- 612 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
NEREDEYIM?
Cok uzaklarda sayilmam.Ucakla 3 saat uzaklikta baska bir ülkedeyim.Geldigim zaman sicaktan bunaliyordum,yurdumda.Simdi buralarda montla ya da kazakla gezmekteyim.Sirt cantami alip,dolasiyorum caddeleri,sokaklari.Yabancilik cekmiyorum ama tuhafima giden seyler de olmuyor degil.Türkceyi konusan bir sürü insan var.
“Vay hemserim sen de mi Türksün,memleketin neresindensin?“ desen insanin suratina aval aval bakiyorlar.”Git basimizdan,bela olma” dercesine…
Kanima dokunuyor,bize ne oldu diye.Halbuki onlara sikinti verecek anormal bir durumum yok.
Barlara girip cikiyorum.Su gibi icki tüketiliyor.Sudan ucuz.Gelen müzik,anadolunun her hangi bir barinda oldugumu animsatiyor.Orhan baba,aci aci aglamaya devam ediyor.
Türk marketlerine giriyorum.Yasli bir kadin „evladim surdaki kavanozu verir misin“ diyor.
Bazen üniversitenin kitapligina takiliyorum.Dünyanin her tarafindan gelen gencler arasinda müthis yaris var.Bir sey sormak istiyorum.Zorlaniyorum.Tarzanca da olsa kendimi ifade edemiyorum.Sonunda yikilip kaliyorum.Heyhat bosa gecirmisim altin degerindeki zamanlarimi.
Disim agriyor,doktora gidiyorum.Türk doktoruyla karsilasiyorum.Bir an olsun agrimi unutuyorum.
Her tarafi dolasiyorum.Apartmanin balkonundan sarkan kadin türkce bagiriyor:
-Cabuk gel lan oglum.Oynadigin yeter.Aksam oldugunu unuttun ellegem.”
Kadina bakiyorum.O da bana bakiyor.Simamizdan anliyoruz ayni milletten oldugumuzu.
Türk lokantalarinda döner yiyorum.Ekmegin icerisine bolca et koyuyorlar.Burada et,bizim oralara göre cok ucuz.
Bazen celiskide kaldigim soru isaretleri ile karsilasiyorum.Gördügüm bütün agir islerde Almanlar calisiyorlar.Sokaklarda Alman dilenciye bile rastlamak olasi…
Menfi taraflar ile karsilastikca bazen kendi kendime sormadan edemiyorum:
„Neredeyim? „ diye.
Her ne kadar neredeyim desem de,hayretler icerisinde kalsam da Almanya`nin seviyesine gelebilmek icin daha cok kirk tekne ekmek yememiz lazim diye düsünmekteyim
Not:Kullandigim klavyede bazi kelime hatalari olmaktadir.Yanlis anlasilmalardan dolayi özür diliyor,affiniza siginiyorum
YORUMLAR
ayhan Kardeşim, demekki artık Türkler akıllandı... Engin Bey'in de dediği gibi, eskiden zor işlerde Türkler çalışırdı. Demek artık yabancılar zor işlerde çalışmayınca, Almanlar kendileri çalışmak zorunda kaldılar.
Almanya ne kadar güzel olursa olsun, ben ülkemi seviyorum ve burada yaşamaktan mutluyum. Bizim ülkemizde bir sorun yok. bizim çalışma ve yönetim sistemimiz bozuk.
Almanların işi zor olabilir, bir yıl çalışınca bir ay izne çıkabiliyorlar. Ya bizim gariban Türk? Senede bir hafta izne çıkabilirse, öpüp başına koyacak ama bazı işletmeler bir hafta izni bile çok görüyor.
Ya yönetim ve adalet sistemi? hangisini anlatacağımı şaşırdım vallahi. yani ülkemiz yerinde dursun ama biz bütün düzeni toptan değiştirirsek Almanları sollarız gibi geliyor bana ama nasıl?
selamlar...
Edebiyat Defterinin Almanya'dan yayın yapan muhabiri gibisiniz Ayhan Bey. Bizi bilgilendiriyorsunuz halimizden memnunuz. Bizi sorarsanız Ankara için söylüyorum hava aşırı sıcak ve yanıyoruz diyebilirim.
İnsanın vatanı gibi yok tabiki, insan topraklarında bile evinde hissediyor kendini. Size ve ailenize çokça selamlarımla.. Saygılar..
Ne olursa olsun Türkiye gibi bir ülkede yaşamak güzel...Almanlar ne kadar gelişmiş olursa olsun. Bu arada hala yazabilme fırsatı bulman ne güzel. Sevgiler. İyi geziler sana...