- 1819 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gittiğinde Ağlatan Yağmurlar Yağdı Sokağıma
30 Haziran 2010,bugün elime bir kitap geçti.Sevgili Selma Çankaya’’nın şiir kitabı.
Mevsimin sıcak yüzü kadar sıcak,İklimin değişken yüzü kadar ılık ’’’’Gittiğinde Ağlatan Yağmurlar Yağdı Sokağıma.’’’’Bu kitap adından da anlaşılacağı gibi bir şiir kitabı.Duygusal muhtevalı bu duygu sarmalında yaşanmışlıklar,hayaller ve bitmeyen,hitam bulmayan aşklar...acı,hüzün,ayrılık türküleşmiş şiirlerde.
Dili oldukça bizden bir çırpıda okunan okundukça farklı iklimleri hissettiren bir kitap.
Kitap rakseden bir genç kızın kalp fügürünü yere bırakan bir kapak resmiyle karşılıyor bizi.Kapaktan itibaren aşkın nasıl algılandığını görmeniz mümkün bu kitapta.104 sayfalık birinci hamur kağıda Özkan matbaacılık tarafından basılmış albenisi olan bir eser.
İlk okuduğum şiir,’’’’Seni Düşününce’’’’Şair bu şiirde sevgilinin gözlerini düşünüyor,yalnızlık duygusunun işlendiği bu şiirde
’’’’Kuytu denizlerin loş limanları’’’’ifadesiyle geçmişe ve geride kalan sevgiliye özlemini dile getiriyor.
’’’’Yüzümün her çizgisi,geçmişten bir yaprak olur’’’’ sözüyle yaşanmışlıkların ,hatıraların yüzüne yansımış olduğunu bir ayna saflığında görmemiz mümkün.
Ne zaman hülyaya dalsam çoğalırım
Yaprak yaprak tarihin sayfalarında
Bir bakarsın Hürrem olurum
Bir ud iniltisi olurum...
Cariyenin parmaklarında
Yastığında çiğ taneleri olurum
Hayaller, belki de aşkların tekrardan yaşandığı yerlerdir.Tarihteki ölümsüz aşklar gibi.Telmihlerle tarihi aşk hikayeleri betimlenmiş aşkının yüceliğini göstermek istercesine bu dizelerde şair tarafından.
Şiir şairin ruhu ve ruhunun yansımaları ise işte şair ve Selma Çankaya şiiri.
Bir başka şiirinde’’’’ Yalnızlığın Sesi’’’’
Siz hiç oturup yalnızlığın sesini dinlediniz mi ’’’’diyor şair.Evet yalnızlığın resmini çizemesek de sesini dinleriz çoğu zaman ruh üşümüşlüklerinde hissettiren bir şiirdi.
’’’’Mühür bozgunu dudakların
Ellerin ellerine keleoçe
Gözlerin duvarlara kilitli’’’’
İmgeli söyleyişin ruh yansımalarının güzel bir örneği bu şiir.
Bir başka şiirinde şair;
SEN
Geldin gözlerimdeki karanlığın
Köşesine oturdun
Aydınlandı yüzler
Sokak lambaları
Karanlığından aldı
Işıklarını.
Bu şiirde ve bir çok şiirinde Anjambman örneklerini görmek olası’’’’Mısra kırılması’’’’Bu şiir aynı zamanda Serbest müstezat tarzının günümüz örneği diyebileceğimiz kitaba adını veren şiir.Sanatlı söyleyişin de güzel bir örneği ...Gerek Hüsnü Talil gerekse tezat sanatıyla mükemmelleşmiş bir şaheser.
Aynı şiirin son bölümünde ise şair içindeki duygu sarmalını sevgilinin gelmesiyle olanlardan sonra gitmesiyle hangi ruh halinin olduğunu;
Gittiğinde
Ağlatan yağmurlar
Yağdı sokağıma
Sesizce...
Kendi ağlayışlarını,ruh halini belki de sokağa yağan yağmurlarla ifade ederek ,içindeki fırtınaların çevresine insanlara etkisini dillendiriyor.Sokağıma derken bu ifadenin sahiplenilmesi... belki de esere isim olması bu yüzdendir.
Masal isimli şiirinde de duygusallığın en uç noktası görülüyor.
’’’’Sevda vaveylasının
Acımasız titreşimleriyle
Ezalar çektim.
Acımadı zaman’’’’
AŞK uğruna çekilen acılar,ızdıraplar çığlık olup düşmüş dizelere.
Biraz da,belki de...geçen zamana sitem var sonraki dizelerde.Yıllar geçse de ,duygular kabuk bağlasa da,acıtan bir yanı umudu var şiirinde şairin.
Şairde olumsuzluklar hiç yok mu dersiniz,birkaç konu varsa da şiirlerinin duygusal atmosferinden henüz kurtulamadım...
Bir edebiyat öğretmeni olan şair, belki de yaşanmışlığın,aşkın etkisnde hala... Bu nedenle şiirlerinde önemli bir yer tutuyor Aşk,acı ,ızdırap ,ayrılık...
Sosyal,toplumsal konuları sloganik görmesinden midir nedir şiirlerinde işlenmemiş hiç...Her şey onda aşk olup dize dize dökülmüş duyguların saflığında.
Bir diğer eksiklik belki de onca yıl yaşadığı,aşkı,güzelliği tanıdığı SAMANDAĞ şiirlerinde küçük motifler olarak kalmış...Unutmak istediğinden olabilir mi ki, bu güzel şirin ilçeyi...Ya da bu güzelikleri tanıdığı,bu beldeye vefasızlık mı yoksa...Her iki halde şaire uymasa da bir eksiklik kanaatimce.
Şiirlerinde az da olsa Tassavvufa yöneliş varsa da bu eğitimini aldığı içindir sanırım...Ben Şairi benzetmek gerekirse Nedime benzetirim Fuzuliye değil.Şair serbest tarzda yazan modern şiirin tüm güzelliklerini klasik imge ve betimleri bir arada kullanabilen özelliğe sahiptir.
Yer yer ozan tarzını ,hece ölçüsünü de kullanmış olsa da o serbestin gelecek vaadeden aydınlık yüzü...Aşkın şairidir.Onu tanımaktan hele ki şiir kitabını okumaktan mutluyum,bahtiyarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.