- 1600 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
_______KADİR GECESİ
_______"ALLAH CC" tüm yapılan DUA ları kabul olunmuş, DUA lar dan eylesin İnşallah:
__Şükürler olsun Rabbime!Ben bu sene de. Çok….. muhteşem bir gece geçirdim.
___Sanki : "Melekler ,"Erenler, "Evliyalar,"Şehitler, "Şühedalar! İnsanlar-la beraberler di,
Ve de n,tekim öyledir .( 4. ayette kesin bildirilmiştir.
4.O gece Rab’lerinin izniyle Ruh ve melekler, her türlü iş için iner de iner...
__ KURAN’ı kerimde şöyle anlatılıyor.bu ayda bir gece var’ki bin geceden hayırlıdır.
بسم الله الرحمن الرحيم
Bismillêhirrahmênirrahîm.
Rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla.
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ
1. İnnê enzelnêhu fî Leyleti’l-Kadr(i).
1. Doğrusu Biz, onu (Kurân’ı) Kadir gecesinde indirdik.
وَمَا أَدْرَيكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ
2.Ve mê edrâke mê Leyletu’l-Kadr.
2. Kadr gecesinin ne olduğunu bilir misin sen?
لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ
3. Leyletu’l-Kadri [k]hayrum-min elfi şehr.
3. Kadr (Kadir) gecesi; bin aydan daha hayırlıdır.
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ
4. Tenezzelül melêiketu ver-rûhu fîhê biizni Rabbihim min kulli emr.
4. O gece Rab’lerinin izniyle Ruh ve melekler, her türlü iş için iner de iner...
سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ
5. Selêmun hiye hattê metla’il fecr.
5. Artık o gece bir esenliktir gider... Tâ [ki] tan ağarana kadar...
________Kadir Gecesi Denilmesinin Sebebi
Bu geceye Kadir gecesi denilmesi şeref ve kıymetinden dolayıdır. Çünkü:
a) Kur’an-i Kerim bu gecede inmeye başlamıştır.
b) Bu gecedeki ibadet, içerisinde Kadir gecesi bulunmayan bin ayda yapılan ibadetten daha faziletlidir.
c) Gelecek bir seneye kadar cereyan edecek olan her türlü hadiseler Allah Tesl’nin ezeli kaza ve takdiri ile ilgili meleklere bu gece bildirilir (Tecrîdi Sarih Tercemesi, VI, 312).
d) Bu gecede yeryüzüne Cebrail ve çok sayıda melek iner.
e) Bu gece tanyerinin ağarmasına kadar esenliktir, her türlü kötülükten uzaktır.
Yeryüzüne inen melekler uğradıkları her mümine selam verirler.
______________Buda benim yaşadıklarım,
Bu gece "Kadir gecesine, "Kuran’ın "hürmetine camiler dolup taşmışlar...
Kadir gecesini ihya etmek için ulu camiye gittim görüp yaşadıklarım:
__Cebrail As ) ve melekler sanki bu civardalar, arada hafiften bir yel geçer gibi oluyor,
vücudum ürperip ,irkiliyor.
Benim küçük dünyamda gördüğüm kadarı ile de __Cebrail As ) ve melekler!
Sanki ulu cami, Orhan gazi camisi civarında dönüyorlardı...
Ulu caminin avlusunda bile yer yok , insanlar ta sabahtan gelip yerleşmişler.
Birde canlı yayın varmış. Bursa sanırsın ki ulu camiye akmış.
Ulu caminin içine girmek ne mümkün! Avlusu ve caminin kenarlarına kadar dolmuş,taşmış
sanki insan seli, her yer tıklım tıklım dolu ana baba günü, Tabiri caizse, iğne atsan yere düşmez! Aynen öyle.
Ben caminin etrafını dolandım kılacak yer bulamadım , hemen yakınında Orhan gazi camisi var
benim ikinci adresim koşaraktan oraya gittim orası da dışına kadar taşmış insanların
arasından yavaş yavaş, geçerekten bir kenara sıkıştım Orhan gazi camisinin atmosferi de bambaşka.
Her ramazan "mukabele ile "teravih namazı kılınır ben geçen sene ramazanda şahit olmuştum!
Allah nasip etti ! Şükürler olsun bu senede kadir gecesinde mukabele ile teravih kıldım! Ardından tespih namazı kıldık.
__Hocasından, müezzin-inden, (Allah razı olsun ) hayırlı uzun ömür ihsan etsin,
vücutlarına seslerine zeval vermesin Aminnnnnn.
