Günbegün Notlarım 101/İÇİMİZDE UKDE KALANLAR...
...............................................
İçimizde ukde kalan o kadar çok şey var ki...
Anlatmaya çalışsam, bir roman uzunluğuna sıralanılır olacak diyeceklerim. En iyisi kısa kısa ve genel bir gözle yaklaşayım bu vaziyete...
Bir ömre imza atarken, az kişiyi tanıyoruz. Milyarlarca insandan haberimiz olmuyor. Onlarla tek bir merhabalaşmamız bile kısmete nasip olmuyor. Birbirimizden habersiz gezegenimizi paylaşıyoruz. Ben buna sözde paylaşmak derim ancak. Acı bir duruma ama gerçeğimiz bu...
Gidemediğimiz, ziyaret edemediğimiz, toprağına dokunamadığımız, havasını soluyamadığımız, suyunu içemediğimiz ne çok memleket var. Dünyanın ancak küçük bir diliminde yaşantılar sağlayabiliyoruz. Milyonlarca güzelliğinden mahrum kalıyoruz...
Ve yazmak isteyip de yazamadığımız şiirler, konuşmaya çalışıp da başaramadığımız sözler, hayal üstüne hayal kurup da kavuşamadığımız düşler, dününü yaşayıp da yarına varamadığımız bugünlerimiz öyle çok, öyle fazla ki...
İçimizin istekleri hep yarım kalır, hep boş tarafı dolu yanını mağlup eder bardağın...
Bu döngü yüzyıllardır devam ediyor, istisnai durumlar bile vuku bulmuyor...
İçimizin dünyası, rızasına katlanmaktan başka ellerinden bir şey gelmediğini acı acı görüyor nefes aldıkça ciğerlerine...
............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
3 temmuz 2010,,,02.05
Mardin