AŞKI ARAYAN KADIN ÇIĞLIĞI 2
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bana aşıksan yani gerçekten söylediğin kadar seviyorsan “ben” i bilmelisin:
Özlenmek istiyorum, yanında olsam da bir ömür daima özlenmek…çok uzun zamandır görmemiş gibi, kaybetmiş de tekrar bulmuş gibi hani…Tercih edilmek istiyorum dostlarına, işine, seyretmeyi istediğin bir diziye yada dinlemeyi sevdiğin bir şarkıya,uykuya, yorgunluğa…
Beni anlamak için uğraştığını görmek istiyorum, cümlelerimi, davranışlarımı hatta tutarsızlıklarımı, bilerek yaptığım yanlışlarımı anlamak için zaman harcadığını…Cümlelerinin ucu açık olmamasını istiyorum, benim anlayışıma bırakmadan ve mesaj kaygısı taşımadan dümdüz cümle kurmanı ve ama benden aynını beklememeni istiyorum.çünkü ben kadınım direkt cümleler kuramam ucu açık olur cümlelerimin ve mesaj kaygısı taşırlar.kendimin bile çoğu zaman net göremediği duygularım gibi yani…hatta bazılarını anlamaya çalışmamalısın sadece dinlemelisin gözlerini benden kaçırmadan…ki bilmelisin bir kadını kaybetmek –O’nun- cümlelerine sırtını dönmekle başlar…
…………………………………
Ben…Kadınım…
Bazen kaçmak isterim, belki ara sıra kaçarım da
ama bu kaçışlarım gerçek bir kaçış değil, kaçarken aslında ne olur beni bul diyorumdur…ispat istiyorumdur…beni bularak… nazıma…. acılarıma... kaprislerime dayanarak…. aşkını ispat etmeni…
Gerçekten aşıksan ve beni istiyorsan :
Beni temiz gör…kirlerimi görmediğini ve beni böyle olduğum gibi kabul ettiğini ispat et…-her insan kirli olsa da hani- içimdeki temiz, masum çocuğu gör…başını okşa… sev…
Benden bıkmayacağını göster bana…elimi bırakmayacağını asla…düşüp kalsam da, kalkamasam da, kalkmak istemesem de..
Beni sadece canın çektiği zamanlarda değil bir ömür koynundan ayırmayacağını ispat et…bana hep öğreteceğini ve benden öğreneceğini göster bana…saçlarımı boş bırakmayacağını göster ..dudaklarından adımı her daim duyacağımı istediğim sıfatlarla…
Gözlerime kıymayacağını göster arkandan ağlatmayacağını…yokluğunu yaşatmayacağını…gözyaşlarımı fütursuz harcamayacağını…yüreğimin çırpınmalarında limanına koyacağını ve belki avuçlarına alacağını…mavilerimi bozmayacağını ve uçurtmalarımın ipini bırakmayacağını…sineme dalga dalga çarpmayacağını göster …
Ucuzlatmayacağını aşkımı ve baharlarımı ispat et…her sayfamı okuyacağını ve ama kıvırıp katlamayacağını…ışıksız bırakmayacağını…
Uyuyamadığımda masallar anlatacağını ispat et bana sonu hep güzel biten masallar…ellerin gözkapaklarımı örterken…
Yazdığın her şiirde hatta her satırda kokumu duyacağını …içine çekeceğini derin derin ve beni oraya ekeceğini…
Ne olursa olsun sana sırtımı dayayabileceğimi ispatla bana ve sırtını dönmeyeceğini asla…cümleleri eğip bükmeyeceğini ve onurundan ve onurumdan taviz vermeyeceğini…gururuma yenik düşsem de bazen tomurcuklarımı yağmalamayıp sabredeceğini…
Korktuğum şeylerle beni baş başa bırakmayacağını ve ben saklanmak istersem anlayacağını ama saklandığım yerde bir başıma bırakmayacağını…elim olacağını ayağım olacağını ispat et….önemli olduğumu göster bana..ben olmazsam bir yanının hep eksik kalacağını…hayatındaki tüm renklerinin de solacağını…
Bana kızma…kızsan da ve haklı olsan da bu kızgınlığında bana zindana atılmış hissi veren bakışlarla bakma…bazen beni sevdiğini görmek için yaparım seni kızdırmayı…beni önemsediğini görmek için…gel deyip koynuna sokulmamı istemen için…bazen nefret duygusu gibi ipe sapa gelmez duygular hissederim sebebini bilmediğim ve hatta kendime kızdığım zamanlar olur da sana yönlendiririm öfkemi…
