedense hep güçlülerin bulunduğu kefede ağır basıyor.Güçsüzler kendilerini güçlendirmek için verilen öğütleri can kulağıyla dinlediklerinden akılları başlarından gitti. Güçlülerde boş kalan bu meydanlarda doğanın da acımasızlığını fırsat bilerek varlıklarını bir kez daha ispat ettiler! Ne mi oluyor dünyamıza Anka kuşunun babası amca!Sevgisizlikten çürüyor, kokuyor yok oluyor! Çok güzeldi.Sevgilerimle
Nez