- 731 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHTE YOLCULUK 1
Behiç amaca bizim ailenin en bilge kişilerinden..Ağazından bal damlar konuştu mu..Geçen pazar günü uygun bir zaman diliminde kendisi ile konuşma fırsatı buldum ilginizi çekeceği kanısındayım...
D55-Kendinizi tanıtırmısınz?
BA-1939 DOĞUMLUYUM..Kabataş Lisesi,İstanbul İktisat mezunuyum..Kamu kuruluşundan emekliyim..Evli ve üç çocuk babasıyım..Büyüklerimiz Dramadan, Lozan Mübadelesi ile Anadoluya gelmişler...
D55-Hemen her konşmanızda Dramaya vurgu yapıyorsunuz neden?
Babam Drama doğumlu,ben Anadoluda doğdum ama bize o yöreler öyle anlatıl dı ki,unutamıyoruz oraları...Biliyorsun ben değerli rahmetli eşimle Batı Trakya,Drama,Serez ve Selanik civarını ziyaret ettim,oralar çok güzel yerler unutmak mümkün değil..Sevgim kat kat artti seyyahatten sonra..Gözlerim yaşlı dolaştım oraları..Kültürümüzün bir parçası orası..Her noktada hatıralarınız var..Nasıl unutulur ki...
D55-Son gelişmeleri özellikle Türk-Yunan yakınlaşmasını nasıl buluyorsunuz..Anlatırmısınız?
BA-Tabii beni ilgilendiren tarafı Batı Trakya ve hatıralarım...Şunu söyleyebilirim ki Lozan Mübadelesi 20.yy en trajik olaylarındandır..Burada empati yapıp iki taraf içinde konuşuyorum..Bu mazlum insanların duygularına iki devlet tarafından mutlak ilgi gösterilmeli çözümler üretilmeli..Kanaatimdir ki karşılıklı ilgi iki ülke arasındaki korkularıda yenecektir..21yy özellikle Egede ve Balkanlarda barış için fırsat sayılmalıdır..Barışçı duygular ekonomik ve kültürel gelişmeyide tetikleyecektir..Ben Türkiye ve Yunanistanın ortak yönlerinin okadar çok olduğuna inanıyorum ki bu argümanlarla daha zoru başaracaklarına inanıyorum...
D55-Bu konuyu açarmısınız...?
BA-Biliyorsunuz ki Yunanistan Batı Medeniyetini oluşturan en önemli ayaklardan GREEC uygarlığının temsilcisidir..Anadolu ise Antik Yunandan binlece yıl önce Hatti ve Hitit uygarlığını kuran bir coğrafyadır..Üstelik nekadar inkar edilirse edilsin bu uygarlığı çok yönlü olarak etkilemişlerdir...Mesela Yunan askerleri etek giyer,bakın hitit kabartmalarına bunu bu uygarlıkta da görürsünüz..Roma hukukundan iki bin yıl önce Anadoluda hitit hukuku hakimdi..Bugün bilim dünyasına da girdi ..Biliyorsunuz rahmetli eşim Arkeolog olduğundan bu konuda ortak çalışmalarımızda olmuştu..Kısaca Anadolu İnsanı bugün bilirler ki,Türklerle bu kültürler arasında çok yakın bir ilşki oluşmuştur..Biz Türkler Anadolu uygarlığının temsilcisi kabul ederiz kendimizi..Bu bilimsel bir gerçektir..Batılı aydınlarda bunu çok iyi bilmektedir...Biraz daha anlamlı konuşuyorum..Anadolu eski Yunanı etkilemiş bu uygarlıkta Batı Avrupa Kültürünü oluşturmuştur...
D55-Aslında bu sözler çok iddialı sözler..Bu, özellikle Yunanlılarda nasıl yankı bulur?
BA-İsterseniz ben sizi 20yy başlarına götüreyim..Osmanlıdan ayrılıp bağımsızlığını kazanalı 70 yıl olmadan Yunanistan MEGOLA İDEA saçmalıkları ile ANADOLU TOPRAKLARINI YUNAN YURDU İLAN EDİYORDU..Bu anlayış 1931 de Çek DİL BİLİMCİSİ
HROZNY TARAFINDAN GEÇİKMELİDE OLSA çürütülmüştür..Bu buluş yukarıdaki tezi tarihin çöp sepetine atıyor Genç Türkiye Cumhuriyetine çok büyük görev yüklüyordu..Yeni konseptle Hitit Uygarlığı tarih sahnesine çıkıyor,Hitit kültürü bilinen Uygarlık tarihini yeniden düzenliyordu...Çünkü HİTİT YAZISI BULUNUYORDU..Hititler tarih sahnesine çıkıyordu....Bence bu Medeniyetin keşfi Tarihinin en büyük olayı idi,bugün bile gerekli şekilde algılanmıyor...Her zaman söylerim Tarihin babası sayılan Heredot; Mısır,Yunan,Pers uygarlıklarından bahsederken neden Hitit Uygarlığını gizlemiştir...Homeros ki ondan 300 yıl önce yaşamasına rağmen Truva Savaşlarını çarpıkta olsa anlatmasına karşılık..Şunu söylüyorum Anadolu Uygarlık tarihi Eski Yunandan binlerce yıl önce vardı.. Ama bugün hİç çekinmeden söylüyorum,Yunanistanla Türkiye;Dünya Uygarlık tarihine büyük katkıları olabilir...Uygarlık tarihini doğru okuyarak..
Devam edecek....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.