- 2179 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
AZMİN KAÇINILMAZ ZAFERİ
AZMİN KAÇINILMAZ ZAFERİ
İlkokul beşinci sınıftayım ve öğretmenlerimiz bize ders dışında ,fazladan kurs vererek yatılı okul sınavlarına hazırlıyorlardı .
O yıllarda sınav kazandıran ,adeta bugünün dershanelerinin yerini tutan bu kurslarda ,AKALAN kitabını ,Kuranı hatmeder gibi ,birkaç kez devirdik .Ama ne kitaptı ..Bütün derslerin en zor sorulabilecek soruları ondaydı .ve biz onbeş arkadaş ,nerdeyse ezberlemiştik satır satır hepsini .Tabi ki .sevgili ,vefakar öğretmenimiz Mahmut Soylu sayesinde .
Bir kompozisyon yazardık ki ,inanın şimdiki lise öğrencileri yazamazdı bizim kadar .Zira onlara bu eğitim verilmiyor artık .Herşey çoktan seçmeli .Sen düşünme bizim düşüncelerimizden birini beğen işte diyorlar ona …
Köyümüz bir anayol üzerinde kurulmuş ,kazamıza on km uzaktaydı .Ama ,o yıllarda köydeki tek motorlu araç Yakup Ağanın traktörüydü .Ama o da Tarlaya bile köylülerin itmesiyle gidiyordu . Bu yüzden ,sınava gitmek için bir araç bulmalıydık .
Bu işte öğretmenimizin görevleri arasındaydı haliyle …
Neyse sınav günü yaklaştı .Ve sevgili öğretmenimiz ,Perşembe günleri ,kazadaki sebze pazarına köylülerimizi götüren ,Koca Osman Amcanın ,Ordunun hurdalarından aldığı jipi ayarladı bizi sınava götürmesi için .O gün sabahı zor ettim .Erkenden okulda toplandık ve jipi bekliyoruz .onbeş küçücük yürek kuş gibi çırpınarak .Ama verlen saat bir hayli geçmesine rağmen ,Osman Amca gelmedi .O yıllarda telefon bile yok ki arayıp soralım . Ya da o bizi arasın …
Öğretmenimiz ve tabi ki bizleri bir telaş bir korku aldı .Sınav saati yaklaşıyor .Eğer gelmezse ve gidemezsek ,bütün emeklerimiz heba ,Okuma düşlerimiz yerle bir olacak .
Öğertmenimiz :
- Yavrularım ,sanırım bizim taka bozuldu yine yolda kaldı .onu beklemeyelim artık .Kazaya giden kestirme yoldan koşarak gideceğiz .Bu sizin hayatınızın maratonu olacak .Bunu kazanırsanız ,sınavı kazanacağınızdan zaten eminim .Haydi koşu başladı dedi .
Ve biz onbeş yavru güvercin ,umut ve azim kanatlarımızı takıp tırısa kalktık .Koştuk mu ,yoksa uçtuk mu bilemiyorum …Ama nefes nefese kazadaki sınav yapılan okulun kapısına vardığımızda ,çoğumuz düşmek üzereydik .Adrenalinimiz buraya kadar getirip bıraktı bizi .Sınav başlayalı yirmi dakika olmuştu .Öğretmenimiz durumu sınav başkanına anlattı ve bizi sınava aldırdı .
Hepimiz zehir gibi çocuklardık .Soruların tamamını yaptık .Ve hepimiz de kazandık .Hatta ,dereceye girenlerimiz bile çoktu .Kazadaki öğretmenler çok şaşırmıştı buna ozamanlar .
Ama bilmedikleri bir şey var dı ,o da bizim köydeki rezil hayattan kurtulmamızın tek yolunun okumak ,hem de yatılı bir okul kazarak okumak zorunda olduğumuzu ve bu hedefe kilitlendiğimizi bilmiyorlardı .
Bizim tek kurtuluşumuz buydu …Başka yolu yoktu .Bu yolu tırnaklarımız ve minicik yüreklerimizle kazıyarak geldik .Tabi ki Önümüzü açan kocaman yürekli bir buldozer olan ,sevgili ,ideal öğretmenimiz Mahmut Soylu sayesinde …
Bugün emekli bir öğretmensem , bunu ona borçluyum .O mübarek ellerinden öpüyorum SEVGİLİ ÖĞRETMENİMİN …
MELAHAT ÇETİNKAYA
YORUMLAR
Öncelikle değerli yorumlarını çok geç görüp yanıtladığım tüm dostlardan bu gecikme için çok özür dilerim .
