- 1449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR....(5)
RODOPLARIN ASİL KADINI....
Başını kaldırınca gördüğün o heybetli dağları ne kadar önemsediğin belleğimde....Dağlar insanoğlunda ulaşılması zor erekleri çağrıştırır..Rodoplar,güney ve kuzey yamaçları ile hep bu görkemli ulusa,sırtını yaslayacağı,bir destek olarak çıkmıştır tarih boyunca..Bugünde öyledir...Binlerce insanımız o ihtişamlı dağlara bakarak nice hayaller kuruyorlar,şimdi bile...
Değerli Babaanneciğim...
Hani Balkan Savaşlarına bu milleti tecrübesizce sokanlara günde binlerce intizar ederdin ya...Bugün de o konular tartışılıyor ulusumuzca..Tecrübeden yoksun,bilge generallri sadece siyasi mülehazalarla devre dışı bırakan,acemi bir topluluğun milletimizin başına açtığı; belki de tarihin en karanlık hezimetlerinden biri olarak görülüyor...Bunları sana neden mi yazıyorum? Şunun için yazıyorum,bana anlattığın günlerde benim öğrendiğim tarih bilgileri ile hikayeden öteye geçmeyen anıların malesef bugün acı birer gerçek..Koskoca Osmanlı Devletinin 2.Abdulhamitin tahttan indirilmesi ile bittiği şeklindeki yorumuna bir anlam veremezdim,ama şimdiki zaman diliminde tesbitlerinin ne kadar doğru olduğunu acıyla anlıyorum...Olmaz böyle bir şey sadece 9 yılda koskoca imparotorluktan elimizde Orta Anadoludan başka birşey kalmıyordu..Olmasaydı bu aziz milletin,Milli mücadele direnişi...Halimiz ne olurdu?..Düşünmesi bile ürpertiyor insanı..
Nice olurdu halimiz...
Bilge Kadın...
Aslında duruşun, bir toplumun fertlerinin,yaşadığı dönemin çok acılı devresinde bile ne kadar uyanık,ne kadar azimli,ne kadar kararlı ve vakur olduğu mesajını veriyordu bana ..O karanlık tabloya rağmen Amasyadan bütün insanımıza yapılan çağrının ne derece anlamlı olduğunu anlatıyor bilene..MİLLETİN KARAR VE AZMİ ULUSUMUZU KURTARACAKTIR...
Haklı olarak bana soruyorsun...Lozanın delinmesi ile ilgili çalışmalarımı?...
Konuyu hukukçular derinlemesine inceliyor..Birçoğu benimle ayni fikirde..Eğer 50000 rum çifte vatandaş olcaksa..20000 Türkede ayni haklarının verilmesi şart...Çünkü Türk-Yunan Nüfüs mübadelesinde mütekabiliyet esas...
Saygı ve dua ile...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.