- 843 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Piknikler Orman Yangınlarına Dönmesin!!!
Yoğun yağmurlarla geçen Haziran günleri, yerini Temmuz sıcaklarına bıraktı.Yazın sıcak günlerinin başlaması, şehirde bunalan insanlarımızı deniz kenarlarına, piknik ve mesire alanlarına sevk etmeye başladı.Hafta sonları, mangalı, piknik tüpünü hazırlayan, çoluk çocuğunu yanına alan, yeşil alanlara yöneliyor.
İstanbul’un sahil kesimi, Atatürk havalimanından Aksaray yönüne doğru gelirken, bilhassa pazar günleri, hiç hoş olmayan manzaralara şahit oluyoruz. Piknik ve mangal yapmak için çimenlere yayılan insanlar, evlerinin yemek odasında, kahvaltı yapar gibi çizgili pijama üzeri atletle, havalimanından gelen turistlere çok güzel bir hoş geldin görüntüsü vermiyor.
Piknik yapmak, bence uygun piknik alanlarında, kuralına uyarak yapılırsa, vatandaş olarak hepimizin hakkı. Bizim ülkemiz, mesire yerleri, hafta sonları çoluk çocuğumuzla gezip, temiz hava alabilme imkanı bulma açısından, oldukça geniş imkanlar sunuyor.
Bazılarımız nedense, ‘ben yaptım, oldu ‘ mantığıyla, her gördükleri sur dibine oturmaya, her çimene yayılmaya meraklı. Belediye otobüsüyle bile ulaşma imkanı olan, koruları, bentleri, ormanlık alanları, mangal yapılabilecek gerçek piknik alanları dururken, elimizden gelse, evimize yakın olan kaldırımlarda bile mangal sefası yapmaya kalkacağız.
Ormanlık alanlarda ateş yakıp, eğlenmek yiyip içmek de ayrıca dikkat gerektiriyor.
Her yıl sıcak günlerle birlikte, kavrulan ormanlarımız, yok olan oksijen sağlayan doğanın ciğerleri, yüreklerimizi dağlıyor. Aslında yapılması gerekenler çok da zor değil.
Hepimiz, sorumlu vatandaşlar olarak, yediklerimizin çöpünü toplayarak çöp kutularına, ya da çöp toplama alanlarına bıraksak, bir daha gittiğimiz zaman tertemiz bir doğayla buluşuruz.Bizden sonra gelecek olanlara da temiz bir alan bırakmış oluruz.
Çocuklarımıza verdiğimiz ince jelatinli çikolata ya da şeker kağıtlarını, mutlaka kendimiz takip ederek, çöplerimizle toplayıp, ormana gelişigüzel atmamalarını sağlarsak, olası orman yangınlarının önünü almış oluruz. Bir çok piknikçinin ardından, naylon veya şeffaf jelatinler, prizma görevi yapıp, sıcak günlerde kızmış olan çam dikenleri ve gazellerin tutuşmasına, bu şekilde istenmeden yangılara sebep olabiliyor.
Bizler yaktığımız mangal ateşini, mümkünse mangal içinde yakalım. Eğer toprakta taşlar arasında yaktıysak, bol su dökerek iyice söndüğünden emin olalım.
Ormanlarımız, bilinçsiz kişilerin, yakacak olarak kesmesiyle yeterince yok oluyor.
Bir de yangınlarla kaybedersek, yeşili her yıl hızla azalan bir ülke haline geliyoruz. Bu yüzden, aşırı yağmurlarda erozyonun sebep olduğu toprak kaybımız, astronomik rakamlarla artıyor.
İnsanız, hepimizin temiz hava alıp, stres atmaya, yeşille buluşup huzur bulmaya hakkımız var.
Biraz sağduyu ve dikkat, çocuklarımıza daha yeşil bir ülke bırakmak için çok önemli.
Yaz ayları, birey olarak bizlerin dikkatleri ile, orman yangınlarına sebep olmadan geçerse, bizim için mutluluk kaynağı olmalı.
Çocuklarımızı fidan dikmeye özendirelim, onları ödüllendirerek teşvik edelim. Her diktiğimiz fidanın büyüdüğünü bizler göremesek de çocuk ve torunlarımıza yatırım olacağını düşünerek mutlu olalım.
Ülkemizi seven, sorumlu bireyler olarak, ağacı sevelim, miniklere tanıtıp sevdirelim, yeşil yarınlar için.
