- 692 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT SEVDASI ile X1.YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ
Yozgat ile Akdağmadeni, Aydıncık, Boğazlıyan, Çandır, Çayıralan, Çekerek, Kadışehri, Saraykent, Sarıkaya, Sorgun, Şefaatli, Yenifakılı, Yerköy ilçelerinin; tanıtım, turizm, kültür, sanat etkinlikleri içindeki yeri; aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu, şiir tahlilcisi, şiir eleştirmeni, şiir proğramları yapımcısı ve sunucusu, müzisyen, bestekar, yazar, dergi sahibi, muhabir, editör, site yönetmeni, fotoğraf sanatçısı, saz ve ses sanatçısı, kitle iletişim uzmanı şiir dostlarının samimi ilgileri ve X1.YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ sayesinde daha da netleşecek. 3 gün süre ile tertiplenen X1. Uluslararası Yozgat Sürmeli Festivali için yapılan masrafların getirisiyle Yozgatlı aşık ozan şair şiir yorumcusu şiir dostları tarafından bir yıl süreyle Yozgat ve ilçelerinde sahnelenen kültür sanat etkinliklerinin arkasında bıraktığı etki mutlaka masaya yatırılmalı iyi değerlendirilmeli diye defalarca vurgu yapmıştık.Yozgat Sanayi Ticaret Kültür Sanat Fuarı da çok önem arzediyor.
Ekonomik sosyal ve kültürel canlanma için.
Özellikle Yozgat merkezindeki ve ilçelerindeki güzel sanatlarla irtibatlı çok özel yetenekli gen şiir yorumcusu öğrencilerle öğretmenleriyle tanışmak Yozgat’taki şiir etkinliklerinin Yozgatlı şiir yorumcuları ile geldiği noktada şiir yorumculuğu konusunu konuşmak istemiştik.Geçen yıllara nispeten daha fazla daha verimli sonuçlar alınsın diye.
Yozgat İl Kütür ve Turizm Müdürlüğü, Yozgat Milli Eğitim Müdürlüğü, Yozgat Belediyesi, Yoşaybir bünyesindeki ve Yozgat medyasındaki duyarlı şiir dostlarının ilgileriyle ’ Yozgat ve ilçeleri ’ ile şiir ve makale konusu olmaya başladı.
Özellikleri ve Güzellikleriyle Yozgat ve İlçeleri konulu 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’nda Yozgatlı Şair Salim Gülbahçe’nin YOZGAT GÜZELLEMESİ isimli meşhur şiiri ile 2009 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazanması; 13. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması sonucunda Yozgatlı Ünlü Şairler Ahmet Sargın, Osman Yüksel ve Salim Gülbahçe’nin yarışmaya gönderdikleri eserleriyle Yozgat’a 3 adet 2010 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü getirmeleri hem Yozgat ve ilçelerinde hem Yozgat İli dışında yaşayan Yozgatlılar arasında hem de Şebinkarahisar, Giresun, Bursa, Çorum ve Gaziantep’de şiir güzelliğinde epey yankı yaptı.
Tanıtımlar, Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası ile devam edecek.
Sorgunlu Halkbilimci Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Durali Doğan öncülüğünde hazırlanan Yozgat Şair ve Yazarları Antolojisi kaynak eser özelliğini korurken; Yozgat Sevdası ile Yozgat ve ilçeleri adına tertiplenen Yozgatlı Şairler Şöleni, Sorgun Aşıklar Bayramı etkinlikeri Özellikleri ve Güzellikleriyle Yozgat ve İlçeleri konulu şiir ve makale yarışmaları kütür sanat etkinliklerine yeni bir boyut kazandıracak.
Geçen yıl Ahmet Sargın imzalı Yozgat Sürmeli şiirini, Salim Gülbahçe imzalı 2009 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazanan Yozgat Güzellemesi isimli şiiri Tanıtım Turizim Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası tanıtım sayfalarında yayınladık ve Türkiye genelinde uygun ortamlarda tanıtıma öncülük yaptık.Yine yapacağız.