Kadınım işte hani biraz da çocuk sayılırım bazı yönlerden…haksız olduğumu bilsem de haklı olduğumu söylemeni isterim –merak etme ben içimde gerçeği bilirim- Sığınmaya, korunmaya, sevilmeye, koklanmaya, okşanmaya, güvenmeye, dayanmaya…. ihtiyacım var…eğer beni itersen elinin tersiyle ve eğer yalnız bırakırsan hayatın çıkmaz sokaklarında yolumu kaybederim. Kadınım ve tek başıma ayakta duramam uzun süre…yolumu bulamam…yalancı mevsimlere aldanırım…sığınacak bir liman ararım ve çoğunlukla yanlış gölgelerin kurnaz cümlelerini gerçek zannederim…Kadınım; hiç tek başıma olduğum hayallerim yoktur…yalnız yapamam…karanlıkta tek başıma uyuyamam…kendi kendimle konuşamam…gülemem ve her gün solarım…
Eğer söylediğin kadar aşıksan ve beni çok istiyorsan :
“ İyi yada kötü ne olursam olayım bedel ödemelisin, kendini ispat etmelisin…bir ömür…
ve
benden ispat beklememelisin çünkü kadın aşkı erkekten daha iyi bilir
ve ispat erkeğin işi, kadının beklediğidir….”
YORUMLAR
merhaba can dost bu ne güzel bir yazıydı böyle bu ne güzel bir anlatım şekli. o kadar güzel ki ne diyeceğimiz şaşırdım
hele Deniz hanımın da o güzel yorumuyla sanki aynı şeyleri o yazmış gibi o kadar güzel hissederek okumuş ki
sesinin büyüsünde ne güzellikler çıkmış
her iki yüreğe de kucak dolusu selamlar
yazdıranlara ve yazanlara gönül dolsu selamlar
aşkla kalın
düşleriniz hiç solmasın
yorgun bir ipin ucunda sallanmayı göze aldıysa başım
sarıl sesime
senin için ölmek ödüldür bana kadınım
İsa İnan
Yazıyı yorumlarken kendimi buldum sanki her cümlede ve kendi çığlığım gibi seslendirdim...
Hangi kadın istemez ki yazıda istenenleri, karşı taraftan baktığınız zaman erkekler de ister sınırsız ilgi ve sevgiyi...
Ama hayatın gerçeğidir ki; bunların hepsini birarada bulmak çok zor...Ama öyle bir aşk yaşarsınız ki; bu yazıdakilerin bir çoğunu yapamasa bile, yüreğinizi avucunda tutması yetecektir...Sadece aşkı yetecektir size....
Öyle bir an gelir, omuzunda ağlamak bile dünyanın hazinelerine bedeldir...
Her kadının kendini zayıf hissettiği anlar vardır mutlaka...Bu yazıdakiler de öyle bir zamanın çığlığıydı bence...
İspata gerek olmayan aşklar yaşamak dileğiyle....
Teşekkürler Razı....
Sevgimle...
u.deniz tarafından 8/16/2010 11:38:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU YAZIYI OKUDUKTAN SONRA AĞZIMDAN ÇIKAN İKİ KELİME: ''VAY BEEEEE'' ........gerçekten güzeldi.....bu tür duygu ve düşünceler sayfalara bu şekilde dökmek elbette yetenek işidir......ve çok yetenekli olduğunuzu söyleyebilirim....bundan sonra yazılarınızın takipçisiyim.........
istesin dursun kadın...olmayacak dualar etsin...senin dediğinin tersine tek başına hayaller kursun..
ne dersen de kadın ruhunu anlamak çözmüyor işi...
ben diyorum ki; hayır, hepsini yapmak zorunda değilsin..karanlıkta kaybolduğumda bul beni ve tut ellerimi yeter..başımın üzerinde uçsun sevginle sıcak nefesin ...kurtarır beni..
hayır razının dediği kadar olmak zorunda değilsin , yüzüme bak, baktığım yeri gör.. bu kadar işte...(sadece bencesi bu...)
her ne olursa olsun.. bir kadın kendini bu kadar net ifade edemedi ki ezildi toplumda ve erinin karşısında.. yüreğini iki elim arasında aldım doyasıya öptüm.... melekler de seni öpsün..
bir kadın ancak ince detayla bu kadar naif anlatılır..
tek şaşırdığım nokta; bende hazırlamıştım; işte ben kadınım
adlı bir yazı...