YORUMLAR
Maalesef o hata her yerde yapılıyor. Piknik yapmak insanların en doğal hakkı. Fakat bir de çevreyi kirletmeseler, yangınlara sebep olmasalar. Güzel bir paylaşımdı Sevgili Handan Hanımcığım. Sevgilerimle, tebrikler
handan akbaş
Sevgili Handan Hanımcığım, sıcakların başlamasıyla maalesef ki her yaz yaşadığımız orman yangılarının bir çoğu dikkatsizlik yüzünden çıkıyor. Ah.. şu mangal sefalarıyla birlikte söndürmesen atılan sigara izmaritleri yok mu? Tabi bunu yanı sıra çıkan yangından kendine toprak edinenleri de saymazsak!!!
Yüreğinize sağlık...Sevgilerim sonsuzdur
handan akbaş
Handan ablam,senin şu tarz yazıların yok mu ? kutluyorum seni.Toplumsal çarpıklıkları dile getirmen hoşuma gidiyor.Kelimesi kelimesine katılıyorum.Yüreğine sağlık.Sevgiyle kal.ERen
handan akbaş
Handan hanım bu yazıları piknik yerine kocaman tabelalarla asmalıyız ki ...kendilerine gelsinler..
yazınızı ve duyarlı yüreğinizi kutluyorum..
sevgiler..
handan akbaş
yazınız sade ve anlaşılır ve hep bilinen şeyler keşke insanlar bunlardan bi ders çıkarabilip hayatında kurala dönüştürebilse anlatımınızı beğendim inş hep böyle duyarlı kalır ve böyle bi hayat yaşamaya devam edersiniz sevgilerim le
handan akbaş
Bize verilen nimetlere en iyi şekilde sahip çıkmalıyız. Ki bize verilen nimetler aslında çocuklarımızdan bize emanet edilenler, bunu da unutmamalıyız. Duyarlı kalemi tebrik ederim.
handan akbaş
En ince detayına kadar düşünülmüş, bilinçli ve doğasever bir kalemin ders olarak okutulacak güzellikte ve bilgilendirici bir yazısıydı. Harikasınız ve çok duyarlısınız. Şahsım adına çok teşekkür ederim. Keşke yazdıklarınız panolara geçse ve bilinçsiz insanlar da okusa. Sevgilerimle...
handan akbaş
Sevgilerim ve dualarımla.
handan akbaş
çizgili pijama üzeri atletle, havalimanından gelen turistlere çok güzel bir hoş geldin görüntüsü vermiyor.
Yani acik alanda bir insan herseyden önce kendini rahatsiz hisseder hissetmeli bu sekilde.
Ne kadar ayip birsey dediginiz gibi ellerinden gelse sokakta mangal sefasi sürecekler.
Hatta kimbilir belki ellerinden gelse orda uyuyacaklar.
Biraz güldüm gerci ama hic hos bir durum degil.
Ve evet Turistleride bir düsünmek lazim.
Sorumsuz ve vurdumduymaz bir Toplum agaclari dikmeyi birak agaclari kökünden bile söker.
Cevre kirliligi yaratanlari görüncede uyarmali ikaz etmeli gerekirse sikayet etmeli.
Cok faydali bir yaziydi her zaman oldugu gibi sevgili Handan.
Yüreginize saglik
Sonsuz sevgimle
handan akbaş
Hepimiz çocuklarımızı bıkıp usanmadan eğitmeliyiz, çok eksiklerimiz var.
Birey olarak bizlere çok görev düşüyor,maşallah medyanın prim vermeyen konulara eğildiği yok.
Hassas yüreğinize sağlık, sevgilerimle.
Sevgili Handan, yazın, yaza girdiğimiz bu günler için, tam yerinde bir yazı.
Biz her şeyi 'ben bilirim' zihniyeti taşıyan bir toplumuz. Ne yaktığımız ateşi söndürme alışkanlığımız var. Ne yanan sigarayı...
Hele şu hala yarısı yanan sigaraları arabanın camından dışarı atanlar yok mu, fitil oluyorum.
Uyarılarla dolu yazına, kocaman Tebrikler... Sevgilerimle...
handan akbaş
Duyarlı yüreğinize sağlık.
Eğitim adına yapılması gereken daha çok şey var, sevgilerimle.