__Orhan gazi cami’inin İmamının sesini -Kabe imamı "Mahir hocanın" sesine çok benzetirim.
Sanki kulağıma Kabe imamı Mahir hocanın sesi gelir bir anda , başka alemlere dalarım.
Gözlerimi yumup kendimi Allah’a kurana kaptırdım, o atmosfer içinde kayboldum.....
___Kendimi bir anda Kabe deymiş gibi hissettim. Ve huşu içinde göz yaşlarımla beraber namazımı bitirdim.
sonra hoca duaya başladı, ben yine kendimden geçtim , ellerim semada, gözlerim de yaşlarım, boynum bükük,yüzüm yere dönük,
Aminlerin gök yüzüne sağanak sağanak yükselişini hissediyorum . Salavat ve fatihadan sonra
sanki kendimi, günahlardan arınmışlık bir kuş tüyü hafifliği ile biraz soluklandım ve evimin yolunu tuttum......
Allah’ım: Beni şu garip kulunu senden bir nebze bile olsa uzaklaştırma,
şeytana nefsime fırsat verme! Aman yarabbi, acı yarabbi.
Bir an kendimi Kabe de zannettim.........Ne güzel atmosferdi.
Aman Yarabbi muhteşem bir gece, gecelerin efendisi .
Kadir gecesi bu gece! Kur-anın indiği gece!.
Kulun günahların dan arındığı bir gece.Yüreklerin atışı başka...Eller semada, Gözler çavlan olmuş yanaklardan süzülüyor,her yürekte aynı duygu.
Allah’ım! ne güzel bir gece daha nasip ettin yaşattın bana, Şu garip kuluna.
Şükürler olsun Allah’ım.........Hamdi senalar olsun sana...
-----------------------------------------------------------------------emine erdem 05/09/210 pzr
__Kur’an-i Kerim’in inmeye başladığı Ramazan ayinin yirmi yedinci gecesi Islam’da en kutsal ve faziletli gecedir...
Kadir gecesi, içerisinde Kadir gecesi bulunmayan bin aydan daha hayırlıdır. Kur’an-i Kerim de
bu gecenin faziletini belirten müstakil bir sure vardır. Kadir suresi.
Bu surede yüce Rabbimiz söyle buyurmaktadır:
“Doğrusu biz Kur’an’i Kadir gecesinde indirmisizdir. Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin? Kadir
gecesi bin aydan hayırlıdır. Melekler ve Cebrail o gecede Rablerinin izniyle her türlü is için inerler.
O gece, tanyerinin ağarmasına kadar bir esenliktir” (Kadir, 1-5).Kadir Suresi….
________________________________
_____Gecesine Hurmet eden , hakkı ile idrak ederek ten ihya eden kullarından eylesin ,Allah’u alem cümlemizi.Amin!.
Tüm müslüman alaminin kadir gecesinin hayırlara vesile olması ve tüm kulların günahlarından arınmış olması dilek ve temennilerimle....
Yazımı okuyan herkese teşekkür ederim Selam ve saygılar Allahın affı mafireti üzerinize olsun...E.E.
YORUMLAR
Allah'ın selamı üzerinize olsun.Beni yalnız koymadığınız, için ve bu güzel paylaşımı desteklediğiniz için.
Teşekkür ederim. Allah sizlerden razı olsun.Ve yapılan dualarımızı, kabul olmuş
Duaların arasında eylesin İnşallah.Sizlere canı gönülden teşekkür ederim efendim...
Selamlar Saygılar.ALLAH'a emanet olun...
Sayenizde bilgimizi tazeledik. Allah razı olsun efendim.
Ne mutlu o geceyi hakkıyla yaşayanlara...
Sevgi ve saygılarımla...
emine erdem
ALLAH'ın selami üzerinize olsun...
Bilgilerimizi güzel paylaşımınızla tazeledik.
Bu arada da kendinizin hislerini aralara serpiştirmeniz de çok hoş olmuş.
Ne güzel
Ne güzel.
TAKDİRLERİMLE.
emine erdem
beğenimenize sevindim.Selam ve Saygılar...
emine erdem
Saygılar sevgiler yüreğine.Allaha emanet ol.
emine erdem
Ne mutlu bana ki demek iyi anlata bilmişim Allah cümlemizin duasını kabul etsin İNŞALLAH. Sevgiler selamlar Allaha emanet ol.