- 1159 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ KİTAP BAĞIŞ KAMPANYASI
Bundan bir süre önce, bu sitede yazan Mustafa Sakarya adındaki yazar arkadaşımın, öyküsündeki kahramanının, haykırışıyla, çıkmıştı bu fikir karşımıza. Yazıyı okurken bile heyecanlanmıştım. Kendimi, bir an o çalışmaların tam ortasında bulmuştum sanki. İçimdeki çocuk, yüreği titreyerek, “ Evet, sen de katılmalısın bu güzel çalışmaya” Diyerek beni yüreklendirmişti.
Öyle ya, ben her ne kadar artık çocuk değilsem de, içimdeki çocuk, ilkokul sıralarında olmanın heyecanını yaşıyor yıllardır. Okumak onun için en güzel eğlence, bildiklerini etrafına dağıtma, paylaşma da cabası. Çoğu zaman, öğretmen olamadığım için kendi kendime hayıflanırım. Nasip değilmiş. İlla öğretmen olmam da gerekmiyor aslında.
Ben, bir öğretmen çocuğuyum. Daha önceki yazılarımda da, çok bahsetmişimdir. Benim babam, çok zor şartlar altında okumuş öğretmen okulunu. O yıllar ki, yoksulluğun, 1944 yılında vuran depremin ardından yaşanan sıkıntılarla büyümüş. Rençber bir ailenin dört çocuğundan biri olan babam, Arifiye Öğretmen Okulunu kazanmış. Gitmesine gitmiş fakat dedemin durumundan dolayı, memleketten fazla para gel(e)miyormuş. İçindeki okuma isteği, babama güç vermiş. Defterlerini silip, tekrar ertesi yıl kullanıyormuş. O şekilde bitirmiş okulunu. Bunları bize anlatırken, gözleri nemlenirdi. O günleri hatırlardı.Biz onun, o azmi sayesinde, buradayız. Onun çektiklerini ben yaşamamıştım fakat anlayabiliyordum. Bir öğrencinin, kitapsız kalması veya defter bulamaması, kim olursa olsun kanına dokunacaktır. Bu olayı da, hiç unutacağımı sanmıyorum. Kızıma da anlatıyorum yeri geldiğince. Çünkü, kızım da inşallah öğretmen olacak. Eğitim neferi olacak.
Bu kampanya fikri bir süreliğine, askıya alınmışken, yazı sahibi Mustafa Sakarya ile konuştuk bu konuyu. Kendisinin, kütüphane oluşturacak bir okul aradığını duyunca, hemen oturduğum yerdeki okullarda araştırma yapmaya başladım. Özellikle, kütüphanesinin olmamasına dikkat ettim. Okul, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açılmıştı. Görev alanıma giren konular olduğu için de az çok, Bolu’ daki eğitim kurumlarının durumunu biliyorum. Sonra, okulu aradım. Okul Müdürü Sayın İrfan ÖZKAN ile görüşme sonucunda, daha önce bir kampanya başlattıklarını, ancak başarılı olmadığını, gelen kitapların da, öğrencilerine hitap edecek, düzeyde olmadığını belirtti. Ona, bu projeden bahsedince de, çok sevindi. Mustafa Bey’ in yazısının ardından, sitedeki çoğu dostumuz, benimle bağlantıya geçti. Hazırladıkları kitapları, bana göndermeye başlayacaklar. Sevgili Tacettin YILDIRIM, bu konuda yardımlarını esirgemeyeceğini, bizzat yaptığımız telefon görüşmesinde belirtti. Duyarlılıklarından dolayı, bütün dostlara, teşekkürlerimi borç bilirim.
Bu sadece benim oturduğum yerde bir okul olduğu için canla başla çalışmıyorum. Ülkemde, kütüphanesi olmayan o kadar çok okul var ki. Üzülmekle, bir şey elde edemiyoruz. Bir şeyler yapmalıyız el birliğiyle. Az, çok, damlalar bir araya gelince, göl olacaktır. Bu konudaki inancım sonsuz. Sizlere güveniyorum. Haydi dostlar, kütüphane için bir kitap da sizden olsun. Allah’ ın izniyle, bu okulumuzun kütüphanesini oluşturduktan sonra, sırayla başka okulları da elimizden geldiği kadar donatacağız. İlk kargo yola çıktı. Sevgili Ayhan SARIKAYA, az önce bana kargoyu gönderdiğini bildirdi. Ondan önce de, Sevgili Nurcan (N.B.Ç), beni telefonla arayarak, hazırladığı kitapları bana ulaştıracağını söylemişti. Dostlarımın, bu konudaki hassasiyetleri, güzel ve faydalı bir yolda ilerlemekte olduğumuzun göstergesi bunlar. İletişim adresimi tekrar vermek istiyorum sizlere.
