ATATÜRK'ÜN YAŞAMI(BİYOGRAFİ)
Atatürk,1881 yılında Selanik’te doğdu.Babası Ali Rıza Bey,annesi Zübeyde Hanımdır.
Makbule adında bir de kız kardeşi vardır.
Atatürk’ün çocukluk yılları Osmanlı Devleti’nin sıkıntılı yıllarına rastlar.Bu dönemde Selanik,sosyal,kültürel,ekonomik ve siyasi bakımdan komşu ülkelerden etkilenen bir bölge idi.Selanik ve çevresinde yaşayan insanların dil ve din birliği yoktu.
Hristiyan ulusların Osmanlı Devletine karşı ayaklanmaları,İngiltere,Fransa gibi devletlerin yayılma ve nüfus politikaları en çok Selanik ve çevresini etkilemekteydi.
Okullarda verilen eğitim de farklıydı.Bazı okullarda çağdaş eğitim,bazılarında ise eski usulde eğitim yapılıyordu.
Atatürk’ün gençlik yılları ve öğrenim yaşamı da Osmanlı Devleti’nin bu sıkıntılı yıllarında
geçti.Başarılı bir öğrenim yaşamından sonra 1905 yılında devlet hizmetinde görev aldı.
Önce subay,sonra komutan daha sonra da devlet adamı olarak hayatının sonuna kadar
ülkesi için canla başla çalıştı.
Atatürk,usta bir siyasetçi ve örnek bir devrimciydi.O,askerlikten sanata,hukuktan eğitime,tarihtan dil konusuna kadar her alanda düşünmüş,yeni fikirler üretmiş ve topluma
yeni hedefler göstermiştir.Türk dilinin zenginleşip gelişmesi için Türk Dil Kurumunu,Türk tarihinin araştırılması için Türk Tarih Kurumunu kurdurmuştur.
Atatürk,bütün yaşamını Türk ulusuna adamıştı.Bu duygularla yaşamı mücadele içinde
geçti.Giderek sağlığı bozuldu.
İlk rahatsızlığı 1938 yılında Bursa ve Yalova gezileri sırasında başladı.
Tüm yaşamı boyunca ülkesi ve halkı için özveriden kaçınmayan Gazi Mustafa Kemal
Atatürk 10 Kasım 1938’de İstanbul Dolmabahçe Sarayında öldü.Ruhu şad olsun!Mezarı Ankara Anıtkabir’dedir.
Ne mutlu Atatürk gibi büyük ve eşsiz bir önder yetiştirmiş olan Türk ulusuna.
Müfit AKSAKAL
(Türkçe Ders Kitabı 6,Başarı Yay.İstanbul 1997)
YORUMLAR
efendim otobiyografi yazıları kişinin kendi hayatını anlattığı yazılardır.sizin yazdığınız biyografi olacak.
velliköy
Müfit AKSAKAL