Günbegün Notlarım 124/SEVGİYLE BÜYÜSÜN ÇOCUKLAR...
............................................
Sevgiyle büyüsün çocuklar. Küçüktürler diye horlanmamalı gururları, küçüktürler diye dışlanmamalı sosyal yanları, küçümsenmemeli saf ve temiz düşünceleri. Fikirlerine saygı duymalı büyükler...
Büyükler bağrılarına almalı pamuktan hafif ellerini. Avuçlarını sımsıkı tutulmalı. Gülümsemelerle konuşmalı çocuklarla anne ve babalar...
Ki onlar çiçekler gibi nazenindir. Kırılgandır yapıları. Düşleri toz pembedir. Ama içtendir gülüşleri, ama candandır bakışları, ama artniyetsizdir eylemleri, ama kötülük barındırmaz içleri, ama sevecendir yaklaşımları...
Bakıma ihtiyaçları var çocukların. Her an bakım ister canları. Dışarıları solumak ister minni minnacık bedenleri. Karınca hızındaki adımları keşfe çıkmak, yeni bir sokağa çıkmak, ayrı bir oyuna dahil olmak ister...
Sevgiyle büyüsün çocuklar. Geleceğin mihenk taşları onlar...
Onlardır yaşanılır bir dünyanın umudu. Onlardır yarınların altın değerindeki yatırımı. Onlardır savaşsız, ölümsüz ve acısız günlerin mutluluğu. Onlardır hüzünlerin yerine gönüllere yerleşen yaşama sevinci. Onlardır bitimsiz anlamların yegane karşılığı...
Çocuklar kucaklanmalı. Sahip çıkılmalı davranışlarına. Destek verilmeli adımlarına. Ve alkışlara tutulmalı varlıkları...
Ki sevgiyle, güzellikle, sağlam temellerle, dağ gibi dayanaklarla, mangal gibi yüreklerle büyüsünler...
..........................................
MehmetSelimÇİÇEK
30 Ağustos 2010,,,21.02
Mardin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.