- 1246 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat 11. Sürmeli Festivali Kapsamında Bu Sene Şiir ve Makale Yarışması da Düzenlendi.
Yozgat 11. Sürmeli Festivali Kapsamında Bu Sene Şiir ve Makale Yarışması da Düzenlendi.
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı Ahmet Sargın, bu Yıl 11.’si Gerçekleştirilen Sürmeli Festivali’nde Şiir ve Makale Yarışması Düzenlendi.
Programın Sunumunu Kelami AKDEMİR , Süreyya KAYA yaptılar.
Bu sene buruk geçen festivalde Yozgat’ın son şehidi Mustafa Tekgül’ün şahadetinden dolayı sadece şehit ve kahramanlık şiirleri seslendirilirken salonda çok duygulu anlar yaşandı. Birinci gün sabah kahvaltıda buluşan konuklar İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü toplantı salonunda Yozgat Şairler Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet Sargın, İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut ve Yozgat Valisi Necati Şentürk’ün konuşmaları ile program başladı. Vali Şentürk burada okunan şiirleri bir kitap haline getireceğinin müjdesini verdi.
Şairlerin ikinci programı da dolu dolu geçti.
Askerlik binası, Saat kulesi, Çapanoğlu Camii, Karslıoğlu Konağı, Başçavuş Camii, Etnografya Müzesi gibi tarihi ve turistik alanları gezen şairler, İleri Gazetesi’nin de konuğu oldular.
Akşam yemeğinde Yozgat’ın meşhur testi kebabı sunularak testiyi vali Şentürk kırarken konuklar merakla izlediler. Yemekten sonra tekrar programa devam etti şairler şiirlerini seslendirirken birbirleriyle kaynaştılar tanıştılar ve hasret giderdiler. Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı Ahmet Sargın ve İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut konukları
Yalnız bırakmadılar.
2. Gün Sabah kahvaltısını Türk Eğitim Sen Başkanı Seyfi Bayrak verdi konuklarla yakından ilgilenen başkan temsilcisi çok mutlu olduğunu ifade etti. Daha sonra Çamlık Milli Parkı gezilirken tarihine de değinildi "Yozgat Çamlığı" tarihi çok eskilere dayanan ve türü sadece Kafkaslarda bulunan bir çam ormanlığı. Türkiye’nin de ilk milli parkı olma onurunu elinde tutuğu belirtildi. Sonra şairler Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek tarafından öyle yemeği verilirken öyle yemeğini Sorgun ilçesinde yediler, Sorgun Kaymakamı Ertuğrul Kılıç, Sorgun Belediye temsilcisi Nihat Kümbetli konuklarla ilgilenerek Sorgunu anlattılar. Sorgun dan sonra Sarıkaya İlçesine doğru yol alan Şairler ve Yazarlar Sarıkaya kaplıcasında banyo aldılar ve Hitit kalıntıları ile Tarihi Roma Hamamı hakkında açıklamada bulunan Belediye baş. Yard. Saadettin Öztürk Sarıkaya İlçesi Anadolu’da ilk siyasi birliğini kurmuş olan Hitit İmparatorluğunun kuruluş alanı içerisinde bulunmaktadır. Bu devrin vesikası olan höyüklere Sarıkaya’nın köylerinde çokça rastlanmaktadır. Hititlerden sonra bu bölge Asurilerin ve ardından da İskender’in işgaline uğramış ve tahminen M.Ö.1.asırda Romalılarca alınmıştır.