Yozgatlılar’a ve kadim dostlarıma armağan ettiğim YOZGAT SEVDASI isimli şiirimi de binlerce çoğalttırarak dağıttırdık.Kültür Sanat sitelerinde yayınlattırdık.Etkinlikler ve tanıtımlar devam ediyor.
Yozgat ve ilçelerinde kazandıkları birincilik ödülleriyle ’Şiire sevgi şaire saygı şiir yorumcularına ve şiir kitaplarına daha çok ilgi sanata değer..’ şeklinde dillendirdiğimiz özdeyişime daha çok ilgi uyandıran Ahmet Sargın, Osman Yüksel ve Salim Gülbahçe’ye Şiir Şenliklerinin Şöhretler Şehri Şebinkarahisar’da gerçekleştirilen 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri coşkusu içinde tebriklerimizi bildiriyoruz.
19 Mayıs 2010 Günü Şebinkarahisar Atatürk Evi ve Müzesi Bahçesi’nde verdiğimiz 2010 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü coşkusuyla Bozok - Kınık birlikteliğini vurgulayan buluşmaya vesile olan Yozgat Belediyesi üst yönetimine de Başkan Yusuf Başer nezdinde özellikle teşekkür ediyoruz.
Yozgatlı aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu şiir tahlilcisi şiir eleştirmeni şiir proğramları yapımcısı ve sunucusu şarkı türkü müzik beste ustası şiir dostları ile medya mensuplarını site yöneticilerini daha yakından tanımaya Yozgat-Bozok ortamlarında şiir sohbeti etmeye, şiirin parlak geleceğini konuşmaya vesile olacak X1.Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni’nin; Şiir ve şair dostu Yozgat Valimiz Necati Şentürk ile Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer öncülüğünde Yoşaybir organizasyonlarıyla daha çok yankı bulmasını; şiirin Yozgat meydanlarından belediye hoparlörleri vasıtasıyla ve yaygın ses düzenekleriyle Yozgat Sürmeli güzelliğindeki şiirlerin tüm Yozgatlılar’a duyurulmasını diliyoruz.
Yozgat konulu şiir ve makale yarışmasına katılan ya da Yozgat Sürmeli duyarlılığında Bozok enginliğinde Yozgat ve ilçelerine ve Yozgatlılar’a; arı, duru şiirli şuurlu duygularla hayranlık besleyen canlara Şebingülü sunumlarımızla selamlar gönderiyoruz..
Yozgat Sevdası ile
YOZGAT SEVDASI
Şenliksiz, şölensiz kalan meydanlar..
İçinde bal ister Yozgat Sevdası.
Hizmet aşkı ile tutuşsa canlar..
Saracak kul ister Yozgat Sevdası.
Gül ile Ünalan gönül erleri,
Şiirde şuurda saklı yerleri,
Nida ile kalan gizli sırları..
Bulmaya yol ister Yozgat Sevdası.
Endekçi, döndekçi gelmesin bize,
Düşüp ayakbağı olmasın bize,
Fitne, fesat halli dalmasın bize..
Erkekçe el ister Yozgat Sevdası.
Ortak paydamızdır gönül birliği,
Konak’ta konuştuk sağlam dirliği.
Bozok’ta yaşatmak için varlığı..
Öz Türkçe dil ister Yozgat sevdası.
Çarşıyı, pazarı gezdim kaç kere,
Durali diyenler Sargın’ı sora.
Erce tavırların durduğu yere..
Uzanan dal ister Yozgat Sevdası.
Can Muhsin’den selam derken sizlere,
Hikmet, düşer Sorgun saran yüzlere.
Aşık ozanlara, yanık sazlara..
Şebince gül ister Yozgat Sevdası.
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı - ŞEBİNKARAHİSAR
Not : X1.Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni kapsamında şiirleri ile seslerini duyurmak isteyenler, Yozgatlılar’ın ve salonlardaki, meydanlardaki şiir dostlarının konukseverliliğine, hassasiyetlerine dikkat etmeli; ’Yozgat’ı salladım..’, ’ herkesi silkeledim..’, ’ memleketi tek ben temsil ettim..’ gibi çirkin ifadeleri kullanmaktan kaçınmalı; şiirin ve şairin saygınlığına gölge düşürmemeliler.
Okuyar Kitle İletişim : [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.