şimdi, kopye sanarlar konu aynı yani.. ve şaştım kaldım aynı incelikleri muhafaza edbilmişsin.. helal olsun sana..
güne damgası hakkını bulmuş.. nice bulan ve bir şey anlamadığım şiirde çok çok kalite ..kurul çok yerinde bir karar verim.. hatasız..
heleki sevgili adaşım deniz öylesi hisstmiş ki ..daha çok sevindim senin ve denizin adına.
başarıların daim olsun canım...
işte ana nokta;gözlerine baktın mı anlarsın ne der ne kusar
Râzı.
hoşgeldiniz...
eleştiriniz için teşekkür ederim ama acizlik konusuna katılmıyorum....
bu kadının istediği şeylerin çoğunu istemezmisiniz...ve aşk evrensel ise bu isteklerin bir çoğu erkekler için de geçerli değil mi...
Haticcay
aslında bir açıklama yapmalı....
ve demeli ki
bu yazıyı bir erkek yazdı ve o erkek kadının içini kadını düşünerek ve anladığı kadarıyla hatta bir kadına neler verebilirimi de düşünerek yazdı...
yer yer kadın anlayışından çıkması yazının ve kayması -bilemiyorum ama- normal sanırım...
hatalarım bir erkek bakışıyla olduğu için elbet olacaktır ama mümkün olduğunca objektif olmaya özen gösterdiğimin de bilinmesi arzumdur...
ilgisi ve yorumuyla gelen herkese ama öncelikle yazıya sesiyle can veren u.deniz hanıma şükranlarımı sunuyorum...
Râzı tarafından 8/16/2010 10:08:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
denizin dünyası
bir kadın ancak ince detayla bu kadar naif anlatılır..
tek şaşırdığım nokta; bende hazırlamıştım; işte ben kadınım
adlı bir yazı...
şimdi, kopye sanarlar konu aynı yani.. ve şaştım kaldım aynı incelikleri muhafaza edbilmişsin.. helal olsun sana..
Bu yazıdaki kadın biraz "bencil" ...
Şimdi o sözleri yeni tanıştığı bir adama söylese kadının biri, o gün terkedilir. Bugünün "Adem"leri pek nazlı çünkü. O yüzden sürekli kadınlar konuşuyor.
"haksız olduğumu bilsem de haklı olduğumu söylemeni isterim –merak etme ben içimde gerçeği bilirim" Bu cümle tamamamen tipik bir erkek bakışı...Çünkü onlara göre kadınlar hatalarını bile bile kabul etmezler...
"Kadınım ve tek başıma ayakta duramam uzun süre…yolumu bulamam…yalancı mevsimlere aldanırım" Böyle bir şey yok. Dediğim gibi, bu satırlarda kadının ağzından kadın anlatılmış hesapta ama, malesef, erkekçe bir bakış açısıyla anlatmış...
Ama diğer taraftan gerçekten çok yerinde tespitlerde var. Gerçekten kadınca düşünülmüş duygular var.
Yine de dediğim gibi, bu kadar şey isyeten bir kadın evde kalır.
Çünkü o romantik adamlar eskilerde kaldı.
Anlatım tarzınızı hep beğenirim. Kurgulamanızı ve seçtiğiniz kelimeleri...Fırsat buldukça okuduğum yazılarınızdaki başarınız taktire şayan.
Tebrik ediyorum.
Saygılarımla.
ilgıt ılgıt bir yazıydı içimi ısıtan ve gönlümün açık denizlerinde bazan dalgaların fırtınayla birlikte hızlanıp sürüklendiği ve bazan da duygudan boğazımın düğümlendiğini hissettim, hissettirdi güzel yazı o eklenen güzel seslendirme eşliğinde... kadına lütfen biraz daha sevgi ve saygı...nadide çiçektir kadın,soldurmayalım, kıymayalım lütfen, çok etkilendim, beğendim,duygulandım,teşekkürler,tebrikler efendim,saygımla,selamlar...
Sevgide güven varsa ispata gerek yoktur
Kacsan da her yoluna cikar sevmisse bir erkek ölsede birakmaz.
Ama erkek sevmemisse kadinin cigligi anlamsizdir.
Kadınım ve tek başıma ayakta duramam uzun süre…yolumu bulamam…yalancı mevsimlere aldanırım…
Özgüven eksikligi varsa böyle bir düsünce yer edebilir bir kadinin beynine bence.