Roma Devri:
İlçede Roma devrine ait tarihi kalıntılar ve eserlerin yanında çok sayıda yazılı vesikalara da rastlanmaktadır. Sarıkaya Romalılar devrinde 7000 haneli Opel adında bir şehirdi. Kaplıcalarıyla ünlü ilçemizde bulunan Roma devrine ait, kaplıca kalıntısının Roma Krallarından birinin kızı için yapıldığı söylenmektedir. Sarıkaya’da Romalılardan kalma büyük taşlarla örülü duvar kalıntılarına, şehri çevreleyen surların temellerine, sütunlara ve sütün başlıklarına yapılan kazılarda sık sık rastlanmaktadır dedi. Sarıkaya Belediye Başkanı Ali Osman Erbir tarafından akşam yemeği verildi ve akşam Belediye parkında yapılan program muhteşemdi, tüm halk ordaydı kalabalığı gören Şair, yazar, gazetecilerin mutluğu yüzüne yansımıştı. Hem şehitlerimizi anarken şehit ve kahramanlık şiirleri okunurken seyircilere duygulu anlar yaşatıldı.
3. gün sabah kahvaltısını Genç iş Adamlar Derneği Başkanı iş adamı Yerköylü Ayhan Çelik ikram ederken Yerköy’den ve kendinden bahsetti, gelecek yıl için konukları Yerköy’e davet etti, kahvaltı sırasında Sürmeli Festivaline katılanlar şair, yazar ve medya mensuplarına Yozgat Valisi Necati Şentürk, Belediye Başkanı Yusuf Başer ve Yoşaybir başkanı Ahmet Sargın’ın imzası bulunan teşekkür belgelerini Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı Ahmet Sargın ve İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut konuklara katılımcı belgelerini takdim ettiler.
Adana’dan ödül alan Şiir ve makalede Harika Ufuk, şiir dalında Mansur Ekmekçi mansiyon ödülü aldılar.
Değişik illerden gelen katılımcılar,
ANKARA,
Pehlivan UZUN İLESAM TEMSİLCİSİ, Abdullah ÇAĞRI ERGÜN, Yavuz KAYACIK, Aysel AL, Habib DAĞ, İbrahim ALTIKULAÇ, Pakize ALTAN, Secaattin ÖZTÜRK, Tacettin YILDIRIM,
ADANA
Münevver DÜVER, Harika UFUK, Halise TEKBAŞ, Mehmet Demirel BABACANOĞLU, Sena MORKAL, İSTANBUL Arzu ALTUNÇİÇEK, Mümin DÜZENLİ, Habib DAĞ, Emine GÜNER, Hasan ÖZTÜRK,
KAYSERİ
Süleyman KARACABEY, Sergül VURAL, Abdulkadir, Duran TAMER, Köksal AKÇALI, Vedat ÇALIK-Ozan Erbabi,
BURSA
Süreyya KAYA, Zafer KAZANCI, TEKİRDAĞ: Neslihan YAZICILAR, Sinan CAN,
DENİZLİ
Sadık DAĞDEVİREN,
SİVAS
Sabiha SERİN,
ESKİŞEHİR
Hilmi CAN, İbrahim SAĞIR, Halil GÜRKAN,
MALATYA
Bahri ÇAVUŞOGLU, MERSİN: Afet KIRAT, Hayrunnisa ŞENEL,
TOKAT
Ahmet DİVRİKLİOGLU,
KIRŞEHİR
Ali SARI, İbrahim ÖZDEMİR,
KÜTAHYA
Asım KISPET,
NEVŞEHİR
Ayşe PASLANMAZ,
ISPARTA
Bedri TOKUL,
SİNOP
Gül ÖZGÜN,
GİRESUN
Hikmet OKUYAR,
KASTAMONU
Hacer ALİOĞLU,
MUĞLA
Hikmet ÖZKUL,
ÇORUM
Kenan YAŞAR,
ALMANYA BERLİN
Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOGLU, Ahmet YILDIZ,
Tüm etkinli fotoğraflarını büyük bir özver ile Neslihan Yazıcılar katkıda bulundu.Vedalaşan Şair ve Yazarlar mutlu bir şekilde ayrıldılar.bize de emeği geçenlere teşekkür etmek düşüyor, çok teşekkür ediyorum.
Münevver DÜVER