YAŞLI VE YAŞLILIK ÜZERİNE
[ YAŞLI VE YAŞLILIK ÜZERİNE…
Yaşlı denince akla dede gelir, nine gelir, baba gelir, anne gelir. Neden? Çünkü O, senden fazla ömür sürmüştür. Çok umur görmüştür, çok sıkıntı çekmiş, çok acılar yaşamıştır. Onun için sevecen, onun için şefkatli, onun için rikkatli, yufka yüreklidir. Merhamet, sabır, hoşgörü onun değişmez özelliğidir.
O eski topraktır. Bizlerin rahat yaşayabilmesi için kendisini helâk etmiştir. Çok çalışmış, çok didinmiştir. Daima vermiş ama hiç almamıştır. Fedakârlık, feragât O’nda zirveye varmıştır. Şimdilerde hatırlanmak, az bir şeyle anılmak ister. Gözleri daima yaşlıdır. Çünkü artık hassaslaşmış, âdeta çocuklaşmıştır. O artık bir duygu selidir. Ne desen dokunur, ne yapsan ağlamak gelir içinden.
O, bilginin, görgünün sembolüdür. Yaşadıkça neler öğrenmiş ve neler görmüştür. Onun içindir ki O, senin için bir danışmandır. Aklını kullan O’ndan fikir al. Söylediklerini uygulamasan bile O’nu sevindir. Düğünlerde, bayramlarda, kandillerde az da olsa bir hediye ile gönlünü al. Al ki, Allah da senden hoşnut ola.
Baş köşede yerini ayır. O sana duacıdır. Elinden artık bir şey gelmez, gözünde de fer kalmamıştır. Kimsesiz, sessiz bir köşede çaresizdir. O seni cemiyete katmış, hiçbir zaman başından atmamıştır. Sen de onu yuvandan ayırma, iyi bak ona.
O, huzur evlerine lâyık değil, huzurlu evlere lâyıktır. Huzursuz olmak istemiyorsan onu huzurlu yaşat. O dede, O baba, O anadır…
Sadi TELTİK/NEVŞEHİR
ŞAİR-GÜFTEKAR-YAZAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.