Nermin KAÇAR
Bolu Defterdarlığı
Muhasebe Müdürlüğü – BOLU
Adresime gönderdiğiniz, kitap bağışlarınızı bir araya getirdikten sonra, tarafımdan, bir tutanak ile, bağış yaptığınız kitaplar, belirlediğimiz okula bağışlanacaktır. Edebiyat Defteri köşemizde, bir araya gelen eserler, sizlerden bir hatıra kalacaktır. Bizim ilk sınavımız olacak, sonra da başka okullara da yapacağız bu yardımları. Bunu tek başımıza değil, hep birlikte, el ele, yürek yüreğe yapacağız. Sitemiz, bizim ailemiz. Hepinize şimdiden ayrı ayrı teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.
Ara ara yazdığım yazılar ile bağışlarınız ve isimleriniz hakkında, hepinize bilgi verilecektir.
YORUMLAR
Canım yazını kaçırdığım için bir kez daha üzüldüm.
Gözlerim dolu dolu okudum yazını. İçten ve samimi yazdığın o kadar belli ki!
Daha önce defalarca yakınımızda bulunan okullara kitap bağışında bulundum. Bu muhteşem bir duygu. Eğer bir insan okumayı çok seviyorsa, kendisinin katkılarıyla kitap okuyacak kendileri küçük ama yürekleri kocaman çocukları düşündükçe duyduğu sevinç, alacağın haz hiç bir şeye benzemiyor.
Kampanyan nasıl gidiyor henüz belli olmaz ama sonucu umarım umduğumuzdan çok daha iyi olur. Gönül isterdi ki bir kitaptan çok daha fazlasını yapalım ama başlangıç için bu bile mükemmel.
Sevgilerimle canım benim...
Benim haberim yoktu böyle bir şeyden. Konuşulmuş kalmıştı öyle. Tesadüfen yazını okumasaydım, adım sözünden dönene çıkacaktı bu sefer de...Bir mesaj yoluyla yardım ederim diyen ama sesi çıkmayanlara ulaşabilirdin.
Kitap kampanyaları en çok doğu bölgelerine yapılmalı bence. Çünkü okumak isteyen çocuklar orda.Malesef çocuklar okumuyor. Sınıf kitaplıkları da dikkat edin hep kilitlidir bu yüzden.Keşke ben de sizler gibi gelecekle ilgili pembe tablolar kurabilseydim.
Tebrik ediyorum bütün arkadaşlarımı. Ama bağışlarınızın miktarlarını adetlerini kolilerini söylemeseniz daha etik olacak.
Sana başarılar Nermin Abla. Allah yardım için el uzatan herkesten razı olsun.
Sevgilerimle
aynur engindeniz tarafından 9/7/2010 2:24:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Nermin hanım. Ben de katılmak isterdim ama bu mümkün olmayacak biliyorum. Çünkü daha bir kaç yıl önce Sinop ve ilçelerinde kitap kampanyası yapıp, bütün kitapları oralara gönderdik ve şimdi Sinop ve yakın köylerimizde kitapsız okulumuz kalmadı gibi bir şey. Yalnız ilçelerimiz bu konuda zayıf ve ben yaklaşık iki yıldır okul aile birliğinden ayrıldığımdan beri çalışmalar ne durumda hiç bir bilgim yok.
Elimde ansiklopediler var. Eğer bunları ilçelerden birine göndermezsem mutlaka size göndereceğimi bilmenizi isterim. Çok güzel bir çaılşmaya imza atmışsınız sevgili dost. Umarım çok daha fazla kütüphaneler kurmak kısmet olur edebiyat defterine. Başarılar diliyorum. Sevgiler yüreğinize
Nermin Kaçar
Sevgili arkadaşım çok faydalı bir kampanya.. Ben de evdeki ilkokul seviyesine uygun hikaye kitaplarını araştırıyorum. En kısa zamanda göndermeye çalışacağım. Öncü olan arkadaşlara şahsında sonsuz teşekkürler. Sevgilerimi sunuyoırum.
Nermin Kaçar
Nermin Kaçar
Sevgili Nermin Mustafa beye yazdığım yorumda da katılacağımı bildirmiştim.Çevreme duyurayım, bayram ertesi inşallah kargoyu verince mail'ine bilgi vereceğim.Bir kitap kurdu olarak bu beni çok mutlu ediyor.Sevgilerimle...
