Günbegün Notlarım 98/Hayat Ne Kadar Da Hızlı Gelişiyor...
..................................
Hayat ne kadar da kolay olmuş... Bir tıkla anında her şey ellerinin altında. Ne büyük nimet ama!..
Cep telefonlarla istediğimiz kişiye anında ulaşabiliyor, onunla sohbet edebiliyor, onunla boş zamanlarımızı konuşarak ya da dertleşerek değerlendirebiliyor, muhatabımızla herkesin dedikodusunu yapabiliyor, onunla hasreti sesini duyarak çabucak dindirebiliyor, dahası onunla uzakları hemen yakın edebiliyoruz...
Hayat ne kadar da hızlı gelişiyor... Sanki an an’ı kovalıyor. Sanki zaman, zamanla yarışıyor. Bu maratona ayak uydurmak, insanüstü gayretler gerektiriyor gerçekten...
İnternet aracığıyla yapamadığımız, elde edemediğimiz güç yok. Çok fonksiyonlu internette isteyen istediğini yapıyor. Kimi gündemi takip etmek, kimi oyun oynamak, kimi msn’ye takılmak, kimi facebook’ta değişkenli eylemlerde bulunmak, kimi google amcayı ziyaret etmek, kimi şiir karalamak, kimi okumak istediği gazetelerini içmek, kimi nahoş ortamlarda bulunmayı kendine ilke edinmek, kimi öylesine vakit geçirmek için saatleri internet başında harcıyor...
Hayat baş döndürücü özellikleriyle ve güzellikleriyle karşımızda, bizi sarsmakta...
Bizi ölümlere alıştırmakta, bize büyüklükleri küçük göstermekte, bizi doyumsuzluğa aşılamakta, bize sabırsız olmayı öğretmekte, bizi insafsız davranmaya itmekte, bizi sarhoş etmekte, bizi düşüncelerimizle yerle bir etmekte, bizi kandırmakta, bizi satmakta, bizi yarı yolda bırakmakta, bizi boşluğa sallamakta, bizi insanlıktan koparmakta hızlı hayat...
Ve bizi baharıyla kendine hayran bırakmakta. Bizi sağlam duruşuyla, gönüllerimizde taht kurmakta. Bizi anlam dolu yanlarıyla büyülemekte hayatın kendisi...
..................................
MehmetSelimÇİÇEK
29 Haziran 2010,,,00.25
Mardin
YORUMLAR
Çok anlamlıydı yazın. Evet çağımızın en büyük kolaylığı internet, her bilgili kolay ulaşım.. Eskiden bir bilgi aramak için ansiklopedi karıştırırdık şimdi ise google her şeye cevap veriyor. Hiç bir soruyu cevapsız bırakmıyor.
Hayat acı tatlı sürprizleriyle bizleri şaşırtıyor.. Ama senin de söylediğin gibi yaşamaya değer.. Saygı ve selamlarımla. On puanlık bir yazı puanlayıp izninle çekiliyorum.
Kisa ama cok seyleri sigdirdigin bir yaziydi.
Uzaklari yakin ediyor internet hayatimizin bir parcasi olmus
Öyle oluyor ki bazen internete birsey olsa evden biri gitmis gibi sanki.
Hersey kullanmaya amaca bagli.Cok faydali yanlari oldugu gibi zararli yanlarida olabilir internetin evet.
Teknoloji gün gün gelisiyor ve hersey aslinda insanlara kolaylik olsun diye bir cabadir bir yerde.
Diyorlar ya bulupta bunamak iste insan yeterki birseylerin kolayligi karsisinda hafifligi secmesin.
Yoksa hayat cok güzel herseyi ile.Bize sundugu her seyi ile.
Seviyorum böyle kisa ama dolu yazilari yüregine saglik
Sonsuz saygimla