Son pişmanlık
Elimizdekinin kıymetini bildik mi? Kıymetini bildiklerimiz ise kıymetlerinin bilindiğinin farkında oldular mı? Bana göre; ikisinden birinin cevabı hayır ise sonu kötüye giden bir ilişki yaşanıyor yada yaşanmış demektir. Bazıları der ki; ikili ilişkilerde ortaya çıkan sorunu ertelemeden anında çözüme kavuşturmak gerekir. Eğer anında çözüme kavuşturulmazsa sorun dallanıp budaklanır, uzar içinden çıkılmaz bir hale gelir. Bazıları da sorunu erteleyip unutmak en iyisidir, böylece kırıcı olma gibi bir durum kendiliğinden ortadan kalkar ve kırıcı olunmadığında da sorun zaten olmaz. Aslında bu bile kendi içinde başlı başına bir tartışma konusu olabilir. Erteleyelim mi? Tartışalım mı? Hemen hemen hepimiz bu tür sorunları yaşamış iyi veya kötü tecrübeler edinmişizdir. Yıllar önce Çorlu’da yd. subay olarak askerlik yaparken Uygur tiyatrosunun en güzel oyunlarında biri olan’’ Cibali karakolu’’ nu seyretmiştim. Nejat Uygur, orada evliliği denizdeki bir gemiye benzetmiş, bu geminin arada bir fırtınalı havaya yakalanabileceğini söylemişti. Sonra da hemen ekledi, ’’önemli olan işte bu fırtınalı havada gemiyi sakin sulara çıkarabilmektir.’’ Bu benim kulağımda daha 23 yaşında genç bir askerken kaldı.. Nejat UYGUR’un bu sözlerini, sadece evlilik olarak algılamamak, hayatımızın her alanında insan ilişkilerine uyarlamak gerekir.Hatta, ikili ilişkilerde sorunların çözümünü kolaylaştırabilecek yöntem olarak düşünülebilir. Sadece nasıl yapılacağını, kendimize en uygun yöntemi bularak çözmeliyiz. Bu yöntemimiz; iş yerinde ki sosyal arkadaşlarla olan davranışlarımızda, karşı cinsle olan ilişkilerimizde, mahallede, caddede, kısaca, insanların içiçe yaşadığı canlıların olduğu her yerde bulunan şartlara göre uygulanabilir.Bazen susmak, bazende sert ifadelerle kırıcı olmadan yapılan hataları anlatmak, bazen de iyi bir dinleyici olmak bir çok sorunu başlamadan çözebilir. Dinlemeyi ne kadar becerebiliyoruz sorusu sorulmadan önce bilgisi az olanın yada suçlu olanın sesini yükselterek sindirme çabaları içinde olacağı, cevap veremediği sorular karşısında daldan dala atlayarak o anki konuyla hiç alakasız yeni suçlamalar ve sorunlar çıkaracağını unutmamak gerekir. Önemli olan kendimizi yapmacıksız olduğu gibi ifade edebilmektir. Sanırım bunu başarırsak gerisi kendiliğinden gelir. Neyse baya can sıkıcı oldum... Sözü uzatmanın anlamı yok herkes haddini bilsin yeter.
Saygılarımla....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.