- 756 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
E--MEKTUP
Sır nedir bilir misiniz? Gücenmezseniz sizlere ufak bir yazı ve nasihatim olacak. Nasihat gibi düşünmeyin. Ama size yol göstereceğinden eminim.
Bu gün bizim yanımızdasınız, ne güzel anneniz ve ben sizlerin üzerinde titriyoruz. Bu hep böyle olsun istenir. Ama olmadığını sizde biliyorsunuz. Benim ve annenizin üzerinizdeki koruyuculuğumuz, ömrümüz boyunca devam edecek elbette. Bundan hiç şüpheniz olmasın. Eğitiminiz bitince bir yerde görev alacaksınız inşallah. Mutlaka bir işinizin olmasını canı gönülden istiyor ve Allahtan diliyorum.
Meryem Tubi soruyorum sana: Benden sakladığın hiç bir şeyin olmadı mı? Oldu. Mutlaka! Benimde yüzümde gizler vardı. Kübra senin sakladığın belki, çok şey vardı. Annende bazı şeyleri söylememiştir. Ağabeyinizin de gizleri vardır mutlaka. Demek ki: herkesin herkesten saklayacağı bazı şeyleri vardır. Zaman gelecek başka ailelere karışacaksınız. Onlar sizinde aileniz olacak. İşte o zaman: Kara Halil’lerin Mehmet Ali’ye hak vereceksiniz. Öğütlerinin belki de hepsi size birer küpe olacak. Karıştığınız ailelerin adetleri sizinkinden farklı olabilir. Yemek kültürleri, sohbet kültürleri farklı olabilir. Her uyumsuzluğu çözmeye çalışmazda sorun yaparsan sorunlar sizi boğabilir. kızlar beyinizle kafa kafaya verip sorunları beraber çözün.Alper sende hanımınla aynı şeyleri yap. İki kişi arasına kimseyi sokmayın. Annende olsa, Bu babanda olsa sokmayın. Ne o taraftan ne bu taraftan kimse olmasın. Sorunlarınız sizin sırlarınız olsun. Sırlarınızı da siz bilin, başkası bilmesin. Kimsede duymasın. Her konu sizin sırrınız olsun, basitte olsa, bunu başkasıyla paylaşmayın beyiniz olacak kişiyle paylaşın.Alper sende mutlaka hanımınla paylaş. Çözümünü de ikiniz bulun. İltifat ve övgü güzel bir şey ama bir başkasına birbirinizi över ya da tenkit ederseniz zamanla bu sizin için iyi olmaya bilir. Eğer mutlaka paylaşman gerekiyorsa eşinizle paylaşın . Onunla da paylaşmak istemiyorsanız bir hatıra defteri tutun. Detaylı bir şekilde ona not alın, bak göreceksiniz biraz rahatlayacaksınız. Ailevi sorunlarını başkasına anlatırsanız, Onlarda başkasına anlatır. Fitneye sebep olabilir. Fitne de aileyi yıkar. Bizim büyüklerimizin ne buyururlardı.’’Söyleme dostuna oda söyler dostuna ‘’Sır saklayan ol.Eşinize ’de aynı şeyleri öğütleyin. Birbirinize danışın. Yerin kulağı vardır diye bir söz vardır bilir misiniz? Bilmiyorum ama bu söz çok doğru bir sözdür. İşe giden eşinizi her gün kapıdan sevgiyle işine gönder, Gelince de mutlaka evinde ol. Rahat edeceği ortamı hazırla Belki sende gergin olabilirsin yinede sen ortamı geren olma. Herhangi bir konuda farklı düşünebilirsiniz ama sen sihirli ses tonuyla onu iknaca çalış bağırarak bir yere varılmayacağını bil. Sevgini ifade etmeyi bil ve unutma sevgi sihirli bir sözcüktür. Ev senin yüzünün akıdır ne kadar temizse o kadar itibar görürsün. Sözünü samimi olarak dinle ve yerine getirmeye çalış. Yapamamışsan nedenini açıkla. Hor ve hakir görme. Getirdiklerine itibar et onları har vurup harman etme, savurma, saçma. Şükretmeyi bil, Şükür bereketi artırır.
Hâsılı sizlere son sözüm şudur: Her şey sizin istediğiniz gibi olmaya bilir. Razı ol zamanla belki sizin dediğiniz olmuştur. Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır bu sözden ne anlıyorsan öyle olun benim kara kuzularım. __________AR__________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.