Günbegün Notlarım 127/EDEBİYAT NİÇİN VAR?..
........................................
Edebiyat niçin var?..
Ağızdan çıkanı, kaleme yaz demek için mi? Kitaplar yeter ki laflarla dolsun için mi? Yoksa gördüklerini, duyduklarını, tasarladıklarını başkaları da okusun faydalansın diye mi?
Edebiyat duygular sahibini bulsun, mektuplar istenilen adrese ulaşsın, kanatlar uçmaya yelken açsın, güneş daha parlak doğsun, gece bereket üstüne bereket doğursun, bir anne bebeğine daha sımsıkı sarılsın, bir baba evladına model olsun, yarınlar öksüz ve köksüz kalmasın diye var...
Edebi olanı karalamalı edebiyat. Herkes için nefes alıp vermeli. Hitap ettiği kitle geniş olmalı. Evrenseli yakalamak için kollarını sıvamalı. Boş durmamalı sanatsal ayağı. Gören gözleri daima uyanık kalmalı edebiyatın. Edebiyatın sesi, her platformda gür ve zengin çıkmalı...
Edebiyat, sus pus etmeli adamı. Bilinmeyenleri ortaya çıkarmalı. Naif sözcükleriyle dokunmalı kalplere. Misafir olduğu canlarda etkisini ve esişini iyi kullanmalı... Kullandığı kelimelerle beyinleri dürtmeli. Sarsmalı düşünceleri. Ağır taşı yerinden oynatmalı. Aramalı daha güzeli ifade etmek. Daha sağlam cümleler kurmak için, uygun zamanı beklemeli edebiyat...
......................................
MehmetSelimÇİÇEK
05 Eylül 2010,,,19:42
Mardin
YORUMLAR
Tomasso Marinetti--Futurist Manifestolar Kitabı
Şiirde temel öğeler cesaret, cüret ve isyandır,
Edebiyat durgunluktan ve uyuşukluktan sıyrılmalıdır. Edebiyatta işlenecek konular saldırgan hareketler, kavga ve dövüştür.
Dünya yeni bir güzellikle zenginleşmiştir. Yeni güzellik sürattir, hızdır, Motoru güçle sarsılan, homurdanan bir yarış arabası Victoire de Samotrace'dan daha güzeldir.
Ancak kavga güzeldir. Saldırgan niteliksiz bir şaheser olamaz. Şiir tanınmayan ve bilinmeyen güçlere karşı saldırgan olmalıdır.
Yüzyılların en yüksek noktasında bulunuyor. Olanaksızların kapısını açmak dururken geride kalınmamalıdır. Zaman ve mekan artık ölmüştür.
Dünyanın tek sağlık ilacı savaştır, millitarizm, feminizm, fırsat kolayıcılık, çıkarcılık lanetlenmelidir. "Bu kırıp geçiren, bu yıkıcı şiddetteki bildirgemizi İtalya'dan bütün dünyaya ilan ediyoruz ve Fütürizm'i kuruyoruz; çünkü ülkemizi, profesörlerin, arkeologların, çenesi düşük edebiyatçıların ve antikacıların kangreninden kurtarmak istiyoruz." (Arka Kapak)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kullandığı kelimelerle beyinleri dürtmeli. Sarsmalı düşünceleri. Ağır taşı yerinden oynatmalı..
Evet Selim kardeşim haklısın Edebiyat başkaldırıdır...
Selamlar.