Sebebine gelince bu yazıdan bir süre sonra ,bu sayfamın şifresini kaybettim ve uzun süre giremedim hatta bu yüzden yeni bir sayfa açmak zorunda kaldım .YAKAMOZ ŞİİRLER adı altında
Yönetime durumu bildirip rica ettim .bu sayfayla yeni sayfam arasında bağlantı sağlar mısınız diye .sağolsunlar bu güzelliği yaptılar ama ben artık yeni sayfamda paylaşım yaptığım için burayı uzun süredir takip etmiyordum .Bugün öğretmenle günü nedeniyle bu anımı paylaşınca beğeniler beni buraya getirdi .
Gecikmiş yanıtlar için tekrar özür dilerim ve öğretmen dostlarımın öğretmenler gününü de kutluyorum bu vesileyle .
hepinize sonsuz selam sevgi ve saygılar .
Çok güzel bir anıydı. Sizin azminiz öğretmeninizin mükemmelliği sizi o sınava götürmüş. Tebrik ederim değerli öğretmenim. Saygı ve selamlarımı sunuyorum..
YAKAMOZ ŞİİRLER
Hayata dair güzel bir hatıra. Küçücük değil kocaman üstelik. Tüm hayatı değiştirecek kadar büyük. Okurken bir tek buraya takıldım, "Ordunun hurdalarından...". Silahlı Kuvvetlerin hurdaları arasından diyerek ikiliği ortadan kaldıra bilirdiniz.
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER
heyecanla okudum ve derin haz aldım güzel ve anlamlı yazınızdam, teşekkürler, tebrikler,saygımla,selamlar...
YAKAMOZ ŞİİRLER
Kalem...kavi olunca ne yazarsa okunur.
kalem...sahte olunca ne yazarsa kusulur......MELAHAT ÇETİNKAYA.......kavi kalemlerden......her yazdığı iz bırakıyor....yokluğun....zorluğun pişirdiği ....doyumsuz lezzet....azmin ve korkusuzluğun adresi.....hocasının soyadına bakarmısınız.....MAHMUT SOYLU.....kendi ismi.....MELAHAT ÇETİNKAYA.....bazı kişilere adı ve soyadı.....çok yakışır.....bu durumlara pişerek gelmişsiniz hocam.....yazınız.......siyah beyaz yoklukla geçen okul yıllarımı hatırlattı....saygılaryüreğinize.....kaleminize
merhabalar can dostum...
inanın şuanda birşeyler yazmakta zorlanıyorum..niye derseniz inanın gözlerim doldu,çok duygulandım..
beni aldınız götürdünüz okul yıllarıma..bu güzel anınızı okurken adeta kendimden de birşeyler buldum..sanki aynı süreçlerden geçmişiz..ben de bir köy çocuğuydum ve okulumuz köyümüze onbeş klmetre uzaktaydı çoğu zaman yağmur çamur demeden yürüyerek giderdik okula..yazınızı okurken sanki kendi okul yıllarımı yaşadım..
yazınız beni okadar heyecanlandırdı ki..çok akıcı ve sürükleyici olmuş..o sınava yetişemiyeceksiniz diye ödüm koptu..hatta sanki şuanda sınava koşuyosunuz gibi dua bile ettim..evet sevgili dostum gerçekten yazınızın başlığı gerçekten herşeyi anlatıyor..azmin elinden birşey kurtulmuyor..
demekki şartlar ne olursa olsun pes etmemek lazım..azmin sonu mutlaka başarıdır..ve siz bunu fevkalede başarmışsınız..hatta bu günlerinizin temeli olmuş..
dikkatimi çeken diyer can alıcı konuy sa dünle bugün arasındaki şartlar ve dünden bu güne bir bakış..yokluk içerisinde adeta imkanların imkansız olduğu bir süreçte bir mucize gibi başarıya ulaşmak..oysa günümüzde bütün imkanlara sahip olmamıza rağmen malesef o imkanlardan yararlanılmıyo ve adeta tembel araştırmadan uzak elindekilerin kıymetini bilmeyen azimsiz bir nesil yetişiyo..keşke eskileri biraz araştırsalar,bu memleket ne sıkıntılar ne yoksulluklar çekti ama sizin gibi birçok değerli şahsiyetlerin azmi ve emkleriyle bu gün kü refah ve modern çağa kavuşabildik..sizlere ve imkansızlıklar içinde bu güzelim ülkemizi aydınlık yarınlara taşıyan tüm emek ve gönül dostlarıma sonsuz teşekkürler..sizin önünüzde saygıyla eğiliyorum...karanlık dünyamıza her zaman güneş oldunuz..ve bize mutlu güzel bir dünya kurdunuz..her zaman varolun candostum,biriciğim,CANIM ÖĞRETMENİM..hep mutlu olmanız dileklerimle..sevgiyle kalın..ziya var
ziya var tarafından 9/4/2010 1:45:08 AM zamanında düzenlenmiştir.