DEDEMİZDEN BABAMIZDAN KALANI ÇOCUKLARIMIZA BIRAKABİLECEĞİZ !
Yanda görülen fotoğrafta ki yer neresi diye sorsam, hemen aklınızdan tatil kasabalarını geçirmeye başlayacağınızdan emin.
Sizleri fazla yormayayım burası Dedelerimizden Babalarımıza miras kalan bir plajın yakınında bir yer, bizim kuşak o plajı çocukluğundan hatırlar. Gençlik yıllarında bu plaj yok olmuştu. Plaj yolundan denize giden yazlıkçılar değil de hafriyat kamyonları denizi doldurmak için kayalar taşıyordu. Zaten yazlık villalar evler yıkılıp apartmanlar yapılalı çok olmuştu, yazlık değil kışlık bir yerleşim olmuştu burası. Denizin dibi de görülmüyordu artık. Değil denize girmek deniz kenarında yürüyüş yapmak bile mümkün değildi hele ki poyrazda. Neden mi? Kanalizasyon kokusundan. Kanalizasyonlar dereler ve denize direk bağlanmıştı henüz çevre bilinci oluşmamıştı. Babalarımız dedelerimizden onlara kalanı hoyratça yok ediyorlardı.
10 yıl önce sahildeki dolgu tamamlanmıştı ama yoğun bir çalışma başladı. Bizim kuşak büyümüştü çevre bilinci oluşmuştu. Kanalizasyonun denize verildiği noktalarda arıtma tesisleri yapılıyor, dereler bağlı kanalizasyonlar ıslah ediliyordu. Nasıl mı? Bir kısım dereler kanal haline getiriliyor bir kısım kanalizasyon kanalları yenilenirken dereler değil sahilde yapılan arıtma tesislerine bağlanıyordu. Konu ile ilgili bilgisi olmayan kişiler işe yaramaz diyordu. Arıtma tesisleri tamamlandı arıtılan pis su sahile değil uzağa verilmeye başlandı arıtıldıktan sonra , artık poyrazda sahilde yürürken yosun kokusu ve iyot kokusu geliyordu burnunuza nerede yürüdüğünüzü hatırlatan .
2-3 yıl önce bu sahil şeridine denize Mavi Bayrak verildi. Halk plajları açıldı bu sahilde. Yatlar için bakım yapılabilecek marinalar, sörf okulu, sahil çay bahçeleri açıldı. Çocuk parkları, spor alanları, yürüyüş yürüyüş, koşu yolu, bisiklet yolu, yemyeşil bir alan oluşturuldu egzoz gazının olmadığı veya uzak olduğu bir yaşam alanı oluşturuldu.
Bu fotoğraf babalarımızdan yok olmak üzere iken bize miras bırakılan, çocuklarımıza dedemizin babamıza bıraktığı durumuna yakın duruma getirdiğimiz ancak asla yazlık yerleşim olamayacak, Şaşkınbakkalı da kalmayan SUADİYE- ŞAŞKINBAKKAL sahili
e. funda deniz
YORUMLAR
Geçmiş yaşam güzelliklerini güne taşımanız olaylara bakmaktan öte güzel gördüğünüzle ilgili olmasından dolayı takdire değer...
Buradan hareketle bu nesil daha büyük katliyamlar yapmadan gelecek kuşaklara iyi bir çevre bırakır...
Saygılarımla
e.funda
Dileğinize katılmamak elde değil bu nesil daha çevreci
sağolun
İç geçirdim okurken Funda Hanım Allah vergisi güzelliklerimiz maalesef çevre bilinci olmayan ellerde yok edilmeye mahkum oluyor. Ama bu sevimli denizin mavi bayrak almasına inanın sevindim. Kadere teslim edilmemesi gerek güzel beldelerimizin. Teşekkür ederim paylaşımınız için. Sevgilerimle..
e.funda
Yıllarca uğraşıp kurtardığımız körfezi 2-3 yıl içinde balık yaşıyamaz hale getirmeyi çevrecilik olarak kabul edersek , değil doğalı emekle kurtardığımız doğa güzellikleirni yok ediyoruz ....
e.funda
Yıllarca uğraşıp kurtardığımız körfezi 2-3 yıl içinde balık yaşıyamaz hale getirmeyi çevrecilik olarak kabul edersek , değil doğalı emekle kurtardığımız doğa güzellikleirni yok ediyoruz ....