- 551 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç Baba’dan Aforizmalar-20
-Güç sahibi iken affetmeyi bilmiyorsan; güçsüz kaldığında affedilmeyi bekleme. Varken bölüşmüyorsan; yokken başkalarının seninle bölüşeceklerini umma. Yolunu kaybedene bulması için yardım etmiyorsan; kaybolduğunda bir kılavuz bulacağını zannetme.
*
-Gerçeğin değişmeyeceği söylenmiştir bize hep; peki değişenler de bir zamanlar gerçek olarak kabul edilmiyor muydu?
*
-Bildiklerini uluorta söylersen başına geleceklere karşı da önceden tedbir almayı unutmamalısın. Çünkü başkalarını rahatsız edecek sözlerin dostlarının bile kolayca saf değiştirmesine neden olabilir.
*
-Aşk en az bir asır sürerdi eskiden, şimdi ise o güzelim aşkı dakikalara indirdiler.
*
-Düşünce en gelişmiş silahtan daha etkilidir. O nedenle bir toplumu esir etmek için önce elindeki silahını değil, kafasındaki düşünceyi almalısın.
*
-Durakları olmayan bir yolculuğun, başlangıcı da sonu da yoktur.
*
-Özgürlük istiyorsan aşık olma; aşıksan “özgürüm” diye havalara girme!
*
-Tüm iyiliklerin de kötülüklerin de anası bilgidir.
*
-Felaketlerden ders çıkaran onu hiç yaşamamış sayılır.
*
-En etkili ilaçlar zehirden yapılmıyor mu? Seni sözleriyle zehirleyenlerin söylediklerini kişiliğini güçlendirici bir ilaç olarak kullanabilirsin.
*
-Bıçağı eline geçirdiysen mutlaka bir şeyleri kesmek zorunda değilsin.
*
-Yalancılar yalanlarını çok çabuk unuturlar. O yüzden de yeni yalanlar uydurmak zorunda kalırlar.
*
-Bugün sizinle beraber gülen, yarın sizinle beraber ağlamayabilir. Şaşrmayın!
*
-Aşkın yarası olmaz, çünkü aşk yaralamaz; aşk, kişiliğin maske takmış bir suretini öldürür. Kişi başka bir maske takarak yeni bir kişilik yaratır ve yaşamına devam eder…
*
-Gözlerin anlatamadığını dudaklardan bekleme; bakışlar anlatamıyorsa sözler ne yapsın!
*
-Şüphe bazen beynin kurdudur, bazen de motoru.
*
-Birlikte hareket eden güç ve zekanın yenemeyeceği zorluk yoktur.
*
-Düşenlere kahkaha ile gülenleri anlayabilmiş değilim. Bu eylemlerinin nedeni kendilerinin düşmemiş olmaları mıdır, yoksa düşmekten korkmaları mıdır? Şöyle ya da böyle; ama burada komik olan ne?