Insan erkek sayesinde degil kendi karakteri sayesinde ayaklari üzerinde durur.
Aslinda tam aksine erkegin hali perperisan olur yalniz kaldiginda.
Yüreginize saglik güzeldi farkliydi ve güzel bir seslendirmeydi.
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 8/16/2010 1:04:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eğer söylediğin kadar aşıksan ve beni çok istiyorsan :
“ İyi yada kötü ne olursam olayım bedel ödemelisin
ve kendini ispat etmelisin…bir ömür…”
Kadınlar romantik derler ya; Var mı bu kadar romantik kadın?
Beni sadece canın çektiği zamanlarda değil bir ömür koynundan ayırmayacağını ispat et…bana hep öğreteceğini ve benden öğreneceğini göster bana…saçlarımı boş bırakmayacağını göster ..dudaklarından adımı her daim duyacağımı istediğim sıfatlarla…
Gözlerime kıymayacağını göster arkandan ağlatmayacağını…yokluğunu yaşatmayacağını…gözyaşlarımı fütursuz harcamayacağını…yüreğimin çırpınmalarında limanına koyacağını ve belki avuçlarına alacağını…mavilerimi bozmayacağını ve uçurtmalarımın ipini bırakmayacağını…sineme dalga dalga çarpmayacağını göster …
Ucuzlatmayacağını aşkımı ve baharlarımı…her sayfamı okuyacağını ispat et bana ve ama kıvırıp katlamayacağını…ışıksız bırakmayacağını…uyuyamadığımda masallar anlatacağını ispat et bana sonu hep güzel biten masallar…ellerin gözkapaklarımı örterken…yazdığın her şiirde hatta her satırında kokumu duyacağını …
Ne olursa olsun sana sırtımı dayayabileceğimi ispatla bana ve sırtını dönmeyeceğini asla…cümleleri eğip bükmeyeceğini ve onurundan ve onurumdan taviz vermeyeceğini…gururuma yenik düşsem de bazen tomurcuklarımı yağmalamayıp sabredeceğini…
Yazı bir bütün olarak da, bölüm bölüm de güzel.
Hayatın ta kendisi.
Bir erkeğin kalbinin en ücra köşeleri.
Bu kadar güzel anlatılır.
Takdir ettim.
Tebrikler.
Tam puan bile az.
Okurken hataya düşüp bir erkek gözü ile bakmıştım yazıya ama dinledikten sonra daha başka bir lezzetle karşılaştım.
Bir erkek kalbi de olabilirdi anlatan. Yine de değişen olmazdı.
Çünkü içerik sevgi ve sevgi evrensel.
Kutlarım kardeşim.
Engin Tatlıtürk tarafından 8/16/2010 12:06:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şimdi "kadınlar adına, ALLAH razı olsun!" demek düştü dilime...
Bir erkekten kadınca sitem, ya da sesleniş okumak, ayrıca sevgili Deniz' den dinlemek çok güzeldi.
Kadın öyle çok şey ki, hiçbir şey olarak görenlere inat. Okutmalı tüm kendini adam zannedenlere...
...
Tebrik ediyorum can-ı gönülden sevgili şair...
Deniz' cim nefisti okuman, teşekkürler güzelim.
Deniz Uznr
Zamanla daha iyi olacak söz veriyorum hocam...:)
İLK DDEFA YAZILARDA SES DOSYASI GÖRÜYORUM, ÇOK DA GÜZEL OLMUŞ. YAZI ŞİİRSEL BİR METİN, ANLATIM GÜZEL, YORUM GÜZEL, ÇOK GÜZEL HEM DE...
Deniz Uznr
Öğrenmeye çalışıyorum söz ve ses ustalarından...:)
Bende sevgili şaire teşekkür ediyorum huzurunuzda, yazıyı okuduğumda kendimden çok şey bulduğum için yorumlamak istedim...Bir erkeğin kaleminden kendimi tanıdım yeniden adeta...
Hangi kadın imzasını atmaz ki o çığlıkların altına...?
Sevgili Razı'ya, sayfayı ziyaret eden tüm gönül dostlarına sevgiler...
Sesli dinleyemedim ama dinleyeceğim..
Kadınları bu kadar ince analiz etmenize hayran olmamak elde değil..
Ama niye erkek olarak kendi çığlığınızı yazmadınız diye merak etmedim de değil...
Belki seri öyle devam edecektir diye düşünüyorum..
Gerçekten aslı ile örtüşen yazınız için tebrik ederim...
Gerçek bir çığlık...
ESRA