- 490 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TÜPÜN AZİZLİĞİ
Malazgirt Okçuhan köyünde çalışırken; İlçeden ufak bir tüp gaz almıştık. Bahara doğruydu, bir kaç defa doldurmuştuk, bittikçe ilçeye gidenlere verirdik. Onlar doldurur getirirlerdi. O köyde ikinci yılımı çalışıyordum. İki öğretmendik,
Arkadaşım Denizli’nin Çal ilçesindendi. Biraz tembel birazda sigara alışkanlığı olan bir arkadaştı. Köylülerde topal Hamdi vardı sınıfın camını çaldı. Baktım Hamdi, Gelecek bir şeyiniz var mı? Diye, gelmiş. Bende tüpü götürüp doldurup getirmesini söyledim. Evden almış gitmiş biz o zaman birbirimize güvenen insanlardık. Bu günkü kavga, bu günkü güvensizlik yoktu.
Akşama doğru topal Hamdi geldi biz dersteydik. Camı yine tıklattı. Ben’de eve bırakmasını söyledim bir saat kadar bir şey geçmişti. Dersler bitti arkadaşla aynı lojmanı paylaşıyorduk. İçeri beraber girdik. Tabi arkadaşım sigara yağmak için çakmağını çaktığı anda bir patlama oldu. Ufak çaplı bir patlama, esas tüp alev aldı yanmaya başladı kaçırmış anlaşılan. Hemen tüpü dışarı fırlatmak istedim. Ama olmadı çerçevenin ortasına değdi tekrar içeri düştü tekrar fırlattım dışarıya düştü.
Tüp etrafında döne döne yanıyordu. Bizde cam arkasından yanışını izliyorduk. Bilmiyorduk ki tüp bitince patlar. Bitiminde öyle bir gürültü ile patladı ki basınçtan bütün camlar kırıldı. Alevin bizi yakacağını hiç düşünmemiştik. Bende saç baş kaş bıyık her yerim yandı kirpiklerim dahi. Cam kırıklarının gelmesiyle kan vardı yüzümde. Kürt köyü idi. Köy kadınlarının hemen tamamı gelmişler ağlaşıyorlardı. Bir tek ses işitiyordum’’hociiiiii, hociiiiii’’birde elleriyle dizlerini dövüyorlardı. Hemen hemen hepside ağlaşıyorlardı. O zaman anladım ki köylü beni çok seviyormuş.
İlçeye gidildi tedaviler yapıldı. Öğretmen arkadaşlarımın şimdi ilçeye ataması yapılıyor. Orayı da beğenmiyor. Biz ne zorluklarla görev yaptık ama yine de Mutluyduk ve yılmamıştık.
YORUMLAR
Şu an okumakta olduğum kitap bir yangın vakasını anlatıyor...Araba kazası sonrası yanan bir kişinin psikolojisi...İnanılmaz etkileyici bizzat yangın maduru kendimmiş gibi hissederek okuduğum bir kitap...Sanıyorum sizin yanıklar çok derin değil...Zor bir durum... Sizin dediğiniz küçük tüp patlamasına, bizlerde tanık olduk. Oldukça uzak mesafeye atıldığı için böyle bir duruma maruz kalmamıştık...Tüp bitince patlama olayı ise aydınlatıcı oldu...İnsanlık hali herkesin başına gelebilir...Dikkat edeceğimiz bir uyarı oldu aynı zaman da yazınız...