- 608 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
125--KOCAELİ'de:153'ci GÜN
8 Şubat 2010 Pazartesi ,sömestri tatilinden sonra öğrencilerin ilk ders günü.Hava yu muşadı.Sabahleyin Karamürsel , Gölcük üstünde güneş parlıyordu.Saido İstanbul’a döndü. AKTİF KİTAP COM diye bir site kurmayı düşünüyorum. Bu bir ’Bireysel Gelişim Çalışması ’olacak ve aynı zamanda internet aracılığıyla bir entellektüel örgütlenme olmasını istiyorum. Daha doğrusu düşünüyorum. DÜŞÜNCE DAYANAKLARIM ŞÖYLEDİ:
=İnsan için en önemli periyod, insanın zamanıdır veya ömrüdür.
=İnsanın en büyük hedefi ve yaşam gayesi mutluluğa ulaşmaktır.Mutluluğa ulaşamayan insanlar rahatsızdırlar.Ve daima mutluluğa ulaşma çabası içinde bir devinjimde bulunurlar.Mutluluğa ulaşma çabasının terki insanın intiharı ve ebediyen bedbaht duruma düşmesi demek olur.Aslında mutluluğa ulaşmak bir çaba gerektirdiği gbi ;orada durup kalmamak daha yukarılara çıkmak ve yükselmek de artıdır ve yeni bir çabaya ihtiyaç gösterir.
=İnsan mutluluk istikametinde ,doğru bir çaba içinde ise ruhu sükunete kavuşur.Bununla birlikte vücudu da sağlıklıbir durumda olur.
=Mutluluk düzeyi yükseldikten sonra ruh burada da yetinmez .Daha yükseğe basamak basamak çıkmak ister.Böylece anlarız ki herkes için farklı bir mutluluk zirvesi vardır.
=Bütün bunları iyiliği tercih ve Rabbe dua dileğiyle, O’nun rızası ile yapabiliriz.
=İnsanın bu çabasında Allah insan iki rehber göndermişti.Yani herkesin bildiği iki yardımcı bunlardan birisi ölümlü olan Peygamberleri,diğeri ise ölümsüz olan bilgi vahyi olna kutsal semavi kitaplar sayfalar , tabletlerdir.Peygamberler ölümlü oldukları için bu gün hiç biri aramızda değil dirler.Onların desteğinden de rehberliğindende yoksunuz.
=Kitaplar ise değişen, korunan ,sayfa ve hacimli olarak aramızda ve elimizdedirler.
=AKTİF KİTAP COM.İmanımızın dayanağı olan kutsal kitaplardan başlayarak tüm kitapları ve okumayı teşvik edecek bir okuyucu sitesi olacaktı.Daha evrensel bir düşünce ile insanın mutluluk yolunda ilerleyebilmesi için kendisini geliştirmesi kaçınılmazdır.Kendisini geliştiremeyen bir insan çok istese de mutluluk zirvesine tırmanamıyacaktır.
Kutsal Kitapların ışığında kendimizi geliştirmek kaçınılmaz bir ihtiyaç olduğu kadar birbirimizin müşterek çalışmasına dayanışmasına da şiddetle lüzumavardır.
Bilen ile bilmeyenin bir olmadığı gibi çalışan ile çalışmayan da bir değildir. Doğruy tercih edenle yanlışı tercih eden şüphesiz bir olamaz.Mutluluğa ulaşan ile de bedbahtlığa düşen arasında da kesinlikle büyük bir fark olacaktır.
Sonuç olarak diyebiliriz ki mutluluğun anahtarı çalışmak, çalışmanın mutluluğu getirebilmesi içinde kişisel gelişimle bir likte yapilması ,iyi bir kitap okuyucusu olmaktır diye düşünüyorum.
Bu gün en önemli verimim bu düşüncelerim olmuştu bana göre . Onları unutmadan ajandamın sayfalarına kaydettim. Belki gerçekleştiremeyebilirim ama en azından günlüğüme yazdığım için kendimce değerli düşüncelerim kaybolmamış olacaktı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.