- 744 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SANCIM
" SANCIM "
İlahi bir manzara ruhumda derin sancım
Hakk için yanar kalbim her nefeste kıvılcım
Düzce - 17.10.2008
" Allah’ım beni kendinden başkasıyla meşgul ve müptela eyleme; rahmetini feyz eyleyip önce kendini, sevdiklerini ve sevenlerini bana sevdir.Sana olan hasretimi ve sevgimi hiç bir şeyle gölgeleyip araya perde koyma; imanımı kemale erdir ve beni hidayete eriştir.Rahmetine hak, iman ve ihlaslı bir amelle ömrümü müstehak eyle."(Amin)
2005 Yılı Mayıs ayı itibarıyla; öyle bir fırtınayla başladıki hayatımdaki değişikler, kasırgaya dönüşerek maddi hayatımı alt üst etti.Yaşarken ölümün acısını, sağlıklı iken açlığın ızdırap ve kabusunu, muktedir olupta zillete düşünce dostların vefasızlığını gördüm.Ancak karşılaştığım her hal şart için yukarıda zikrettiğim duam aklıma geldi ve her aklıma geldiğinde zikrettim.Çünkü varlığı hiçbir sebebe bağlı olmayan Yüce Rabbim kendisiyle meşgul ve müptela etmek için öyle murat ettiğine inandım.
Koşup teslim olmak istediğimde de, kaçıp kurtulmak istediğimde de üçyüzaltmış derece hangi yöne hareket etsem eksende kutupta yine "O" ezel ve ebedin sahibi mutlak ve muhakkak olan.Ya Rabbim; Sen kelamsın.Biz hiçbir şey ifade etmesekte hissettiklerimizi,yaşadıklarımızı,ifade ettiklerimizi,düşündüklerimi,hatta düşünebileceklerimizi bilen sensin.Senin bilgin sonsuz.Bilmen,anlaman ve konuşman ve konuştuklarımızı,hissettiklerimizi,düşündüklerimizi anlaman için kelime ve harflere ihtiyacın yok.Belki tam olarak ne istediğimizi,yada nasıl bir mahcubiyetle tevbe etmemiz gerektiğini ifade etmekten aciz ve ifade edemiyoruz.Anvak sen her şeyi bilir ve anlarsın.
Hayatım verdiğin ömür içinde üzerime yüklemiş olduğun hak ve sorumluluklarla yüklü, başta ailem ve çocuklarım var.Bir tek kendim olsam takdir ettiğin her şeye katlanır,her bir nefesimi,her bir hücremi Senin uğruna rızan hürmetine feda eder katlanırım.
Ancak ailem ve çocuklarım bu durumu anlayacak ve katlanacak durumda değiller.Onlar bizleri sebep kıldığın üzere arada himaye ve nafakalarının temini vede kaynağını beni görmektedirler.Daha fazla bulunduğum hale katlanacak durumda değilim Rabbim. Bana bir ihsanda, lütuf ve ikramda bulunacaksan, Hızır A.S. yar eyle, takdir edeceğin bir iyiliği bir kulunu vesile ederek lutfedeceksen; Senin rızanı gözetmekten başka niyet ve gayreti olmayan,yaptığı iyilikten beni minnet altında bırakmayacak kullarını vesile eyle diye dua ettim. (Teferruata girmek istemiyorum)
Çok şükür; Rabbim yaşadığım halde tarifi aklen ve maddi olarak arz ve izahı mümkün olmayan şelikde Rızıklandırdı.Lütuf ve ihsanda bulundu.Bunları her hal ve şartta farklı farklı sebep ve şekillerde nasip etti.Bu süre zarfında içinde bulunduğum fakru zaruret hali ve ağır imtihanlarla iç içe yaşamaya devam etmekteyim.Manen hiçbir ızdırap duymamaktayım." İnna lillahi ve inna ileyhi raciun" bir saniye sonraki akıbetimizden bile bihaberiz.Mukadderatımız ve akıbetimiz Allah’a aşikar bize kapalı. Bu gün ölmüş olsam üzerime sarılacak kefenimden, defnime kadar kendi cesedimi kaldıracak hiçbir imkanım olmadığı gibi, bir öğün yediğimiz yemeğin akabinde ikinci bir öğün için dahi elde imkan olmadığından hazırlıklı bulunmamız mümkün olmuyor.Sadece T.C.Kimlik cüzdanı ve vatandaşlık numaram mevcut olup, yaşadığım vatanda kendime ait ne bir sığınak, ne bir barınak nede bir mekan mevcut.Bin bir ızdırapla başkasına ait evlerde kiracılık illetiyle itilip kakılmaktan, her an huzursuz yaşamaktan başka ne durak ne oturak hiçbir şey yok.Çok şükür her şeye rağmen milli birlik ve bütünlükle vatanım,milletim ve devletim, gerçek iman ve edep ehli bilinçli müslüman kardeşlerimizde var.8allah razı olsun)
Her kul kendi içinde bir vesile ile imtihan edildiği gibi birbirleriyle de imtihan edilmekteler.Varlıkta, darlıkta,hastalıkta, sağlıkta imtihan.Şunu gördüm nefislerimize en zor gelen iyilik ve ihsanda bulunmak, temenni ve teselliyi sermaye edip ondan başkasını müslüman kardeşimize vermiyoruz.Çünkü temenni ve tesellinin bedeli yok.
Bir göz kendisine takdir olunmuş görme frekansı dahilinde her şeyi görebilir.Ancak kendisini ya bir aynada, yada gerçek bir dostun göz bebeklerinde görebilir.Bulunduğum yerdeki konumumuz ve durumumuzu da ancak emsal bir yere geçipte oradan bakmadıkça göremeyiz.Tıpkı yer yüzünden ayı ve yıldızları gördüğümüz halde yaşadığımız dünyayı onlar gibi göremediğimiz gibi.