Nermin Kaçar
Bu çok anlamlı adım, biliyorum ki karanlıkları aydınlatacak o büyük eğitim ışığı kampanyasının ilk kıvılcımı olacak. Destek vereceğimiz bu kütüphaneler gelecekte görmeyi arzuladığımız bir Türkiye’nin temel yapı taşlarını oluşturacak. Ve bir gün gelip de geri baktığımızda gurur duyacağız bu insani davranışlarımızla. Örnek olacağız çocuklarımıza, eşlerimize ve dostlarımıza. Bu kampanyaya kolilerce kitap göndermeniz gerekmiyor, kütüphanenizden ve aynı anda yüreğinizden çıkarıp vereceğiniz bir sözlük, bir roman veya bir dergi de aynı kutsal göreve hizmet edecektir. Bugün bu birler hiç kuşku yok ki bin olacak, on bin olacak. Bu kampanya fikrini öykü olarak ilk yazdığım andan itibaren gerçek anlamda hayata geçirilmesi için büyük destek veren değerli büyüğüm ve aynı zamanda sevgili müdürüm Tacettin abiye, yine bu kampanya hareketini duyduğu zamandan beri büyük bir çaba ve heyecana bürünen Nermin Hanım’a ve yine aynı duygularla bu kampanyaya destek vereceklerini söyleyen, ki bu dostların isimleri gelecek günler tek tek burada gururla anılacak; sonsuz teşekkürler. Hiç kuşku yok ki bu güzel oluşum ve meyveleri Tüm Edebiyat Defteri üyelerinin eseri olacak.
Nermin Kaçar
Yürekten kutlarım nermin kardeşimi ve diğer dostlarımızı. Ne güzel örnek bir çalışma. Umarım arkadaşlarımız yardımcı olurlar. Ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım ve Hollanda^dan kitaplar yollarım.
Çocuklarımızın geleceği önemli! Onlara ışık olmak boynumuzun borcu olmalıdır, diyorum.
Selam ve saygılar bacıların bacısı Nermin kardeşim...
Abin, başarılarının devamı için her daim yanıbaşında, unutma emi ...
direnis tarafından 9/6/2010 2:36:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nermin Kaçar
başlamak bitirmektir.......laf olsun diye değil......kitap evde yer kaplıyor şunlardan kurtulayım zihniyetiylede değil....bize yakışan olmalı.....okul kütüphanesine yerleştirildiği zaman gören beğenmeli....mümkünse yeni olmalı.....herhangi bir ideolojiye hizmet etmemeli....öğretici....eğitici....olmalı.....dünya klasiklerinden olmalı....çok sevdiğim kütüphanemin tamamına yakınını göndereceğim....iki oğluma bırakacaktım ama onların işi başından aşkın haydi dostlar .....şair arkadaşlar yazar arkadaşlar tamam deyip geri durmayalım....sevgili sakarya , nermin kardeşimiz ve ben sizlere güvenerek bu işe soyunduk.....başladımmı en güzelini yapma şiarım vardır.....yılmam yorulmam usanmam.....evet toynak haydi bedri....ve tüm dostlar.....kitapları hazırlayın teslim adresine bekliyoruz bağış yaptığımız okulu kütüphanesinde EDEBİYAT DEFTERİ adı yazılacak........bu mübarek günde......geleceğin miniklerini bilinçli yetiştirmek üzere.....raflarda toz tutmasın......bir işe yarasın......herkes faydalansın....büyük yürekli dost......o kadar güzel duyguların varki.....sağolasın varolasın....içimizdede en çok sen yorulacaksın.....bu güzel yazın için seni canı gönülden kutluyoruym.....saygılar
Mustafa Sakarya
Nermin Kaçar
İşte bu kadar.Duyarlı yürek olmanın erdemliği;sözle değil,icraatla olur.Valla ben ayrıca üç seri ansiklopedi hazırladım.Onlardan okula geldiği için istemedin,ben de göndermedim. Çocuk romalarından gönderdim.Ansiklopedilere ihtiyacı olan bana seslensin.
Nermin kardeş aklıma geldi ya: Kargonun paralarını ödemeli göndersinler yoksa maaşın yetmez ha.Benden söylemesi.
Arkadaşlar, karşı taraftan ödemeli yapmasınlar sakın.Kendileri ödesinler...
Tebrikler,emeği geçenlere.
Selamlar...
ayhansarıkaya tarafından 9/6/2010 1:57:10 PM zamanında düzenlenmiştir.