- 647 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Serbest piyasa siyaseti!
Irakta soför ehliyetnamesi başvurusunda bulunduğumda işlemimi yapan görevli sormuştu!
“Ente Caferi? (sen Caferi misin?)
İsmim “Ahmet Hüseyin Ali’ydi” orada!
“La, Hanefi!”
Görevli yüzü buruşturmuştu. Kendisi Caferi mezhebine mensuptu çünkü.
Torpilim Eyalet emniyet müdüründen olmasa işim zordu.
Ülkemde kimsenin aklına gelmez bu! Yok Hanefi’ymiş, yok Şafi’ymiş, yok Aleviymiş, yok Dürzi’ymiş, Yok Türk’müş, yok Kürt’müş!
Soran var mı?
Yok!
Ama ileride bu olabilir!
İnsanımız buna fitneleniyor!
Seçiciliğe fitneleniyor!
Bakacağız suratına karşımızdakinin!
“Kardeş nerelisin?”
“Abi Muş!”
“ Kalmadı birader be!”
“Vitrinde gördüm!”
“Satıldı o!”
Böyle ayrışacağız!
Marketimiz ayrışacak, Camilerimiz ayrışacak, kahvelerimiz ayrışacak!
“Laz Market!”
“ Demirci Kava çay evi!”
“ Nakşibendî Camii!”
Tabi bunların hemen karşısına alternatifleri açılacak, yapılacak!
“Serbest piyasa siyaseti ve ekonomisi”
Bizde böyle olacak!
Olmayacak deyin!
Hadi!
YORUMLAR
Tavşan hikayesi:)) Dileriz bu yazılan söylenelerin hiçbiri olmaz.Evrensel değerler,insanın doğuştan sahip olduğu hak ve özgürlükler, belli kriterlere bağlı olarak yaşamasını garanti altına almayı hedefleyen fikri, ahlaki ve sosyal değer yargılarıdırKültür toplumsal ve canlı bir olgudur..Robert Edgerton, tarihte yaşamış üç yüz kadar uygarlığı incelemiş bu uygarlıklar içerisinde kültürleri evrensel değerlerden yoksun olanların zaman içinde yok olduğu sonucuna varmıştır.
Son yıllarda ayrımcılık ve bunu körükleyen etkenlerle binlerce yıllık kültürümüz yok ediliyor.İnsan onuruna saygıdan yoksun,adaletin boşluğunda sevgi surlarımız çatlıyor,içimiz yanıyor.Kültürümüzün bu denli zorlanmasında şaşkın insanlarımız din maskesiyle kandırılıyorve inançlar tükeniyor.Hani bazen üç maymun olmak istiyor insan.Zor dönemin sonu tez gelsin diyor saygılarımı sunuyorumçkaleminize sağlık değerli yürek.