BENGAL KAPLANI DİYOR Kİ..
Güçlüyüm. Göz alıcıyım. Ormanların şahıyım.
Ama soyum tükenmek üzere. Haberiniz var mı?
Adımı canavara çıkardılar.
Boynumuza asılan bu levhaya belgeseller de epey hizmet etti doğrusu.
Canavarlığımız neydi?
Açtık. Etoburduk. Avlanıyorduk. Avımızı yiyorduk.
Ormanımızda kendi yaşamımızı sürdürüyorduk.
Sonra insanlar geldiler.
Bir iki insana da saldırdık.
Adımız canavara çıktı.
Silahlarla peşimize düştüler.
Öldürüp başımızda fotoğraflar çektirdiler.
Adları ’kaplan avcısı’ oldu.
Onlar ödül aldılar.
Biz canavar olduk.
Dişlerimizle pençelerimiz vardı, doğru.
Ama atom bombamız yoktu ki yüz binleri öldürelim.
Yangın bombamız yoktu ki kentleri yakalım.
Zehirli gazımız yoktu ki insanları zehirleyelim.
Gaz fırınlarımız yoktu ki insanları öldürüp yakalım.
Kaplandık. Ormandaydık. Karnımızı doyuruyorduk.
Tek bir hayvan avlıyorduk, doğru.
Hamburger yapılmak üzere binlerce sığırı kesmiyorduk.
Yağmur ormanlarını otlak açmak için yok etmiyorduk.
Adımızın başına ’canavar’ etiketi m takılmıştı.
Ama biz canavarlar kaçak et ticareti yapmıyorduk.
Zaten ticaret nedir onu da bilmiyorduk.
Canlı maymun beyni yemek de bizim icadımız değildi.
İnsanlar kendine canavar demiyor.
Ağzının tadını bilenler diyorlar kendilerine.
Kuzular, körpe danalar, bonfileler, kontrfileler, daha bilmem neler?
Bizim bildiğimiz şeyler değil bunlar.
Bizim et restoranlarımız yok.
Bizim kasaplarımız yok.
Bizim artık ormanımız da kalmadı.
Bize artık hayat hakkı yok.
Biz artık kafeslerde yaşıyoruz.
Bize canavar diyorlar.
Size insan diyorlar.
Bence ikisi de yalan...(Erdal ATABEK-Cumhuriyet)
Evet dostlar, Bengal Kaplanının insanların yaptığı vahşiliği görüp izleyince insanlar için söyledikleri çok doğru değil mi...Evet o hayvanlar canavar değil… esas canavar olanlarla yan yana, iç içe ,aynı toplumda, aynı evrende yaşıyoruz...
Atom bombamızla yüz binleri öldürdük.Yangın bombamızla kentleri yakıp yıktık.Zehirli gazlarımızla insanları zehirledik.Gaz fırınlarımızda insanları öldürüp yakanlar canavar dediğimiz hayvanlar değil,insan sıfatındaki mahluklar….Uzağa gitmeye gerek yok ülkemizde kendisine insan denen(sözde insan) canavarlaşmış mahlukların yaptığı vahşetlerden işte örnekler:
Uğur Mumcuyu, Ahmet Taner Kışlalı’yı, Metin Göktepe’yi, Hrant Dink’i, Abdi İpekçiyi,Çetin Emeçi..,Bahriye Üçok’u Muammer Aksoy’u, Cavit Orhan Tütengil’i, Onat Kutları, Musa Anter’i, Doğan Öz’ü, kısaca halktan yana olan aydınları, gazetecileri, bilim adamlarını sol görüşlü sendika liderlerini, dernek başkanlarını ve onlarca öğretmeni, tek tek katledenler…1977‘nin 1Mayısında Taksim meydanında 36 emekçiyi katledenler kimler? Maraş’ta, Çorum’da, Gazi Mahallesinde katliam yapanlar kimler? İstanbul Üniversitesi bahçesine öğrenciler üzerine bomba atarak 7 öğrenciyi katleden, Ankara Bahçelievler’de 6 TİP’li genci sol görüşlü olduğu için kurşuna dizenler kimler? Sivas Madımak Otelde çoğu sanatçı-ozan 36 canımızı alevler içinde yakanlar kimler…Terör belasını ülkemizin başına saranlar kimler…Her gün teröre verilen canlar karşısında seyirci kalanlar kimler…
Perde arkasında cinayetleri kurgulayıp sahneye koyan derin devletin gizli güçleri kimler?Hangi canavarlar bunlar..
Güngör MENGİ “Canavar yaratmak” başlıklı makalesinde özetle bakın ne diyor:“Cehalet insanları nasıl insanlıktan çıkarıyor; Mardin’deki katliam buna ibretli bir cevaptır! Vahşi hayvanlar bile kendi türlerini öldürmezler. Bu canavarlığı dünyada sadece cahil insanların cahil varisleri yapabiliyor! Pazartesi akşamı Mardin’in Mazıdağ ilçesine bağlı Bilge köyünde bir düğün vardı. Maskeli altı kişi insanların üstüne kurşun yağdırdı. Altısı çocuk 44 kişi katledildi. Kurbanlardan üçünün hamile kadın olduğu belirlendi. Sözün bittiği yerdir burası.Türkiye’de namus lekesinin sadece kanla temizleneceğini kabul eden bir töre, milyonlarca insanın yaşamına hükmediyor.
Evet,"Bebekten katil yaratan karanlığı" ve “canavar yaratan bu cehaleti” sorgulamayanlar, yıllarca seyirci kalanlar da canavarları desteklemiyorlar mı?
BENGAL KAPLANININ İNSANLARI ANLATAN SÖZLERİ ÇOK DOĞRU…”BİZE CANAVAR DİYORLAR.SİZE İNSAN DİYORLAR..BENCE İKİSİ DE YALAN...”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.