- 974 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
BOŞANACAĞIM
Hâkim sordu:
-Boşanmakta kararlı mısın?
-Evet Hâkim Bey. Kararlıyım.
-Neden boşanmak istiyorsun?
-Çok uzun hikaye Hâkim Bey; neresinden başlasam bilmem ki?
-En başından başla.
-Peki. En başından başlayacağım. Biz eşimle, görücü usulü ile evlendik. Eşimin işinden kazandığı, bizim mütevazı yaşantımıza yetiyordu. Zaman içersinde birbirimizi sevdik de. Evliliğimizden üç tane oğlumuz oldu. Hepsi de sağlıklı, Allah’a şükür. Ben çalışmıyor, evde çocuklarımla ilgileniyordum. Eşimin kazancını, ucu ucuna yetiriyordum. Mutluyduk… Zaman içinde eşim, çalıştığı şirkette, üst düzey yöneticiliğe kadar yükseldi. Tabi maaşı da… Ufak ufak davetlere, partilere katılmaya başladık. Bir iki derken, partilerin müdavimleri olduk. Önceleri, içkiyle, okeyle, konkenle derken, kumarında müptelası olduk.
Genellikle eve gece yarısından sonra geldiğimiz için, çocuklarla da ilgilenemez olduk. Onlara sevgi, alaka yerine, para verir başımızdan savar olduk. Böylece sevgisiz ve ilgisiz çocuklar yetiştirdik. Ben genellikle öğleden sonraları kalkar, ayaküstü bir şeyler atıştırıp, kuaföre, alışverişe gider vaktimin çocuğunu sokakta geçirirdim. Eve geldiğimde, eşim işten gelmek üzere olurdu.
O’nu kapıda karşılar, birer kahve ya içer, ya içmez, hemen dışarıdaki şatafatlı hayatımıza koşardık. Artık kocamın maaşı, bizim lüks hayatımıza yetmiyor, borç üstüne borç yapıyorduk.
İşimiz şans oyunlarına kalmıştı artık. Ne bulduysak oynadık. Büyük küçük demeden hepsini deniyorduk. Sonunda at yarışından büyük ikramiyeyi tutturup, yüklüce para kazandık. Önce kendimize bir ev aldık. Borçlarımızı ödedik. Kocam emekli oldu. Tekrar mütevazı hayatımıza geri döndük. Mutluyduk; ama şeytan bizi yine dürttü. Kocam kumara tekrar başladı. Yine borçlanıp, evimizi sattık. Tek kuruşumuz kalmadı. Oturduğumuz evin kirasını aylardır veremiyoruz. Ev sahibi çıkın diyor, nereye gideceğimizi bilmiyoruz.
Her zaman olduğu gibi, çocukları yine unuttum. Çocuklar bizim ilgimiz ve sevgimiz olmadan büyüdüler. Küçük oğlum şu an lisede okuyor. Ötekiler liseyi bile bitiremediler. Büyük oğlum, internetten tanıştığı zengin kadınlara, kendisini işadamı olarak tanıtıp beğendiği kadınlarla evleniyor. Foyası ortaya çıkana kadar idare ediyor; foyası ortaya çıkınca, karısı tarafından kapı dışarı ediliyor. Her zaman elinin altında yedekleri olduğu için, hiç boşta kalmıyor.
Ortanca oğlum ise, evliliğe pek yanaşmıyor. O daha lüks yaşamayı sevdiği için, zengin kadınlara jigololuk yapıyor. Ben artık bu hayattan bıktım. Kocamı ve çocuklarımı değiştiremem. Çok geç kaldım. Boşanmak istiyorum. Bu evden gideceğim de, nereye gideceğimi hiç bilmiyorum.
Emine/18/08/2010
Not: öykü yaşanmıştır. Yakın bir arkadaşımın bana anlattığı bir olayı kaleme aldım.
YORUMLAR
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygı ve sevgilerimle...
Bu durumda olanları ne boşanma ne mahkeme nede telkin düzeltir
tek yer var boğaz köprüsü tertemiz deniz manzaralı.....
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi ve saygılarımla...
Sevgili Emine, gerçek hayat hikayeleri böyle acıklı olunca insan ister istemez üzülüyor.
İnsan oğlunun kendine yaptığı kötülüğü, yeri geliyor düşmanı bile yapmıyor.
Acıklı bir yaşam, düzgün anlatımınızı kutluyorum arkadaşım.
İnşallah onlar da doğru bir hayata dönmüşlerdir, sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
İbretlik bir öyküydü. "yaşanmıştır" notunu düşmeseniz bile bu tür yaşanmış olayları zaten gerçekte sıkça duyuyoruz.
