Gel_senE
hayrettin taylan
Bedeli güllerin yaşam kırmızılıyla çevrili özlemle parsellenmiş sevda kentimize gelsene.
-Rotamızda mutluluk kendi ruh rayını çizerken, ben kendi modern metromu yapıp derin ve sessizce sana geliyorken.
-Gelsene son durağa. Mezar ile taş arasında kalma. Aşkın mezar taşı yoktur, aşk ölmez, aşk öldürülmez, aşk kendini infilak eder.
- Gel_senE aşka…
Aşk içimizdeki gelgitlerle kendi med-cezirini çizer. Yakamozlar alkışlar tutkuyu. Sanırım ben tutkulardayım. Anladım ki aşk ile tutku farklı şey.
Gel,sana gül bahçesinde gül nasıl aşk olur onu öğreteyim. Her gül aşk olur, her gülden aşk balı yapılır. Arılar ile şairler arasında kalmamayı da öğren. İkisinin de çiçeği çoktur. İkisi de bal yapar, vals yapar.
-İkisi de ürün verir, sevda verir, tat verir, acı verir. Sen en iyisi ikisi arasında kalıp acılardan ayrılıklardan ısırma …
Gül ile sonsuzluk aynı gün doğmuş.Sen hangi gülün son sözünde sonsuzum olup soldun ki ? Neden gül cemalini yaşamıyorum .
-Sonsuzluk sende kalıyormuş. Seni anlattı bana:
“Bu kadar bensiz ve kalabalık yaşama. Sonsuzluğa de ki ben şairin cennetinden kovulmadım ? Onun cennetinden kaçtım. Onu Kevser’lerimden mahrum bıraktım. O şimdi yerli pınarların başında nazlı güzellerin aşk suyundan içmeye müdavim. Oysa ben hem aşkın hem ab-ı hayatın suyuydum. Huylarımın gölgesinde can kırıkları oynamakla suçlanan Hacivat … Gölge oyununu iyi bilir şair. Karagöz’le değil.Kendi arzularıyla, huylarıyla, dizeleriyle, özlemiyle, benle oynar.
Susmak sırası bende değil, gelmem yeni bir dünya demektir. Gelişime hazır iklimlerin var mı ki ? Musonlarında yaşadım, göz pınarlarımın selinde bir bir öldün. Sellerimi, ellerimi isteme benden. Ben yalnızlıklar mevsiminde kendime huzurlu bir kent kurdum.
-Ne sen varsın, ne de Mecnun olacak biri. Ben böyle iyiyim. Bu yalnızlık bana çok yakıştı. Ütüsüz ve ana uygun bir elbise gibi.
-Sensizliğin can çıplağıyım. Böyle iyiyim, böyle gidişler yakışıyor bana.
Sen de gelsene böyle bir yalnızlığa. Bir tek damar kalıyor, işte orada ölüyor can kırığı. Bir damar ki var oluşumun öz kaynağı.
-Anne olmak dağları üstüme üstüme yıkılıyor, senin babalık damarların da kan ağlıyor biliyorum ;ama sen kendine bir gelecek diz şiir şiir. Beni unut diyorsam vardır bir hikmeti. Hikemi tarzımdan söz işit .Git benden, asil ve usul olan ben değilim. “
Bu can yakarışlarının mırıltısı özümden susturdu. Seni hiç bırakmayacağıma dair ,daireler çizdim ben dünyasında. Sen benim ruhumun mevsimiydin. Şimdilik sana çok yakışan yalnızlık elbisesini çıkarman için
Gelsene…
Ben ki senin yaşadığın ruh denizinde yüzlerce yıl Yunus olmuşum .Göz pınarlarınla beslenmiş, Hz.Yusuf’un menkıbesi gibi seni can yüreğimde taşımış ta derin sızılardan kurtarıp aşk eylemişim.
-Şimdi beni sana Yunus anlatır, belki halimi o sana bildirir.
“Ben ol dükkan-dar kuluyum gevherler ile doluyum
Dost bağının bülbülüyüm budaktan gül üzer oldum “
Ey gülüm, özgür bıraktın.Beni böyle özgür bıraktığın ateş çemberinde güzellerle oynamama nasıl razı olacaksın.Ben sana yasaklı, ben sana yamalı bir yürekken nasıl başka ruhun yamacısı olurum ?
-Aşk ile arzular arasında beni bedbaht bırakma. Sarsılıyor kalbim yedi bin fersah yar yerin dibinden.Ummanın sonsuz oldukça dalgalanıyor aşkım sana.Su istiyorsan işte benden büyük aşk suyu olmaz.Bütün sulardan ,bütün huylardan, suçlardan, arınmalardan, güvenmelerden, acılardan, ayrılıklardan, beslenip ar oldum, sana yar oldum. Ben yar suyunun en zelal haliyim. Halimden aşk suyu susar.
*Sular susatma
- Gel_senE
- Arınma yumağındayım. Beni örecek kadar ,beni saracak kadar sana aklandım.Doyumsuz bir geleceğe ör beni. Al eline gönül tığını nakışla beni can sevgimden. Kızıl kızıl aşk işle sonsuzluk ipiyle.
- Beni çeyiz yap aşkına. Ütüleyip koy özlem sandığına. Seni bu sefer sonsuz kez özünde istemeye ve sevmeye geleceğim.
- Çok sesli kavuşmanın şefiyim . Senfoni hazır, dünya ile dünyam hazır.İçimden sesleniyorum, dışım zaten seni özetliyor. Gözlerim, sözlerim, beyazlayan saçlarım, binlerce baskı yapan pişmanlığım ,ha bir de sana olan tutkum …
Gel_senE…
Gizil bir cennet açılıyor gün yüzünde. Derinliğinin son dirilişinde kendi duruşumla dirileyim. Yok olduğum bilinmezliklerde bu sefer sana hep var olayım. Ruhunun kütüphanesi açmak için özünün ruhsatını almaya geldim. Hülagühan değilim .Korkma , milyonlarca sevgi kitabını yakıp gönül dünyanı kül etmeyeceğim.
- Sevda sevda seni okumaya geldim, gözlerinde güneşlenmeye geldim. Gülüşlerinde yaşam olmaya geldim.Saklı hazinelerini aşk yüzüne çıkarmaya geldim. Senli bir Lord olmaya geldim. Lordlar kamarasında seni gözlemeye geldim. Çamlıca’da yeniden senle gözleme yemeye geldim.
- Kendime geldim, sana geldim
Gel_senE
Kuruyan sevda çölümde serap ol. Bağrıma ak,seni halüsinasyonlarla değil özümle göreyim.İstanbul’u fethi kadar zor olan bu gelişine o kadar içten çağırışımı, haykırışımı görmelisin can kırığım
Bir pınar gibi berrak döküldüğümüz sonsuzluk denizindeki kuytularında aşkınla ısla beni.Kurumuş özlemlerime murat ol can çiçeğim. Beni kurtar bu kurumuş aşk dünyasından .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.