ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ ( öğrenci olan okusun...)
ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ
Öğrenci kurnaz ve çok zekidir. Yeri geldiğinde değil, işine geldiğinde yalan söyler. Okuldan eve gelince hoşgeldin, yerine bugün ödev var mı sorusuyla karşılanır.
Öğrenci bu soruya refleks olarak ödevim yok der. Öğrenci derste bir soru cevaplasa ben bu dersten anlıyorum der.
Eve gidince ders çalışacağını söyleyerek okuldan eve doğru yola çıkar. Anlayacağınız hırs yapar.
Ama bu hırs, arabanın benzini gibi her kilometrede bir azalır.
Öğrencinin eve gelene kadar bu hırsı biter. Öğrenci eve geldiğinde şeytana uyar ve ders çalışmak yerine kitle iletişim araçlarına yönelir.
Öğrenci sınavlara yumurta kapıya dayanınca yani sınava bir gün kala çalışır.
Öğrenci milleti rekabetçidir; Sınav bitince arkadaşının yanına gider ve sınavının nasıl geçtiğini sorar.
Kötü geçti yanıtını alınca öğrencinin o günü mutlu geçer çünkü arkadaşından yüksek not beklemektedir.
Öğrenci milleti aç gözlüdür; 45 beklediği bir sınavdan 50 alsa, hocadan 5 puan daha ister. Fakat o 5 puanı veren hoca daha görülmemiştir.
Öğrenci milleti not defterine yönelik hareketlerde bulunur. Örneğin ; Hoca sınıfa girer girmez "Hocam bugün çok güzelsiniz" der.
Ama tam aksine hocanın o gün çirkinliği üstündedir.
Nisan, Mayıs aylarında hoca peşinde koşan öğrenci Haziran ayında hocanın peşini bırakır.
Öğretmenler, günlük tekrar yapın derler ama Öğrenci milleti ders dışında yaptığı davranışları hergün tekrar eder.
Yine Öğretmenler anlamadığınız yeri sorun der ama Öğrenci anlamadığı yeri değil, zile kaç dakika kaldığını sorar. Yani anlayacağınız öğrrenci milleti böyledir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.