Her insanın kendine hakim olacağı sınırlar bellidir. Bunlar geçildimi insan kendine hakim olamaz. O yüzden Yüce Yaratıcı bazı insanlara bir yere kadar nimet verir, çünkü bilir ki fazlasında sapıtacaktır.
Tebrikler güzel paylaşımınız için.
Mustafa Sakarya tarafından 8/19/2010 9:41:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi ve saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah kimseyi yolundan şaşırtmasın dedirtiyor. Para bazen olur bazen olmaz. Ama namus, edep, haya, onur her zaman olmalı insanlarda. Zengin olmak değil insan olmak en güzeli elbetteki. Çok etkili bir anlatımdı arkadaşım. Allah böyle insanların doğru yolu bulmasına yardımcı olsun.. Tebrikler. Sevgilerimle..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi ve saygılarımla...
Hayatın içinden düşündürücü ibretlik büyük dersler var. Aslında tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş misali evlilikte uyum var. Boşanmak istemesi abes olmuş. Bayan, paralar suyunu çekince akıllanmış. Hikaye, haydan gelen huya gider Atasözü'nede örnek teşkil etmiş. Olan çocuklara olmuş. Çocuklara üzüldüm. Rabbim hayırlara çıkarsın inşallah. Kaleminize sağlık. Sevgiler
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
ÇOKKK TANIDIK BİR HİKAYE...
O KADAR ÇOK VAR Kİ GÜNÜMÜZDE BÖYLE,YAŞANTILAR...
TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIMINIZ İÇİN...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle..
Sevgili Emine Hanım
Hikâyenin kahramanı bayanın, öykü yaşanmıştır notunuza rağmen boşanıp boşanmadığı hala meçhul. :-)
Evet, kadıncağız boşanmak da kararlı gözüküyor, lakin çok zor gibi gözükse de bu kadar içten yapılan bir öz eleştiriden sonra hâkim “demek ki akıllanmış” şeklinde bir düşünceye kapılıp boşamayabilir de.
“Kocamı ve çocuklarımı değiştiremem” şeklinde çaresiz bir itiraftan sonra boşansan da değişen ne olacak be ablacığım. Alışmış kudurmuştan beterdir misali olur olmaz zamanlarda hep okeye dördüncü olarak çağrılacaksın tabiri caizse. Hadi kocayı ittir et de ya evlatlar.
Bir çizgi çekerim üstlerine olur biter mi diyorsun. Müsaade almadan hariçten gazel okuyorum gerçi ama son bir şey daha söyleyeyim içimde ukde kalmasın “öyle bir silgi henüz daha icat edilmedi”.
Bence bu diyardan gideceğine (daha nereye gideceğini bile bilmiyorsun) şu develeri.. bir daha, ha gayret, Allahtan umut kesilmez. Ben umutluyum, belli mi olur şu mübarek günde.
Dediğim gibi Emine Hanım, gönlüm hikâyenin sonu iyi bitsin istedi.
Saygılar, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
güzey yorumun için çok teşekkürler...
sevgi ve saygılarımla...
not: hala boşanmamış. son duyumum bu:))
Yaşanmış olması insanı üzüyor gerçekten.
Ama ibretlik olayları da paylaşmak lazım.
Teşekkürler, sevgilerle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi ve saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
nereye gideceğini bilmeyen kadınların cehenneminde cenneti saklamak insanoğlunca...
susmak zamanı...
sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
aile hayatının köküne kibrit suyu döken zamanımızın korkunç örneklerinden biri. neler oluyor, nereye gidiyoruz demeye kalmadan tepetaklak olacağız bir gün. en acısı da son dakikaya kadar uçurumu aklımızın ucundan bile geçiremiyoruz maalesef.
güzel kalemini kutlarım ablacım. yazı harikaydı. fakat ele aldığı konu esefle okunacak türden.
Emine UYSAL (EMİNE45)
yİNE GERÇEK VE YAŞANILASI, HAYATTAN BİR KARE. yAZARA DA DÜŞEN ONU YAZISIYLA, KALEMİNİN GÜCÜYŞLE OKUYUCUYA AKTARMAK. SEVGİLİ EMİNE ABLA, SEN DE BUNU HAKKIYLA YAPIYORSUN. TAKDİR VE SEVGİLERİM SANA.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sahiden hangi camdan baksak bir yaşanmışlık görmemiz mümkün. O denli çoğasldı ki...
Güzeldi..Yürekten kutladım efendim.Selam,saygı...
Emine UYSAL (EMİNE45)
yorumunuz renk kattı sayfama.
sevgi ve saygılarımla...